جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

فشار مجلس نمایندگان؛ عوامل سقوط قندوز افشا شود

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

مجلس نماینده گان افغانستان فشارها را برای افشای عوامل پشت پرده سقوط شهر قندوز بر حکومت افغانستان افزایش داده است.

اعضای مجلس نمایندگان افغانستان امروز تاکید کرده اند که سقوط دوباره شهر قندوز به دست طالبان باید جدی گرفته شود.

فاطمه عزیز نماینده قندوز در مجلس نمایندگان گفت که دلایل سقوط شهر قندوز باید افشا شود.

این نماینده با اشاره به جنگ قندوز و همچنین هزاران شهروند قندوزی که به ولایت های مختلف آواره شده اند، گفت که “مردم باید از عواملی که باعث شده است دشمن بتواند به شهر قندوز نفوذ کند به خوبی آگاه شوند.”

به گفته خانم عزیز، تهدیدات امنیتی همچنان در اطراف شهر قندوز وجود دارد و شهروندان قندوزی در مورد امنیت این شهر اطمینان ندارند.

فاطمه عزیز
فاطمه عزیز نماینده مردم ولایت قندز در پارلمان افغانستان

غلام حسین ناصری دیگر نماینده مجلس نیز جنگ در قندوز و آواره شدن هزاران نفر از شهروندان این شهر را غم انگیز خواند.

آقای ناصری ضمن اشاره به گفته های  جنرال مراد علی مراد معاون فرمانده ستاد مشترک ارتش و جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری کشور تاکید کرد که” مصالح ملی ایجاب می کند که چهره های افرادی که به این مردم و کشور خیانت کرده اند باید افشا شود. چرا که مردم حق دارند از واقعیت های کشور مطلع باشند.”

هفته گذشته جنرال مراد علی مراد معاون ستاد ارتش افغانستان در رابطه به جنگ قندوز گفته بود که عوامل و چگونگی نفوذ نیروهای بیگانه به این شهر را افشا خواهد کرد.

دو روز قبل نیز جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری نیز گفته بود که بیش از 7000 نیروی گروه داعش قصد دارند در ولایت های شمال افغانستان مستقر شوند. آقای دوستم همچنین افزوده است که در کنار پاکستان برخی نیروهای داخلی نیز از مجریان جابجا نمودن گروه داعش در ولایت های بدخشان و بادغیس هستند.

زهیر سعادت نماینده پنجشیر نیز معتقد است که عملیات های نظامی در افغانستان مقطعی بود و یک برنامه برنامه دراز مدت و استراتژیک امنیتی برای مبارزه با دشمن و تامین امنیت در این کشور وجود ندارد.

آقای سعادت همچنین خواست تا “افرادی که با دشمن همکاری می کنند مورد پیگرد و مجازات قانونی قرار بگیرند تا برای دیگرانی که می خواهند با طالبان همکاری کنند نیز درس عبرتی باشد.”

معاون ستاد ارتش افغانستان، جنرال مرادعلی مراد
معاون ستاد ارتش افغانستان، جنرال مرادعلی مراد

عارف رحمانی نماینده مردم غزنی نیز خواهان پی گیری مجلس در مورد عوامل سقوط قندوز شده و تاکید کرد که نمایندگان از کنار این مساله مهم به آسانی عبور نکنند.

آقای رحمانی با اشاره به افزایش نا امنی ها در ولایت های مختلف افغانستان گفت که ” برای رهایی از این وضعیت نمایندگان مجلس باید طرح اساسی امنیتی و دفاعی را با کمک متخصصین نظامی و امنیتی تهیه نموده و پس از تصویب، برای اجرایی شدن به دولت پیشنهاد دهند.”

طالبان در اولین ساعات صبح روز دوشنبه 12 میزان از چهار جهت بر شهر قندوز حمله کردند و توانستند با ورود به این شهر، به مدت بیش از 10 روز در برابر نیروهای امنیتی افغانستان بجنگند و مناطق زیادی از این شهر را در کنترل خود داشته باشند.

سنگر گرفتن طالبان در خانه ها و مناطق مسکونی باعث طولانی شدن این جنگ شد چرا که مقامات امنیتی گفته بودند برای جلوگیری از آسیب رسیدن به غیرنظامیان، عملیات های شان باید با دقت بیشتری صورت بگیرد.

جنگ قندوز باعث شد تا بیش از 30 هزار خانواده از این شهر به ولایت های بدخشان، تخار، بلخ و کابل آواره شوند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان