جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
6 بازدید

رئال برای اتلتیکو زیاد بود

خواندن 6 دقیقه
0
(0)

فینال لیگ قهرمانان اروپا دیشب راس ساعت 11:15دقیقه به وقت افغانستان، میان تیم‌های ریال مادرید و اتلتیکو مادرید در ورزشگاه اختصاصی باشگاه فوتبال میلان ایتالیا (سنسیرو) برگزار شد که در نتیجه ریال مادرید توانست در ضربات پنالتی تیم هم‌شهری خودشان، اتلتیکو مادرید را شکست دهد و برای یازدهمین بار قهرمان این دست از رقابت ها شود. این دیدار در مجموع شصت و یکمین فینال رقابت ها با احتساب جام باشگاه‌های اروپا شمرده می‌شد. بازی را نخست اتلتیکو آغاز کرد، اما این ریال مادرید بود که گل اول این بازی را به ثمر رساند، در دقیقه 15م بازی بازیکن خوش تکنیک ریال مادرید، تونی کروس توپ خطا را از جانب چپ نزدیک به نیمه میدان، کوتاه و بر روی سر گرت بیل ارسال نمود، بیل با اندکی تاثیر روی آن توپ را به مدافع پیش تاخته این تیم، راموس رسانید و او نیز با لمس توپ با پای چپ، زننده نخستین گل این بازی بود. در ادامه ریال به عقب کشید و به دفاع پرداخت. از سوی دیگر اتلتیکویی ها به حملات خود شدت بخشیدند و موقعیت های را نیز ایجاد کردند که هیچ کدام تبدیل به گل نشد. مهم ترین آن را انتونیو گریزمن ستاره تیم اتلتیکو، از نقطه پنالتی از دست داد و توپ را به تیرک افقی دروازه ناواس زد. در ادامه اما موقعیت های نصف و نیمه‌ای برای هر دو تیم وجود داشت تا اینکه در دقیقه 79 کرسکو روی ارسال از سمت راست خوان فران بازی را به تساوی کشاند. بازی با همین نتیجه وقت های اضافه را نیز سپری نمود تا این ریال مادرید باشد که در ضربات پنالتی با گل کریستیانو رونالدو یازدهمین جام قهرمانان اروپا را با خود به خانه ببرد و دست نیافتنی تر از قبل شود.

https://vid.me/qvZi

صف‌آرایی این دو تیم مقابل هم در فینال این فصل از لیگ قهرمانان اروپا تکرار فینال سال 2014 است که تیم ریال مادرید در وقت اضافه مقاومت هم‌شهری خود را شکست و در نهایت با گل‌های راموس، بیل، مارسلو و کریستیانو رونالدو و با نتیجه چهار بر یک فاتح دهمین جام لیگ قهرمانان اروپا شد.

فینال 2014

این برای ششمین بار بود که دو تیم از یک کشور برگزار کننده فینال قهرمانی اروپا هستند و البته سومین فینال تمام اسپانیایی در طول تاریخ این مسابقات.

فینال فصل 2013-2014 لیگ قهرمانان اروپا، در تاریخ 24 می 2014 میلادی در ورزشگاه استادیو دا لوز، لیسبون میان همین دو تیم ریال مادرید و اتلتیکو مادرید برگزار شد که در آخر ریال مادرید برای دهمین بار به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا دست یافت. تا آن زمان ریال مادرید که قهرمانی ۹ دوره این رقابت ها را در کارنامه داشت با یک پیروزی تاریخی در ورزشگاه آلیانس مونیخ پس از دوازده سال به فینال این رقابت‌ها راه یافت. در جانب دیگر هم اتلتیکو مادرید، چلسی انگلیس را سه بر یک مغلوب ساخت و پس از چهل سال به فینال این رقابت ها راه پیدا کرده بودد.

https://www.youtube.com/watch?v=060fY1KxTcs

در آن بازی نخست اتلتیکو مادرید با اشتباه ایکر کاسیاس دروازه بان سابق ریال مادرید نخستین گل بازی را به ثمر رسانید و به لاک دفاعی رفت. نتیجه آن بازی با تک گل دیگو گودین قفل بود تا در آخرین دقیقه از وقت های اضافه بازی، سرخیو راموس مدافع پیش تاخته تیم ریال مادرید ناجی این تیم شد و با ضربه سر فراموش نشدنی نتیجه بازی را مساوی ساخت. پس از شکستن طلسم دروازه اتلتیکو این ریال مادرید بود که سه گل دیگر را نیز وارد دروازه حریف کرد و در نهایت دهمین جام از مجموع 59 جام این رقابت ها را با خود به مرکز اسپانیا برد.

ایکر کاسیاس دروازه بان سابق ریال مادرید
ایکر کاسیاس دروازه بان سابق ریال مادرید

صف آراییهای قبلی

آمار و ارقام صف‌آرایی های قبلی این دو تیم هم شهری بدون شک نگاه بسیار از فوتبال دوستان را به خود جلب خواهد کرد. ریال و اتلتیکو تا پیش از انجام این بازی، 212 بازی مقابل هم انجام داده اند که سهم ریال به مراتب بیشتر از تیم هم شهری آن بوده است. ریال مادرید 107 بازی از مجموع این رقابت ها را با برد پشت سر گذاشته  و سهم اتلتیکو نیز 54 برد بوده و 51 بازی این دو تیم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

زیدان و سیمیونه؛ گذار از سمت بازیکن تا مربی دو تیم
زیدان و سیمیونه؛ گذار از سمت بازیکن تا مربی دو تیم

زیدان و سیمیونه، دوازده سال قبل

زین الدین زیدان و دیگو سیمیونه پیش از این در سال‌های گذشته در نقش بازیکن بارها برابر هم قرار گرفته اند. یکی از آن دیدارها در فصول 2003/04 و 2004/05 زیدان و سیمیونه به عنوان بازیکن در ریال مادرید و اتلتیکو بازی می‌کردند، صورت گرفت. از آن دیدار بیش از 12 سال می‌گذرد که ریال مادرید 2-0 پیروز شد. برای ریال رونالدو و راول گلزنی کردند که گل رونالدو در ثانیه 14 روی حرکت زیدان به ثمر رسید و گل راول در دقیقه21 با ضربه سر وارد دروازه روخی بلانکوس شد. جالب است بدانید از آن دیدار هنوز یک بازیکن در ترکیب دو تیم حضور دارد و آن هم فرناندو تورس مهاجم اتلتیکو مادرید است.

رونالدو و انتونیو گریزمن، دو شماره هفت این تیم های مادریدی
رونالدو و انتونیو گریزمن، دو شماره هفت این تیم های مادریدی

نبرد هفت‌ها

جنگ دو شماره هفت این تیم‌ها در فینال لیگ قهرمانان اروپا بدون شک اتفاقات جالبی بود. رونالدو و گریزمن با زدن 16 و 6 گل تا کنون بهترین گل‌زنان این تو تیم فینالیست بودند. فوق ستاره پرتغالی ریال مادرید و امید اول گلزنی کهکشانی‌ها در آستانه دیدار دیشب لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود. کریستیانو رونالدو امسال در لیگ قهرمانان اروپا چهار پاس گل نیز داده و بدین ترتیب سخاوتمندترین بازیکن حاضر در فینال میلان خواهد بود.

با وجود آن، دیشب چهارمین فینال رونالدو بود که دو تای آن در ریال مادرید بوده است. در مقابل اما گریزمن در اولین فینالش اولین قهرمانی تاریخ اتلتیکو را می‌خواست. آمار گل‌زنی کریستیانو در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپای این فصل 51 گل زده بوده است و از گریزمن نیز در کوپا ، لالیگا و چمپیونزلیگ 32 گل ثبت شده است.

https://www.youtube.com/watch?v=IuSkQSep6HQ

نکته دیگر نیز این بود که رونالدو فقط یک گل تا رکوردش در فصل 14-2013 در لیگ قهرمانان اروپا با هفده ‌گل فاصله داشت که نتوانست به آن رکورد برسد. از سوی دیگر، گریزمن هم بدون گل در این بازی و با دو گل کم تر از واوا و دیگو کاستا شش گله باقی ماند.

ده جام لیگ قهرمانان اروپا در موزیم باشگاه ریال مادرید
ده جام لیگ قهرمانان اروپا در موزیم باشگاه ریال مادرید

رکوردها

تیم ریال مادرید که برای چهاردهمین بار در فینال قهرمانی اروپا بازی کرد تا قبل از انجام این بازی با 10 قهرمان رکورد‌دار بود. این تیم در تمام رقابت‌های اروپایی نیز با 16 قهرمانی رکورددار است. در مقابل اما اتلتیکو مادرید هیچ کدام از عناوین و یا افتخارات این چنینی را در کارنامه خود ندارد. از مزیت‌های دیگر قهرمان شدن این است که تیم قهرمان علاوه بر حضور در سوپرجام اروپا به عنوان نماینده این قاره در جام باشگاه‌های جهان 2016 شرکت می‌کند. حالا ریال مادرید و همان مزیت های دیگر…

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان