جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

از 100هزار بی‌جاشده داخلی تا عدم کناره‌گیری مشاور امنیت ملی افغانستان

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

سخنگوی رییس جمهور افغانستان امروز در کابل به شماری از مسائل مهم این کشور پاسخ گفت. هارون چخانسوری سخن گوی محمد اشرف غنی در باره بی جاشدگان داخلی ناشی از جنگ، اختلاف نظر میان رهبران حکومت وحدت ملی و رد کناره گیری محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان صحبت کرد.

100 هزار بی‌جا‌شده جنگی

سخنگوی ریاست جمهوری گفت که در جریان جنگ های اخیر در ولایت های مختلف افغانستان، 95575 خانواده از مناطق شان آواره شده اند.

او گفت که از این تعداد، 29456 خانواده دوباره به خانه های شان برگشته اند که در حدود 31 درصد مجموع کل بیجا شده گان جنگ را تشکیل می دهند.

به گفته آقای چخانسوری تلاش ها برای مهیا نمودن شرایط برای بازگشت 69 درصد باقیمانده، همچنان ادامه دارد.

هارون چغانسوری
هارون چخانسوری سخن‌گوی رییس‌جمهور افغانستان

اختلاف نظرها

او در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد اختلاف های موجود میان رهبران گفت که، رییس جمهور افغانستان به تنوع افکار احترام دارد.

چخانسوری گفت “حکومت افغانستان حکومت دیکتاتوری نیست، بلکه نظام مبتنی بر دموکراسی هست. حکومت از بزرگانی که تفاوت دیدگاه دارند می خواهد که در مراجع مختلف مانند کابینه، شورای امنیت افکارشان را مطرح کنند تا بحث صورت بگیرد.”

او به طور مشخص به مشکلات میان رییس جمهوری و جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود که مشکلات میان این دو مقام بلندپایه کشور حل شده است.

حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رییس جمهور غنی
حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رییس جمهور غنی

رد اتهامات بر علیه اتمر

او  شایعات در مورد کنار رفتن آقای اتمر از پست مشاور امنیت ملی افغانستان را رد کرد و گفت که او در این وظیفه دستاوردهای خوبی برای افغانستان داشته است و به کارش ادامه خواهد داد.

سخنگوی رییس جمهور افغانستان افزود که “آقای اتمر، یکی از اراکین بلند پایه نظام افغانستان است و همواره تلاش کرده است که نظام را تقویت کند، نه این که بر ضد نظام یا اشخاص دیگر کشور کار کند.”

سال 95 سال بقا

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان از سال 1395 به عنوان سال بقای افغانستان یاد کرد و گفت که دشمنان در نتیجه مقاومت نیروهای امنیتی افغانستان، در رسیدن به اهداف شان ناکام شدند.

Afghans
سخن‌گوی ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که نیروهای امنیتی افغانستان در خط نخست نبرد با دشمنان قرار دارند

او گفت که نیروهای امنیتی افغانستان نشان دادند که توانایی دفاع از این کشور در برابر تروریستان را دارند.

چخانسوری گفت که افغانستان در خط اول جبهه جنگ با تروریستان قرار دارد.

به گفته او گروه های تروریستی از هر راهی برای حمله به مردم و دولت افغانستان استفاده می کنند. او در این زمینه از حمله این گروه ها به مساجد، سنگر گرفتن میان خانه های مسکونی و همچنین استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی توسط تروریستان یاد کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان