جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
9 بازدید

اشرف غنی پس از بروکسل؛ 11 نکته از سخنرانی تلویزیونی رییس جمهور افغانستان

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

 هدف گرفتن وارساو و بروکسل

محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان در بخشی از سخنرانی تلویزیونی روز گذشته خود، ناامنی های اخیر به ویژه حمله بر شهر قندوز را به خاطر زیر سوال بردن تعهدات کنفرانس وراساو و نشست بروکسل عنوان کرد. آقای غنی در عین حال گفت که توافق با حزب اسلامی نیز از هدف های دیگری این حملات بوده. او به توسعه روابط افغانستان و هند اشاره کرد و گفت که این حملات تنها بر شرم ساری دشمنان افغانستان افزود

ghani-and-morgini
همزمان با کنفرانس بروکسل بخش های از شهر قندوز برای بار دوم سقوط کرد

دست‌پُر افغانستان

رییس جمهور افغانستان گفت که در کنفرانس بروکسل جامعه بین المللی یک بار دیگر پیام واضحی داد و آن این که افغانستان تنها نیست. او در ادامه سخنانش تاکید کرد که “ما هم از نگاه اقتصاد و هم از نظر دفاعی از حالت ابهام خارج شده ایم، چون تعهدات واضع بین المللی وجود دارد.

brussels
در کنفرانس بروکسل مجموعا 15 میلیارد دالر برای چهار سال به افغانستان تعهد شد

تغییر تصویر افغانستان

رییس جمهور افغانستان تعهدات جهانی در کنفرانس بروکسل و ورساو را نتیجه‌ی تلاش‌های حکومت این کشور دانست. او گفت که تصور عمومی به میان آمده که کشورش عضو مسوولیت‌پذیر و شریک قابل اعتماد در پیمان­ها، تفاهم‌ها و موافقت­‌نامه­های دو جانبه و چند جانبه می باشد.

آقای غنی از بهبود روابط خارجی افغانستان سخن گفت و در عین حال تاکید کرد که اعتماد دو جانبه شکل گرفته است.

ghani-speaks
تغییر تصویر افغانستان در سطح بین المللی به عنوان شریک قابل اعتمادی امری است که آقای غنی آن از دستاوردهای مهم خود می خواند

کمک های مشروط

رییس جمهور افغانستان گفت که اکنون باید تعهدات افغانستان عملی شود و در این راستا اصلاحات داخلی به میان آید. او تصریح کرد که کمک های بین المللی مشروط به اجرای تعهدات افغانستان است.

تعادل روابط خارجی

رییس جمهوری افغانستان در بخشی دیگری از سخنانش گفت که حفظ تعادل در روابط خارجی و داشتن مناسبات حسنه با جامعه جهانی همواره از عوامل عمده‌ی ثبات پایدار افغانستان بوده است. او تصریح کرد که تیرگی روابط در سطح بازیگران کلان بین المللی، افغانستان را در منطقه نیز آسیب زده است.

kerry
اشرف غنی از بهبود روابط خارجی افغانستان سخن گفته است

صلح سازی

رییس جمهور افغانستان علاوه بر تاکید بر جنبه نظامی و امنیتی ثبات افغانستان تاکید کرد که به راه حل های صلح آمیز اهمیت می دهد. او از برنامه های راه و توسعه در افغانستان سخن گفت و تاکید کرد که کمک های جهانی به برنامه های حکومت افغانستان صورت گرفته است. او مصالحه خود با شورشیان را مشروط عنوان کرد و گفت که با طالبانی مذاکره می کند که برای منافع بیگانان نجنگند، قانون اساسی افغانستان را قبول نمایند و خیر افغانستان را بخواهند.

پایان بحران اقتصادی

رییس جمهور افغانستان از رکود اقتصادی در کشورش در دو سال گذشته سخن گفت و تاکید کرد که این وضعیت تغییر کرده است. او از ابتکارهای ترانسپورتی و ترانزیتی حکومت اش یاد آوری کرد و گفت که تسهیلات جدی برای تجارت افغانستان به میان آورده است. او در عین حال از انتقالات هوایی با هند یاد آور شد و گفت که یکی از تمرکز فعالیت های او کار روی ایجاد راه آهن در افغانستان بوده است. آقای غنی در عین حال، تولید برق در افغانستان را از بزرگترین برنامه های اقتصادی خود تعریف کرد و گفت که در این راستا 29  سد آبی در این کشور ساخته می شود.

ghani-in-brussels
رییس جمهور افغانستان توانسته قراردادهای دوجانبه برای کمک به افغانستان را با کشورهای مختلف امضا کند

اصلاحات جدی

رییس جمهور افغانستان از اصلاحات در حکومت این کشور به عنوان یکی از نیازهای اساسی یاد کرد و گفت که باید این اصلاحات به میان آید. او اصلاحات در ساختارهای امنیتی و نظامی افغانستان را کلیدی عنوان کرد و تاکید نمود که گماردن افراد در مقام های کلیدی نظام امنیتی افغانستان باید بر اساس شایستگی و به دور از نفوذ سیاسی صورت گیرد.

مبارزه با فساد اداری

رییس جمهوری افغانستان گفت که از دشوارترین عرصه‌هایی که به اندازۀ جنگ با تروریزم در افغانستان پرهزینه و پر درد سر است، مبارزه با فساد و قانون‌گریزی می باشد.

او تاکید کرد که “خوب است در این‌جا به مردم خود به صراحت بگویم که دشمنان تان تنها طالبان و داعشیانی نیستند که با شما به صورت علنی اعلان جنگ داده و فرزندان شما را به قتل می‌رسانند، بلکه عناصر مفسد، چه به شکل افراد و چه به شکل شبکه‌هایی از فساد و قانون شکن، که در مقابل اصلاحات مقاومت می‌کنند، باعث بدنامی کشور در سطح بین المللی می‌شوند، با اقتصاد جرمی بر پیکر اقتصاد قانونی کشور ضربه می‌زنند، تاجران ملی را به بیرون بردن سرمایه شان از کشور وامی‌دارند، و از عناصر مجرم و تبهکار حمایت می‌کنند، دشمنان دیگری هستند که سرنوشت این کشور را به تهدید گرفته‌اند، و جنایت شان کمتر از آن تروریست‌ها نیست.”

kerry
کنقرانس بروکسل تنها زمانی بوده که مسئله فساد حکومت افغانستان مطرح نشده

جدیت کاری

رییس جمهور افغانستان در باره نحوه حکومت داری خود گفت که شیوه‌ی کاری او و همکارانش اتکا به روش های عوام فریبانه نیست. او تاکید کرد که در دو سال گذشته برای بخش‌های عمده‌ای که وعده داده شده بود تهداب‌های درست گذاشته شده است و برای به ثمر رساندن این وعده ها سعی و تلاش موثر شان را انجام می‌دهند. او به مسولان حکومت خود تاکید کرد که ناکامی های شان را به دوش قضا و قدر نیاندازند.

اداره کارآمد

رییس جمهور افغانستان اعلام داشت که ادارت این کشور باید کارآمد شوند و بست های اضافی باید لغو گردد. او از تجربه های حضور شخصی خود در ادارات حکومتی یاد کرد و گفت که در نظام موجود افغانستان بسیاری از مدیران تنها بلدند که مامورین خود را اضافه نمایند.

ghani-on-visitation
هفته گذشته رییس جمهور افغانستان به صورت سرزده از دو بیمارستان در کابل دیدار کرد

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان