جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
32 بازدید

شهرک رستوران‌ها؛ 9 جاذبه زندگی در کارته 4 کابل

خواندن 4 دقیقه
5
(1)

1- رستوران های دیدنی

رستوران‌های کارته چهار دیدنی است. شاید در هیچ منطقه کابل به میزانی که در کارته چهار در سال‌های اخیر رستوران سازی شده، رستوران‌های متنوع دیده نشود. به این منظور برخی آن را شهرک رستوران‌ها می‌دانند.

2- رستوران های متنوع

تنوع رستوران‌ها در کارته چهار توجه هر فردی را به خود جلب می‌کند. در این شهرک رستوران‌های ایرانی‌ها ساخته اند که نام یکی از آن‌ها از نام شهر پرآوازه اصفهان گرفته شده است. رستوران دیگری به نام پایتخت ترکیه (انقره) ساخته شده و تنها غذای ترکی می‌دهد. رستوران‌های دیگر که صرفا غذای پاکستانی می‌دهند،  نیز وجود دارند و در عین حال رستوران های افغان‌هاست که برخی همگی غذاهای خارجی سرو می‌کند مثل رستوران بار بی کیو و یا هم رستورانی که غذاهای افغانی می‌دهند همانند رستوران خلیفه ابراهیم. خلاصه این که می‌توان تنوع غذایی را در این رستوران‌ها دید.

Cafe

3- رستوران های فست فود

غذاهای زودپز یا همان فست فود خارجی‌ها نیز در کارته چهار جای پای باز کرده است. یمی رستورانی است که همگی غذاهای فست فود می‌دهد و پیتزا های آن شهره شهر این بخش کابل است. در این میان می‌توان فست فود افغانی را نیز به نام مرچ تازه و یا شبیه آن پیدا کرد که به قیمت ارزان همبرگر افغانی می‌دهند. البته ویژگی این نوع همبرگرها در این است که تنها می‌توان در آن به اندازه زیاد چپس پیدا کرد. در کنار این برخی از افغان‌های دیگری ابتکاری تازه‌ی به نام 50 – 50 راه انداخته اند که می‌توان در آن فست فود جالب دیگری را پیدا کرد.

Cafe

4- جوس فروشی

در این میان توجه هر بیینده شاید به مدرن‌ترین جوس فروشی ممکن که در افغانستان یافت می‌شود بی‌افتد. در کارته چهار تاجری جوس فروشی تمیز و پاکی را آماده کرده که نام متفاوتی نیز دارد. آیس لند همان گونه که نام خارجی دارد، نوشیدنی‌های نظیر جوس میوه جات فصل را برای مشتری‌های خود سرو می‌کند. این جوس فروشی با هزینه بالای که روی آن شده تنها جوس می‌فروشد، رستوران و یا هم کافه نیست.

Cafe

5- شیریخ فروشی

در کنار این که کابل شیر یخ فروشی‌های سنتی پرطرفداری دارد، در کارته چهار ابتکاری گرفته شده و دکان شیریخ فروشی به نام “چیری بری” نیز دیده می‌شود. این مکان که به تازگی راه افتاده است دیدنی و مکان شیک و تمیز است که مشتریان فراوانی به خود جلب می‌کند.

6- کافه ها

در افغانستان فرهنگ کافه نشینی قدمت طولانی ندارد. اما این فرهنگ اخیرا در کابل به ویژه در کارته چهار به شدت گسترش یافته و کافه‌های دیدنی در این شهرک رستوران‌ها به راه افتاده اند. در این کافه‌ها جوانان زیادی گردهم جمع می‌شوند و گفتگوهای شان را پیش می‌برند.

Cafe

7- تغییر فرهنگی

در رستوران‌ها، کافه‌ها و مکان‌های دیگر موجود در کارته چهار اکثرا خانواده‌ها و افراد مختلف گردهم می‌آیند، مهمانی‌های شان را برگزار می‌کنند و فارغ از محیط فامیلی با هم مسائل مختلف از زندگی تا کار و یا سیاست را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند. این تغییر فرهنگی در سال‌های اخیر به ویژه در کارته چهار مشهود است.

Cafe

8- تغییر اقتصادی

رستوران های متعدد با ارائه غذاهای خارجی و داخلی بیان گر استقبال مردم و تغییر اقتصادی شهروندان این بخش پایتخت است. این رستوران ها مشتریان فراوانی دارند و زندگی در آن ها جریان دارد. در بسیاری از این رستوران‌ها مشتریان حتی تا پاسی از شب نیز گردهم بوده و فارغ از دغدغه‌های روزمره شهر زندگی می‌کنند.

Cafe

9- حضور سنگین دختران

دختران جوانی زیادی در این رستوران‌ها حضور دارند. این دختر خانم‌ها اکثرا با سواد اند و تحصیلات دانشگاهی دارند. دختران فعال در حوزه‌های مدنی و فرهنگی جامعه در کارته چهار اکثرا گردهم می‌آیند و مباحث مختلف حتی دادخواهی‌های مدنی در این کافه‌ها بنا گذاشته می‌شود و از سوی این فعالان اجرا می‌گردد.

Cafe

نصیر فیضی همکار این گزارش بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان