جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

تحولات افغانستان؛ از تقاضای عدم شرکت در کنفرانس جهان اسلام تا کشته‌شدن 81شورشی

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

گروه طالبان با نشر اعلامیه ای از علمای کشورهای اسلامی، خواسته است که از شرکت در نشستی که قرار است با حضور علمای جهان اسلام، در عربستان سعودی برگزار شود، خود داری کنند.

برخی رسانه های افغانستان گزارش داده اند که گروه طالبان با انتشار اعلامیه ای از علمای جهان اسلام خواسته اند که اجازه ندهند تا این کنفرانس تبدیل به آنچه که آن ها “ابزاری برای مشروعیت دهی به دولت تحت حمایت غرب در کابل” شود.

موضوع برگزاری کنفرانس بین المللی با حضور عالمان جهان اسلام، در سفر داکتر عبدالله رییس اجرایی افغانستان به عربستان سعودی و از جانب افغانستان مطرح شده بود.

رییس اجرایی افغانستان در اوایل ماه جاری خورشیدی، پس از بازگشت از عربستان سعودی گفته بود که، دولت عربستان سعودی برای برگزاری کنفرانسی با حضور علمای اسلام درکشورش اعلام آمادگی کرده است.

عبدالله، برگزاری این کنفرانس درعربستان را قدمی مهم و پیامی مهم، برای جهان اسلام دانسته بود، چرا که به گفته او، قرار است از این کنفرانس، پیام صلح، اعتدال و همدیگر پذیری به جهان اسلام فرستاده شود.

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده است که در
وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده است که در نتیجه عملیات های نظامی در یک شبانه روز گذشته بیش از 80 شورشی کشته شده اند

کشته شدن 81 شورشی

در همین حال، وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن 81 تن از افراد وابسته به طالبان و داعش، در ولایت های مختلف این کشور خبر داده است.

در اعلامیه ی منتشر شده در وب سایت وزارت دفاع این کشور آمده است که، در نتیجه عملیات های نظامی نیروهای امنیتی و قوای هوایی این کشور، در 24 ساعت گذشته در مناطق مختلف 81 دهشت افکن کشته شده و 29 تن دیگر زخمی شده اند.

به گفته مقامات وزارت دفاع افغانستان، 37 تن از این شورشیان در عملیات های نظامی در اطراف شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند کشته شده اند.

ولسوالی اچین ننگرهار نیز، همچنان شاهد درگیری های پراکنده میان نیروهای امنیتی افغانستان و گروه داعش است.

در این اعلامیه آمده است که بر اثر درگیری میان نیروهای امنیتی و گروه داعش در ولسوالی های اچین و رودات در ولایت ننگرهار، 11 تن از افراد وابسته به داعش کشته شده و 3 تن دیگرشان زخمی شده اند.

ولسوالی اچین از چندی پیش به منطقه ای برای نفوذ گروه داعش تبدیل شده و افراد این گروه با      نیروهای امنیتی افغانستان درگیر جنگ هستند.

علاوه بر ولایت های هلمند و ننگرهار، در ولایت های غزنی، کنر، پکتیکا، قندهار، ارزگان، بادغیس، غور، فراه، هرات، سرپل، بغلان و قندوز نیز، نیروهای امنیتی افغانستان دست به  عملیات های نظامی زده اند.

تصویری منتشر شده از اجساد غیر نظامیان که در غور توسط گروهی موسوم به داعش تیرباران شدند
تصویری منتشر شده از اجساد غیر نظامیان که چندی قبل در غور توسط گروهی موسوم به داعش تیرباران شدند

کشته شدن غیرنظامیان

با توجه به این تحولات، مقامات محلی در ولایت قندهار، از کشته شدن 7 غیر نظامی بر اثر انفجار ماین کنار جاده ای در این ولایت خبر داده اند.

رسانه های محلی افغانستان گزارش داده اند که این غیرنظامیان عصر روز گذشته ( چهارشنبه 19 میزان)، در ولسوالی شاه ولی کوت قندهار کشته شده اند.

به گفته مقامات محلی قندهار، 3 کودک، 2 زن و دو مرد که سرنشینان این موتر بوده اند در این انفجار جان داده اند.

صمیم خپلواک، مسوول دفتر رسانه ای ولایت قندهار گفته است که ” شورشیان طالب این ماین را به خاطر هدف قرار دادن نیروهای امنیتی افغان جاسازی کرده بودند.”

طبق گزارش سازمان ملل، کودکان افغان نیز، از آسیب‌های جنگ در امان نبوده و تلفات زیادی داشته اند.

نگرانی سازمان ملل

پیش از این دفتر سازمان ملل در کابل نیز با ارایه گزارشی، از تلفات غیرنظامیان و بخصوص زنان و کودکان در جنگ افغانستان ابراز نگرانی کرده بود.

در گزارش سازمان ملل آمده بود که، در نه ماه گذشته ماه میلادی، بیش از 2500 غیر نظامی در جنگ های افغانستان کشته شده اند.

به گزارش دفتر سازمان ملل، در میان کشته شدگان، ۶۳۹ تن آن‌ها کودکان اند و ۱۸۲۲ کودک دیگر زخمی شده اند. این آمار نسبت به سال پیش، ۱۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد. گفته شده است که بیشتر این کودکان بر اثر انفجار ماین‌ها جان شان را از دست داده اند.

آمار تلفات زنان نیز در ۹ ماه گذشته بسیار بالا بوده است. ۲۴۰ بانو کشته شدند و ۳۵۰ تن زخمی ها از این قشر ثبت شده است. در این گزارش سازمان ملل آمده است که تلفات زنان نیز نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

نمایی پس از حمله‌ی گروه داعش بر تظاهرات جنبش‌روشنایی در دهمزنگ کابل

سهم تروریستان در کشتار غیر نظامیان

در آن گزارش سازمان ملل آمده بود که، عامل ۶۱ درصد قربانیان غیر نظامی، گروه‌های مخالف مسلح دولت افغانستان هستند.

این گروه‌ها باعث کشته شدن ۱۵۶۹ غیرنظامی و زخمی شدن ۳۵۷۴ تن دیگر شده اند. دفتر سازمان ملل ازگروه های شورشی مخالف دولت افغانستان خواسته بود تا غیرنظامیان را هدف قرار ندهند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان