جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

انتخابات آمریکا؛ پولیس فدرال آمریکا به یاری کلینتون شتافت

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

در آخرین اتفاقات مهم انتخابات امریکا که در کم‌تر از 36ساعت دیگر برگزار می شود، پولیس فدرال ایالات متحده با بستن پرونده‌ی ایمیل‌های هیلاری کلینتون، به یاری این نامزد دموکرات‌ شتافت.

جیمز بی کومی، رییس پولیس فدرال امریکا موسوم به اف‌بی‌آی، دیروز به کنگره امریکا گفته‌است که اف‌بی‌آی بعد از بررسی ایمیل‌های جدید مربوط به کلینتون به این نتیجه رسید که او هیچ عمل مجرمانه‌ای انجام نداده است و به همین دلیل علیه او اعلام جرم نمی‌شود.

جیمز بی کومی رییس اف‌بی‌آی روز یکشنبه با ارسال نامه‌ای برای نمایندگان کنگره‌ این تصمیم را اعلام کرده است. آنان افزوده اند که هیچ دلیلی برای طرح اتهام مجرمانه علیه وزیر خارجه‌ی سابق دولت اوباما، به خاطر استفاده از ایمیل شخصی برای انجام امور دولتی و رسمی وجود ندارد و به این ترتیب پرونده‌ی هیلاری کلینتون بسته شده است.

داستان ایمیل‌‎های هیلاری در ماه جنوری آغاز شده‌بود. مقامات اف‌بی‌آی پس از بررسی بیش از 30هزار ایمیل هیلاری کلینتون گفته بودند که او در استفاده از آدرس الکترونیکی شخصی برای مکاتبات محرمانه دولتی بی‌احتیاطی کرده اما کار مجرمانه‌ای انجام نداده است و آن پرونده مختومه اعلام شد.

هما عابدین از مشاوران هیلاری کلینتون
هما عابدین از دست‌یاران ایرانی‌الاصل هیلاری کلینتون

سپس اف‌بی‌آی یک بار دیگر هفته‌ی گذشته و پس از یافتن چندین هزار ایمیل دیگر از خانم کلینتون در کامپیوتر شوهر سابق هما عابدین یکی از دستیاران این نامزد دموکرات‌ها برای ریاست جمهوری، در فاصله‌ی سالهای 2009 تا 2012 از آغاز دوباره این تحقیقات خبر داد.

پیش از این، هیلاری کلینتون با 11درصد اختلاف در نظرسنجی‌ها، پیشتاز بود اما پس از تصمیم اف‌بی‌آی به بررسی این ایمیل‌ها، دونالد ترامپ توانست فاصله‌ی خود با نامزد دموکرات ها را کاهش شدیدی دهد.

دونالد ترامپ
دونالد ترامپ در واکنش به بسته‌شدن پرونده ایمیل های کلینتون از جانب اف‌بی‌آی در جمع هواداران خود گفته است که سیستم کاملا متقلب است

واکنش ترامپ

علیرغم اعلام بسته شدن پرونده‌ ایمیل‌های هیلاری کلینتون از سوی اف‌بی‌آی، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان ساعاتی پس از انتشار نامه‌ی رییس پولیس فدرال امریکا در جمع هواداران خود در میشیگان سیستم حاکم بر این کشور را «متقلب» دانست که تلاش می‌کند از هیلاری کلینتون حمایت کند.

او در سخن‌رانی خود گفت که “این سیستم کاملا متقلب است و من از دیرباز به آن اشاره کرده ام. شما نمی توانید ۶۵۰ هزار ایمیل را در عرض هشت روز بازخوانی کنید. امکان ندارد. هیلاری کلینتون گناه‌کار است و خودش هم این را می‌داند. اف‌بی‌آی هم می‌داند، مردم هم می‌دانند و حالا به امریکایی‌ها بستگی دارد که عدالت را روز انتخابات در صندوق‌های رای اجرا کنند.”

https://youtu.be/k4zr5YDZT6I

نامزد جمهوری‌خواهان ایالات متحده همواره از موضوع ایمیل‌های هیلاری کلینتون به عنوان سلاح دست‌داشته خودش استفاده کرده است. دونالد در دومین مناظره‌ی انتخاباتی میان او و کلینتون، با اشاره به این مساله، به رقیب خود تاخته بود. او گفت که در صورت پیروزی در انتخابات رقیب خود هیلاری کلینتون را برای تحقیقات در استفاده از ایمیل شخصی در نامه‌نگاری‌های رسمی، در دوران وزارت امور خارجه به دادستانی معرفی خواهدکرد و تمام محافظان او را خلع سلاح می‌کند. ترامپ در ادامه افزود که “اگر رییس‌جمهور بودم تو حتما به خاطر این ایمیل ها در زندان بودی.”

آخرین نظرسنجی‌ها

کم‌تر از دو روز مانده به این انتخابات هیلاری کلینتون همچنان با 45.3درصد در نظرسنجی‌ها پیشتاز است و دونالد ترامپ با 43درصد به فاصه‌ی اندک پایین‌تر از وی ایستاده است.

آخرین نظرسنجی ها
آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که هیلاری با فیصدی اندک از دونالد پشتاز است

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان