نگرانی‌های از قدرت گرفتن داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در سال آینده، موجب شده است که بزرگان سیاسی مناطق مرکزی، طرحی امنیتی را برای مقابله با این تهدیدهای امنیتی، تهیه و برای بررسی بیشتر به شورای امنیت این کشور بفرستند.

در کنار این، عملیات زمستانی نیروهای امنیتی افغانستان، برای مقابله با گروه‌های تروریستی در ولایت‌های مختلف این کشور همچنان ادامه دارد.

پیشنهاد طرح امنیتی برای مناطق مرکزی

سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری و محمد محقق معاون دوم ریاست اجراییه، از ارایه‌ی طرحی امنیتی به شورای امنیت این کشور خبر داده اند که به منظور مقابله با تهدیدهای امنیتی در مناطق مرکزی افغانستان، تهیه شده است.

در اعلامیه دفتر مطبوعاتی معاون دوم ریاست جمهوری آمده است که در سال‌های اخیر مناطق مرکزی این کشور با چالش‌های امنیتی روبرو بوده و در ولایت‌هایی مانند دایکندی، میدان وردک، غزنی، غور و بامیان و هم‌چنین شاهراه‌های کشور و مسیرهای متنهی به هزاره جات، در طی یک سال گذشته صدها نفر مورد حمله قرار گرفته و به شهادت رسیده اند.

سرور دانش معاون رییس جمهوری افغانستان
سرور دانش معاون رییس جمهوری افغانستان

سرور دانش و محمد محقق، از افزایش قدرت داعش و رشد گروه‌های افراطی و احتمال هجوم این گروه‌های تروریستی به مناطق مرکزی، ابراز نگرانی کرده و خواستار توجه بیشتری به تامین امنیت ولایت‌های مرکزی افغانستان شده اند.

در این طرح امنیتی آمده است که برای مقابله با تهدیدهای امنیتی، یک لوای اردوی ملی در مرکز بامیان مستقر شود.

همچنین در این طرح پیشنهاد شده است که یک کندک در مرکز ولایت بامیان، یک کندک در ولسوالی شیخ علی در پروان، یک کندک در ولسوالی بهسود میدان وردک،  دو کندک در نیلی و کجران در ولایت دایکندی، و یک کندک برای استقرار در ولسوالی لعل و سر جنگل در ولایت غور مستقر شوند.

در این طرح امینیتی، ولسوالی‌های جاغوری در غزنی و بلخاب در سرپل نیز از جمله مناطقی است که استقرار کندک‌هایی در آن به منظور تامین امنیت پیشنهاد شده اند.

کشته شدن بیش از 40 دهشت افکن

با این حال، وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن 44 تروریست، در نتیجه عملیات‌های نظامی نیروهای امنیتی در 24 ساعت گذشته خبر داده است.

وزارت دفاع ملی افغانستان از کشتن
وزارت دفاع ملی افغانستان از کشتن بیش از 40 دهشت‌افگن خبر می‌دهند

مقامات وزارت دفاع افغانستان گفته اند که در این عملیات‌ها که با حمایت نیروهای هوایی این کشور همراه بوده است، 44 تن دیگر زخمی شده اند.

ولایت‌های ننگرهار، نورستان، لغمان، میدان وردک، ارزگان، زابل، فاریاب، قندوز و هلمند مناطقی بوده است که در آن‌ها عملیان نظامی صورت گرفته است.

بر اساس این اعلامیه، عملیات پاک‌سازی در اطراف شهر قندوز همچنان ادامه دارد. روستاهایی مانند، چپرمه، ملا سردار، بز الچین، ناصری‌ها، کنجک و بوزی‌بای از وجود طالبان پاک‌سازی شده است.

19 تن از افراد طالبان نیز، در شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند توسط نیروهای امنیتی این کشور، کشته شده اند.

در ولایت  ارزگان نیز که در سال جاری از مناطق ناامن این کشور بود، نیروهای امنیتی افغانستان موفق به نابودی 10 تروریست دیگر شده و 12 طالب را نیز زخمی ساختند.

وزارت امور داخله افغانستان از ادامه عملیات پاک سازی در ولایت قندوز خبرداده
وزارت امور داخله افغانستان از ادامه عملیات پاک سازی در ولایت قندوز خبرداده

 کشته شدن یکی از فرماندهان طالبان در قندوز

از سوی دیگر، وزارت امور داخله افغانستان از ادامه عملیات پاک سازی در ولایت قندوز خبرداده و گفته است که ملا رمضان یک تن از افراد کلیدی طالبان، همراه 12 تن دیگر از افراد این گروه، در این شهر کشته شده اند.

در اعلامیه ی وزارت داخله آمده است که در نتیجه این عملیات‌ها، 14 تن دیگر از افراد وابسته به طالبان به شمول ملا منصور یکی از افراد مشهور این گروه زخمی شده اند.

مقامات وزارت امور داخله افغانستان گفته اند که نیروهای امنیتی این کشور موفق شده اند، چندین روستا را از وجود طالبان پاک سازی کنند و عملیات این نیروها در برخی مناطق ناامن دیگر این ولایت، ادامه خواهد داشت.

در  این اعلامیه تاکید شده است، نیروهای امنیتی این کشور در فصل زمستان هم عملیات پاک‎سازی و سرکوب تروریستان را ادامه خواهند داد و مناطق نا امن را از وجود دشمن پاک سازی خواهند نمود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *