جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

تا لحظات دیگر، مهمان تازه کاخ سفید مشخص می شود

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، تا کنون با تفاوت قابل ملاحظه‌ای از رقیب دموکراتش هیلاری کلینتون پیشی گرفته است. باور ها این است که آقای ترامپ شانس بیشتری برای رفتن به کاخ ریاست جمهوری را دارد.

ترامپ یک میلیارد و مهاجرزاده امریکایی است که تصور می شود، در این انتخابات شکست می خورد. اما اکنون نتایج انتخابات در بیشتر از ایالت های امریکا نشان می دهد که مردم بیشتر از امریکا به ترامپ اعتماد کرده و رای داده اند.

پدر دونالد اصلیت آلمانی داشته است و مادرش نیز از اسکاتلند بوده است

آقای ترامپ تا اکنون بر اساس گزارش سی ان ان، با داشتن 247 رای الکترال از هیلاری که تنها 215 رای الکترال رای دارد، به مراتب پیش است و نیاز است تا هر کاندید 270 رای الکترال را به دست بیاورد تا به کاخ سفید راه یابد.

اما رسانه های دیگر امریکایی مانند فاکس نیوز و ای پی، مقدار رای اقای ترامپ را به ترتیب 254 و 266 رای الکترال عنوان کرده اند که در این صورت تقریبا پیروزی آقای ترامپ حتمی شده است.

us-election-result
نظرسنجی ای پی

دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری امریکا با بیشتر از 30 رای الکترال از هیلاری کلینتون رقیب خود از حزب دموکرات پیشی گرفت.

انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحدۀ امریکا روز سه شنبه ۸ نوامبر ۲۰۱۶ به ساعت ۶ صبح به وقت محلی نخست در ایالات شرقی این کشور آغاز شد. از جانب جمهوریخواهان هیلری کلینتن وزیر خارجۀ پیشین و همسر بیل کلینتن رئیس جمهور پیشین نامزد جانشینی بارک اوباما در کاخ سفید است.

رقیب جمهوریخواه کلینتن در این انتخابات دونالد ترمپ است که تا حال تجربۀ قابل توجه سیاسی ندارد؛ اما یک تاجر موفق و یک میلیاردر قدرت مند امریکایی است که از پدر و مادر مهاجر در امریکا تولد شده است.

dollar
با احتمال پیروزی ترامپ ارزش دالر در برابر یورو کم شده است

اما احتمال پیروزی دونالد ترمپ در بریتانیا نیز بازار بورس سهام را متلاطم ساخته است. نرخ بسیاری از سهام در این کشور تا بیشتر از چهاردرصد سقوط کرده است. از ارزش دالر در برابر یورو هم کاسته شده است. اما رسانه های امریکایی گزارش داده اند که ارزش پول مکسیکو در برابر دالر به طور بی سابقه ای پایین رفته است. ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی اش بار ها از لحن توهین آمیزی در برابر مکسیکویی ها کار گرفته بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان