جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

راجپوت هندی؛ کرکت افغانستان با مربی جدید به کجا خواهد رفت؟

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

هیات مدیره‌ی بورد کرکت افغانستان، لالچند راجپوت، بتسمن پیشین هندی را به صفت سرمربی جدید تیم ملی کریکت افغانستان گماشته است. این تصمیم پس از آن گرفته شد که انضمام الحق پاکستانی، سرمربی پیشین تیم ملی کریکت افغانستان، در ماه آپریل سال گذشته میلادی از سمت‌اش استعفا کرد.

راجپوت در یک رقابت تنگاتنگ از میان هفت نامزد برای پست مربی‌گری تیم کریکت افغانستان، برنده اعلام شد و در یک قرار داد موقتی دوساله به عنوان سرمربی تیم ملی کریکت افغانستان تعیین شد.

رقیب‌های راجپوت در این پُست، محمد یوسف بتسمن سابق پاکستانی، هرشیلی گیپس بتسمن سابق افریقای جنوبی، کولیمور بالر پیشین ویست اندیز، چامیندا واس بالر سابق سریلانکا، پاول اندریو نیکسون ویکت کیپر سابق بریتانیا و محمد کیف بتسمن سابق هندی، بودند.

ریاست اجراییه و هیات مدیره کریکت بورد افغانستان، دلیل انتخاب  او را به عنوان سرمربی تیم ملی کریکت این کشور، داشتن دانش و درک بیشتر او از مسایل فنی و تاکتیکی بازی کریکت می‌داند.

Lalchan-tour
لالچند راجپوت مربی جدید تیم کریکت افغانستان

بازیگر 12 ساله

لالچند سیتارام راجپوت پسر ستارام راجپوت یکی از کارمندان مرکز تحقیقاتی اتومی هند است. نام مادرش پریمتی سیتارام راجپوت می‌باشد و در 18 دسامبر سال 1961 در منطقه چمبور بمبیی به دنیا آمده است. او 12 سال سن داشت که یکی از بازیگران موفق تیم مکتب و محله اش به شمار می‌رفت.

راجپوت یگانه پسر پدر همراه با چهار خواهر است. وی در دسامبر سال 1990 همراه با دختری به نام لتا عروسی کرد که حالا صاحب دو پسر هستند. پسر بزرگ، مثل پدر به کرکت علاقه دارد و پسر خرد بازی فوتبال را می‌پسندد.

لالچند  از سال 1985-87 در تیم ملی کرکت هند بازی کرده است که در طول این چند سال در دو بازی دوستانه و همچنان در 4 بازی وَن دی انترنشنل (One Day International) که یک بازی 50 اوره می باشد، شرکت کرده و در همه‌ی این بازی ها استعداد خوبی از خود به نمایش گذاشته است.  او بازیگر  راست‌دست و اوپینر (opener) می‌باشد که به عنوان توپ زن اول در مسابقات ظاهر می‌شود.

Lalchand-sydney
آقای راجپوت به عنوان بتسمن در تیم ملی کرکت هند بازی کرده است

آقای راجپوت در بخش علوم انسانی، از دانشگاه رویا لیسانس دارد و ماستری اش را در بخش مدیریت تجارت در دانشگاه بمبیی به پایان رسانده است.

سابقه کاری

راجپوت ۵۴ سال عمر دارد و سابقه مربی‌گری در تیم‌های زیر ۱۹ ساله و ۲۳ سال کریکت هند را داراست. او همچنان به عنوان مسوول آکادمی ملی کریکت هند نیز کار کرده است. آقای راجپوت در دسامبر 2000 رهبری تیم زیر سن 15 سال را در شارجه امارات به عهده داشت، اما در سال 2003 او به عنوان مربی بتینگ اکادمی ملی هندوستان، ارتقای پست کرد.

با این وجود او در اکادمی ملی کریکت هند، آموزگار بخش مربیان بود که به سطوح مختلف آنان را آموزش مربی‌گیری می‌داد. در سال 1985 جایزه شیف چترا پتی را از حکومت ایالت مهاراش‌ترا گرفته و پس از آن  جایزه ملی مربیان انگلستان را نیز از آن خود کرد.

بااین وجود، سچین تندوکر، بازیگر افسانه‌ای کریکت هند، بازی اول خود را در زیر کاپیتانی لالچند راجپود در سال 1987 انجام داد. بنابراین، تیم کریکت هند از راجپوت خاطره خوبی دارند؛ زمانی که او در سال 2006 مربی‌گری تیم زیر 19 سال هند را به عهده داشت، در مسابقات که در کشورهای انگلستان، پاکستان، زلاند جدید، مالیزیا و سریلانکا شرکت کردند، باعث شد همه این تیم‌ها را به شکست مواجه کنند.

Lalchand Raj
آقای راجپوت در میان بازیگران تیم ملی هند در سال 2007

او در سال 2007 زمانی که تیم ملی کریکت هند قهرمان جام جهانی بازی 20 اوره کریکت شد، مدیریت این تیم را به عهده داشت. همچنان وی در سال 2008 مربی تیم بمبیی در لیگ برتر هند بود.

استقبال کریکت بورد افغانستان

هیات مدیره کریکت بورد افغانستان از استخدام  راجپوت به عنوان مربی تیم ملی کریکت افغانستان استقبال کرده و گفته که آقای راجپوت از دید فنی یک سرمربی قوی بوده و  آنان مطمئین اند که تیم کریکت افغانستان با حضور او از دستاوردهای خوبی بهره‌مند خواهد شد.

با این حال آقای راجپوت سرمربی جدید تیم کریکت افغانستان، در نشست مطبوعاتی از اعتماد کریکت بورد افغانستان به خود سپاس‌گزاری کرد و گفت که با استعدادهایی که در تیم کریکت افغانستان وجود دارد این تیم آینده درخشانی را در پیش خواهد داشت.

بورد کریکت افغانستان (ACB) عضو انجمن بین المللی کریکت (ICC) است. بورد کریکت افغانستان تمام امتیازهای پیشرفت‌های کریکت در افغانستان را شامل می‌شود. این اداره (ACB) تمام جنبه‌های کریکت افغانستان را چه از  مردان و زنان و هم‌چنان در دو حوزه‌ی حرفه‌ای و آماتور، شامل می‌شود. تیم کریکت افغانستان در سال 1995 تشکیل شد و عضویت انجمن بین المللی کریکت (ICC) را گرفت.

ACB-afghan-team
بازیگران تیم ملی کریکت افغانستان که آقای راجپوت آنان را در دو سال آینده رهبری خواهد کرد

این تیم برای اولین بار در سال 2011 با شکست دادن تیم امارات متحده عربی، به جام جهانی کریکت راه یافت. در این بازی که در امارات متحده عرب انجام شد، تیم کریکت افغانستان باکسب 101 امتیاز، تیم میزبان این بازی ها را شکست داد و حضورش در بازی‌های جهانی 2011 را قطعی کرد.

هم‌چنان این تیم در سال 2013 با شکست دادن تیم ملی کریکت کنیا، توانست برای بار دوم، خود را به بازی‌های جام جهانی کریکت برساند و به بازی جام جهانی 2015 استرالیا راه پیدا کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان