جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
13 بازدید

عجایب افغانستان؛ مراحل تغییر عکس پروفایل دختران در فیس‌بوک

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

فرآیند رسیدن دختران افغان به عکس اصلی‌شان در فیس‌بوک داستانی طویلی است. این فرآیند طولانی، جالب و خواندنی است. اکثر این دختران با ایجاد حساب فیس‌بوکی عکس‌های خود را استفاده نمی‌کنند و تا وقتی که دختران از عکس‌های واقعی خود در فیس‌بوک استفاده کنند زمان زیادی و مرحله‌های مختلفی را می‌گذرانند.

بسیاری از دختران افغان، در اولین مرحله که اقدام به ساخت یک حساب فیس‌بوکی می‌کنند اکثرشان از عکس یک گل زیبا استفاده می‌کنند که اگر شما گاهی به اولین فعالیت‌های بانوان در فیس‌بوک نگاهی کرده باشید متوجه خواهید شد که گل‌ها یکی از اولین عکس ثبت شده در حساب‌ آنان بوده است.

Afghan girls facebook profile pictures

در کنار عکس گل عکس‌های دختران کارتونی، عکس‌های گرافیکی و در بعضی حالات عکس‌های حیواناتی مانند پروانه و اسب سفید را نیز استفاده می‌کنند. اسب سفیدی با یال دراز و زیبا اما تا حال علت اصلی گذاشتن عکس اسب و این که چه رابطه‌ی احساسی بین دختران و اسب سفید وجود دارد معلوم نیست. اما بهتر است که خودتان این سوال را از دخترانی که این گونه عکس‌ها را استفاده می‌کنند بپرسید.

Afghan-girls-facebook-profile-pictures2

عده ای دیگر هم با گذاشتن عکس های خواهر و یا برادر کوچک خود اولین عکس پروفایل را در  فسبوک خود ثبت می کنند.

Afghan-girls-facebook-profile-pictures3

این مرحله اول پروفایل ها بود که اگر شما از اولین دوستان در صفحه های اجتماعی دختران بوده باشید این امر را خوب درک می توانید. دخترانی هم که این متن را می خوانند خود به این امر به خوبی واقف اند.

مرحله دوم کمی پیشرفته تر است و زمانیست که دختران کمی به فسبوک آشنا شده اند. در این بخش اکثر دختران عکس های دختران زیبایی را که یافته اند می گذارند که بیشتر این عکس ها از دختران بازیگر و یا مدل ها اند.

Afghan-girls-facebook-profile-pictures4

دیده می شود که اکثر دختران عکس های زنانی که کمی با خودشان شباهت دارند برای پروفایل های خود انتخاب می کنند. بعضی از دختران هم که با صفحه های رسمی بازیگران و مدل ها قرار داد بسته کرده اند و به محضی که یک عکس از این بازیگران منتشر می شود عکس پروفایل های دختران نیز تغییر خواهد کرد. حالا بیچاره دختران مدل و بازیگرانی که شاید هزار ها حساب با اسم های متفاوت داشته باشند.

مرحله بعدی گذاشتن عکس از خود می باشد. عکسی از دست، پا و یا عکسی که از پشت سر گرفته شده باشد.

Afghan-girls-facebook-profile-pictures5

گاهی هم دختران عکسی از خود را می گذارند که از قسمت سر آن قطع شده باشد که به نحوی خود را گردن می زنند و یا عده ای هم عکس های خود را با گذاشتن شکلک ها بر روی صورت سانسور می کنند. این مراحل را همه دختران طی کرده اند اما شاید این مراحل برای یکی زود و برای دیگری دیرتر اتفاق افتاد باشد.

Afghan-girls-facebook-profile-pictures6

در مرحله بعدی صورت شخص ظاهر می گردد اما زیاد قابل وضوح نیست. این بخش با گذاشتن یک عکس تمام قد شروع می شود که در یک فضای باز گرفته شده است. در این بخش شما به یک ذره بین قوی نیاز دارید که چهره شخص را تشخیص دهید.

Afghan-girls-facebook-profile-pictures7

با عبور از این بخش دختران عکس خود را که اکثر در محیط دسته جمعی است می گذارند. تقریبا نیمی از دختران به این بخش قدم می گذارند ولی نیمی دیگر در نیمه راه باز می مانند.

Afghan-girls-facebook-profile-pictures8

در مرحله بعدی شما دیگر نیازی به ذره بین نخواهید داشت اما شناخت عکس ها هم به نحوی غیر ممکن است. در این مرحله عکس های دختران بیشتر از نزدیک اما با عینک های افتابی و یا انواع کلاه ها و یا چادر ها پوشانده شده است.

Afghan-girls-facebook-profile-pictures9

عده ای دیگر هم عکس های نیم رخ خود را می گذارند. حتی عده ای از دختران عکس های خود را با گرافیک های مختلف تغییر می دهند. سیاه و سفید می کنند و یا گاهی هم کارتونی می سازند. تا از وضوح عکس جلوگیری کرده باشند.

Afghan-girls-facebook-profile-pictures10

اکثر دختران در افغانستان از این مرحله پیش تر نمی روند اما تعداد دخترانی که به مرحله بعدی که گذاشتن عکس بدون هیچ  گونه ایدت است، پا می گذارند. شاید این دختران جرات زیادی دارند که در یک جامعه به نسبت سنتی این چنین جرات کرده اند. اما با این حال هم دخترانی هستند که فراتر از این ها پا می گذارند.

Afghan-girls-facebook-profile-pictures11

عکس هایی با موهای برهنه و یا آرایش های غلیظ از خود در فسبوک و سایر صفحات اجتماعی منتشر می کنند. این دختران گاه گاهی از سوی دوستان خود در این فضاهای مجازی تشویق می شوند گاهی هم تقبیح.

Afghan-girls-facebook-profile-pictures12

هراس عمومی

با توجه به آنچه گفته آمد، سوال اساسی این است که چرا اکثر دختران از عکس هایی غیر از عکس های خود برای حساب های کاربری فیس بوک خود استفاده می کنند؟

عده ای از دختران گفته اند که َآنها نمی خواهند قبل از پیدا کردن یک نام و نشان بزرگ در فسبوک ظاهر شوند و می افزایند که این گونه عمل کردن برای آنها یک ضعف محسوب می شود.

فرشته دختر جوانی که می گوید علت اصلی نگذاشتن عکس در فسبوک خود امکان سوء استفاده از این عکس هاست. در عین حال، خانواده ها این اجازه را نیز به دختران نمی دهند. او تاکید می کند که در وجود رضایت از سوی خانواده اش باز هم نمی خواهد عکس خود را در فسبوک بگذارد.

لیدا نیز می گوید که او زمانی که عکس خود را در فسبوک گذاشته است عکس او توسط اشخاص دیگر استفاده شده است که پس از آن او دیگر نخواسته است که عکسی در فسبوک بگذارد.

زحل نصرت ‌هم‌کار این گزارش بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان