جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
11 بازدید

بزرگداشت قهرمانانه؛ حضور رییس جمهور افغانستان در مراسم تدفین جنرال غوری

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

رییس جمهور غنی در مراسم خاک‌سپاری جنرال محی الدین غوری قوماندان قول اردوی 207 ظفر، در هرات شرکت کرد.

رییس جمهور اشرف غنی امروز صبح ( 11قوس) به شهر هرات رفت و همراه با وزیران دفاع، داخله و رییس امنیت ملی افغانستان در مراسم خاک‌سپاری جنرال غوری شرکت کرد.

جنرال محی الدین غوری فرمانده قول اردوی 207 ظفر ارتش افغانستان بود که دو روز قبل ( 9 قوس)، در حادثه سقوط هلیکوپتر در ولایت بادغیس افغانستان، کشته شد.

رییس جمهور اشرف غنی در مراسم خاک‌سپاری این جنرال ارتش افغانستان گفت که او از قهرمانان این وطن بود که در اجرای ماموریت خود، برای تامین امنیت افغانستان به خوبی درخشید.

جنرال محی الدین غوری
جنرال محی الدین غوری در اثر سقوط هیلیکوپتر حامل اش در بادغیس کشته شد

رییس جمهور که در قول اردوی 207 ظفر در شهر هرات، با مقامات محلی و سربازان ارتش این کشور صحبت می‌کرد، کشته شدن این فرمانده ارتش را، ضایعه‌ای بزرگ برای ملت افغانستان و نیروهای امنیتی این کشور دانست.

اشرف غنی در سخن‌رانی اش گفت: “امروز روز تجدید عهد است که قوای امنیتی افغانستان تا آخرین قطره خون خود، از این خاک دفاع خواهند کرد.”

سقوط به دلیل نقص فنی

محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان به خبرنامه گفته است که در حادثه سقوط هلیکوپتر حامل فرمانده قول اردوی هرات، هیچ عامل بیرونی یا تروریستی دخیل نبوده و این هلیکوپتر در زمان فرود، دچار حادثه شده است.

محمد رادمنش، یکی از سخن‌گویان وزارت دفاع ملی افغانستان
محمد رادمنش، یکی از سخن‌گویان وزارت دفاع ملی افغانستان

اگرچه طالبان مانند موارد قبل، در این مورد هم ادعا کرده اند که در سقوط این هلیکوپتر نقش داشته اند؛ اما مقامات وزارت دفاع افغانستان، این ادعا را رد می‌کنند.

در سال 1387 نیز یک هلیکوپتر دیگر ارتش افغانستان در شهر هرات سقوط کرد که در نتیجه آن، جنرال فضل احمد سیار، فرمانده وقت قول اردوی ظفر هرات به همراه 9 تن دیگر کشته شدند.

جنرال غوری از، از افسران برجسته ارتش افغانستان بود و گفته می‌شود از زمانی که بعنوان فرمانده قول اردوی 207 تعیین شده بود، در دفتر کارش کمتر،  اما در خطوط جنگ با طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی بیشتر حضور داشت. او فرمانده قدرت مند جنگ در شمال افغانستان نیز بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان