حمله به خانه سفیر طالبان؛ ضعیف می‌گوید به کسی ضرر نرسانده است

در حمله افراد مسلح ناشناس به خانه ملا عبدالسلام ضعیف یکی از مقامات پیشین طالبان، یک محافظ او کشته شده است.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان به خبرنامه می‌گوید که شب گذشته دو فرد مسلح به خانه آقای ضعیف در منطقه بگرامی کابل حمله کردند که در نتیجه یکی از محافظان این عضو پیشین ارشد طالبان کشته شده است.

به گفته سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان، دو فرد سوار بر موتر سایکل، به غرفه محافظان او تیراندازی کرده و با پرتاب نارنجک، از محل فرار کرده اند. در زمان این حمله، عبدالسلام ضعیف در خانه نبوده است.

آقای ضعیف پس از آزادی از بازداشتگاه گوانتانامو در ۱۳۸۴، در کابل اقامت داشته است / عکس: ای پی

آقای ضعیف به بی بی سی فارسی گفته است که، دشمنی شخصی با کسی ندارد و تا بحال مشخص نیست که این حمله توسط چه کسانی صورت گرفته است. او هم‌چنان به خبرنگاران گفته است ” من که به کسی ضرر نرسانده‌ام، کی می‌خواهد مرا بکشد ؟”.

عبدالسلام ضعیف از مقامات پیشین طالبان و سفیر این گروه در پاکستان بوده است. او همچنین به مدت 4 سال در زندان گوانتانامو زندانی بوده و پس از خواست دولت افغانستان از زندان آزاد شد.

نگرانی‌ها از حملات هدفمند

این حمله  در حالی صورت می‌گیرد که اواخر هفته گذشته نیز، افراد مسلح طالبان به خانه میرولی خان نماینده مردم هلمند در مجلس، حمله کردند. حمله‌ی که 7 کشته و 4 زخمی بر جای گذاشت.

در این حمله، آقای میرولی نماینده مجلس افغانستان زخمی شد و تعدادی از اعضای خانواده‌اش را از دست داد.

حمله به خانه این نماینده مجلس، موجب افزایش نگرانی‌ها میان نمایندگان مجلس شد. آنها از حکومت این کشور خواسته اند که برای تامین امنیت مقامات و افراد مطرح، اقدامات جدی تری انجام دهند.

امروز شنبه (4قوس) نیز نمایندگان مجلس با انتقاد از نیروهای امنیتی کابل خواستار رسیدگی جدی به این موضوع شد. نمایندگان مجلس خواستار پاسخگویی مقام‌های امنیتی به خاطر افزایش نا امنی ها در شهر کابل شدند.

مجلس نمایندگان
حمله به خانه میر ولی خان، موجب افزایش نگرانی‌ها میان نمایندگان مجلس شد

عبدالله رحمانی همکار این گزارش بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *