جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
4
(27)

شاید مردمان هر کشوری اصطلاحات خاص خود را داشته باشند برای این که توجه دیگران را جلب کنند. عبارات عاشقانه که دختر و یا پسری تلاش می کند با گفتن آن، دل طرف را بلرزاند و اعتماد اش را جلب کنند. ما در این گزارش به شماری از واژه ها و جمله‌هایی عاشقانه پرداختیم که نوجوانان، جوانها و یا افراد کلان سال تر برای افراد مورد علاقه شان می گویند.

love

عبارات عاشقانه؛ “دوستت دارم

این یکی از معمول‌ترین و رایج ترین جمله ایست که از سوی دلباختگان برای یک دیگر به کار گرفته می‌شود. این جمله یک آغاز است، آغازی که جوان ها هم‌دیگر شان را متوجه اتفاقی می‌سازند که در حال رخ دادن است و یا رخ داده است. اگر شدت علاقه مندی زیاد باشد، یک پیشوند نیز به آن اضافه می کنند، یعنی واژه “بسیار” دوستت دارم که بسیار هم ویران‌گر است.

عاشقت استم

جمله عاشقت استم نیز در ردیف پر کاربردترین جملات رایج عاشقانه می آید. کاربرد این جمله بعد از مرحله دوستت دارم و زمانی آغاز می شود که میزان بیشتر علاقه مندی ایجاد گردد. عاشقت هستم، خیلی‌ها را ویران کرده است و اکثرن نیز به یک اتفاق خوب و ماندگار تبدیل می گردد.

giving hands

عبارات عاشقانه؛ “دیوانه ات استم

این جمله، کمی سخت است تعریف کردنش. یعنی واقعن آدم باید یک بار دیوانه‌ای کسی شود که بداند چه معنا می دهد. شما فکر نکنید مراد از آن دیوانگی های است که آخر سر، کارش به علی آباد بکشد، ولی خوب احساس و  علاقه مندی را نشان می دهد که طرف خواب را بر یک جوان حرام می سازد. عشق و علاقه‌ای که کم کم به جنون می رسد، سبب می شود که تو به یکی بگویی دیوانت است. اما در افغانستان  کاربرد زیاد دارد…

صدقه ات شوم

رابطه های عاشقانه گاهی به جای می رسد که دیگه کنترول کردن سخت می شود. یعنی تو به اندازه‌ای از یکی خوشت می‌آید که حاضری برایش جان فشانی کنی و از هر چیزت بگذری. هدف از کاربرد آن هم این است که ثابت کنی به طرف که هیچ کسی برایت به اندازه او مهم نیست.

عشق

برت بمیرم

این جمله عمق فداکاری و وابستگی را نشان می دهدکه یک عاشق می تواند آن‌را استفاده کند. باور کنید زندگی خیلی شیرین است اما خوب وقتی عاشق شوید این  اتفاقات می افتد.

نفسم، عزیزم، عشقم، زندگیم، گلم، شیرینم، دلبرم، عسلم، قندم، هستی‌ام، تک ستاره آسمانم، زیباترینم، شاهدخت رویاهایم، ماه بانو، یک دانه‌ام و یک عالم واژه ها و اصطلاحات دیگر نیز کاربرد زیاد دارند….

کاربرد این واژه ها در میان دل باختگان افغانستان خیلی گسترده است و اکثر عاشقان یک یا چند تا و یا هم تمام این واژه ها را برای معشوق شان استفاده می کنند. هدف هم نشان دادن میزان علاقه مندی و وابستگی است.

جمله های عاشقانه

 

عبارات عاشقانه؛ “جیگرم استی

خدای من! شما تصور کنید یک نفر چقدر باید برای تان عزیز شود که او را به عنوان مهم ترین عضو بدن تان قبول کنید. وقتی گپ به این جا برسد دیگه باور کنید سخت است کنترول کردن. یعنی اکثر این جوان های را که شما در جاده ها می بینید که گوشی در گوش دارند و آهنگ های عاشقانه می شنوند، حتمن کارشان به جای رسیده است که یک آدم کلان آمده و بخشی از بدنش شده است. در افغانستان خیلی معمول است…

بی تو شب خوابم نمی بره

خیلی عادی است. وقتی کسی بیاید جگرت شود. وقتی کسی سبب شود که تو حتا برایش بمیری، خوب واضح است که دیگه خواب نداری. دلباختگان با گفتن این جمله می خواهد اطمنان طرف را حاصل کند که رفیق جان! دیگه کار از کار گذشته و نزدیک است به کوه ها سر بکشم. این که حاضرم بمیرم برایت و این که تو جگرم هستی خوب باشد سر جایش، اصلن آرامش و خوابم را ازم گرفتی…

think about love

بیست و چهار ساعت د فکرت استم

شما خود لحظه ی به دوران عاشقی تان بروید. به یاد بیاورید که چه کارهای که نمی کردید. اصلن دل مشغولی شما در دوران عاشقی تان چی بود و کی بود. واضح است که هر دقیقه و هر ثانیه و هر ساعت، همان کسی در ذهن تان بوده که دوستش داشتین و به خاطرش حاضر بودین بمیرین. پس حق بدهید به این عاشقان بیچاره کنونی که بیست و چهار ساعت به فکر معشوقه شان باشند.

از غمت دیوانه میشم

عاشقی است دیگه. باور کنید شاید یک قسمت کلان از دیوانگی های را که وزیر صحت عامه افغانستان گفته بود مردم افغانستان دچارش هستند، به دلیل همین عاشقی باشد. به دلیل همین وابستگی است. شما یکی را دوست دارید و به او هم نمی رسید. حالا یک دلیل شاید این باشد که معشوقه تان وقت نداشته باشد و یا به شما اعتماد نکرده باشد یک بخشش هم به دلیل فرهنگ حاکم است و این معمولن افرادی که کمتر دست رسی به معشوقه شان داشته باشند، از این جمله بیشتر استفاده می کنند.

عبارات عاشقانه

هر طرف که سیل می کنم تو به یادم می آیی

خنده نکنید. باور کنید عاشقی از این کارها دارد. شما ممکن گاهی یکی را به حدی دوست داشته باشید که هر کسی را “او” ببینید. این جمله هم موارد زیاد کاربرد دارد میان افغانها. البته چقدر راست به خدای حق معلوم است…

پشتت دق شدم

این یکی دیگه راست است. آدم خیلی زیاد پشت معشوقه اش دق می شود. خوب کار دل است دیگه، دلیل و منطق نمی شناسد. این جمله در میان پر کاربردترین های عاشقانه ها است و معمولن برای نشان دادن بیش از حد دل تنگی از فراق یار استفاده می شود…

عاشقانه

تحمل دوریت را ندارم

این روزها با سقوط حکومت بسیاری ها کشور را ترک کرده اند. بسیاری از آن ها مجبور شده اند از معشوقه شان دور بمانند. تنها راه ارتباطی این رابطه عاشقانه تلفن است که شاید هر کدام در یک ساعت صحبت تلفنی هزاران بار از عبارت تحمل دوریت را ندارم، استفاده کنند.

عبارات عاشقانه؛ عشق نوشت:

این وقت‌ها در افغانستان، اوضاع چندان بر وفق مراد به پیش نمی رود. هر طرف جنجال است، هر طرف خبرهای ناگوار است، هر طرف قصه از جنگ و بی‌کاری و دشمن است. ما دست کم تلاش می کنیم در این شب و روزهای عید لحظه‌ای خنده را بر لبان تان بیاوریم. در ضمن این که این ها واقعیت های جامعه ما است، اما اکثرن متوجه آن نمی شویم. بخوانید و بخندید و از ما هم راضی باشید که شما را خنده دادیم به جای یک خبر تکان دهنده و آزار دهنده.

علی شیر شهیر همکار این گزارش بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 27

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان