کریستیانو رونالدو؛ زندگی درخشان یک فوق‌ ستاره‌

کریستیانو رونالدو دو سانتوس اویرا در فهرست نامزدان نهایی برای کسب توپ طلای امسال قرار گرفته است، در صورت برندگی این جایزه‌ای بارز فوتبال توسط او، کریستیانو پس از لیونل مسی آرجنتاینی دومین بازیکنی خواهد بود که در طول تاریخ این جایزه صاحب چهار توپ طلا خواهد شد. خبرنامه به برخی از دست‌آوردهای چشم‌گیر دوران فوتبالی این فوق ستاره‌ پرداخته است.

اول.  نخستین دستاورد بازی حرفه ای رونالدو در زمانی حضور در تیم منچستر یونایتید به دست آوردن، اف ای کپ بود.

2004-fa-cup

دوم. در میان سال های 2007 و 2008 زمانی که کریستیانو برای تیم منچیستر یونایتد در لیگ برتر انگلستان بازی می کرد توانست برای بار نخست کفش طلا را بدست بیاورد و بهترین گول زن رقابت های لیگ برتر انگلستان شود. در همین سال با درخشندگی و گول زنی رونالدو تیم منچستر توانست مقام اول را در پایان فصل رقابت های لیگ برتر انگلستان به دست آورد.

2007-2008-golden-shoe

سوم.  در سال 2008 رونالدو با تیم منچستر به دو قهرمانی بزرگ لیگ برتر انگلستان و لیگ قهرمانان اروپا رسید. در این سال، او برای بار اول توپ طلا را به عنوان بهترین بازیکن سال به دست آورد.

cristiano-ronaldo-first-baloon-dor

چهارم.  در سال 2009 زمانی که اولین حضور اش را در فصل رقابت های لالیگای اسپانیا و تیم رئال مادرید تجربه می کرد با درخشندگی و مهارت هایش توانست این تیم را قهرمان رقابت های لالیگا کند.

2009-la-liga

پنجم.  در سال 2011 رونالدو با تیم رئال مادرید در رقابت های کوپا دیلری اسپانیا توانست مقام نخست این رقابت ها را کسب کند. در این سال همچنین کفش طلا رقابت های لیگ اسپانیا را به عنوان بهترین گول زن به دست آورد و در سال بعدی با این تیم به قهرمانی سوپر کپ اسپانیا دست یافت.

2011-golden-boot

ششم.  در سال 2013 رونالدو برای بار دوم توانست لقب بهترین بازیکن سال را از سوی فیفا به دست آورد و صاحب دومین توپ طلا شد.

cristiano-ronaldo-second-baloon-dor

هفتم. سال 2014 یکی از بهترین فصل فوتبال رونالدو بود. او با درخشندگی های فوق العاده توانست بار دیگر به جهانیان ثابت کند که هنوز ستاره دنیای فوتبال است. در این سال از سوی فیفا با به دست آوردن توپ طلا لقب بهترین بازیکن سال را گرفت و با تیم رئال مادرید به دو قهرمانی در رقابت های سوپر کپ اروپا و جام حذفی اسپانیا رسید.

cristiano-ronaldos-third-baloon-dor

هشتم. در سال 2015 کرستیانو برای بار دوم در رقابت های لالیگای اسپانیا لقب بهترین گول زن را دریافت کرد و سومین کفش طلا را در دوران بازی هایش به دست آورد.

2015-top-goal-scorer

نهم. در 2016 کرستیانو جام های زیادی به دست آورد. او نخست با تیم ملی پرتگال توانست با گول زنی و درخشندگی هایش جام ملت های اروپا را به دست آورد. در پهلوی آن با تیم رئال مادرید به قهرمانی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا و سوپر کپ این رقابت ها دست یافت.

2016-champions-league

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *