جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
19 بازدید

بازی بزرگ؛ 100 میلیون بازیگر روزانه و دو میلیارد یورو درآمد سالانه

خواندن 8 دقیقه
0
(0)

بازی زیاد است اما بازی کلش اف کلنز (clash of clans) چیز دیگریست. این حرف را کلشری ها (اشخاصی که کلش آف کلنز بازی می کنند) می گویند. شاید شما نیز مثل من با صحنه هایی مواجه شده اید که در جمعی نشسته اید و بحث هم داغ است، اما دوست تان با موبایل خود مصروف است و نمی داند که در اطرافش چه می گذرد. اگر بار دیگر با این صحنه مواجه شدید حتما بپرسید کلش آف کلنز بازی می کنی؟ و اکثرن جواب آن ها بله خواهد بود و امتحان هم شرط است.

خیلی از شما ها حتما اسم بازی مشهور کلش آف کلنز را شنیده اید و بسیاری از شما ها با این بازی آشنایی کامل دارید. برخی اوقات آن را بازی کرده اید اما خیلی از مردمان این شهر معتاد این بازی اند. شما حتی فکر آن را هم نمی توانید بکنید که یک شخص به چه میزان وقت و پول، صرف این بازی کرده می تواند.

Clash of Clans
کلشری حین اجرای این بازی در داخل صنف درسی

کلشری که می گوید در بیست و چهار ساعت، دوازده ساعت کلش اف کلنز بازی می کند، زندگی برایش بدون این بازی معنایی ندارد و از این که وقت زیادی را به این بازی می گذارند نیز پشیمان نیست. یکی دیگر از این کلشری ها می گوید، زمانی که موبایلش را گم کرده بود، پیش از آن که در همان روز به فکر موبایل گمشده خود که دست کم 30000 افغانی قیمت داشت بوده باشد، به فکر حمله خود در کلش آف کلنز بود که قرار معلوم باید در نیم ساعت دیگر انجام می شد. او می گوید پس از آن موقع تا یک هفته دیگر در غم این بازی بوده و شب ها نیز خوابش نمی برد، زیرا عادت داشته که قبل از خواب کلش آف کلنز، بازی کند. این بازی برعلاوه صرف وقت نیاز به صرف پول نیز دارد. یکی از کلشری های که خود دانشجوی دانشگاه کابل است در گفتگو با خبرنامه می گوید احساس می کند به این بازی معتاد شده است و برای پیشرفت سریع آن در تا حال برعلاوه خرید انترنت که لازمه اصلی این بازی انترنتی است، نه هزار افغانی دیگر را برای خرید جم (الماس) که ضامن پشرفت سریع در بازی می باشد، مصرف کرده است.

یکی از مراحل پایانی این بازی
یکی از مراحل پایانی این بازی

افرادی دیگری نیز می باشند که در گفتگو با خبرنامه گفته اند همانند کلشری فوق، معتاد این بازی اند و پول هنگفتی را برای بازی خود مصرف کرده اند که ذکر نمونه کافیست. کلش آف کلنز که به معنای دعوای قبیله است به صورت آنلاین بازی می شود. بازی کننده های این بازی پول زیادی را برای خرید آنچه که در این بازی الماس گفته می شود، مصرف می کنند. یک فروشنده ی این بازی در  شهر کابل به خبرنامه گفت که روزی هزار دالر از آنچه که به نام جم مشهور است و برای سرعت پیشرفت بازی استفاده می شود را به فروش رسانده است. او می گوید که خریداران این جم ها اکثر جوانان پول داری اند که بین سنین 18 الی 35 ساله می باشند و حدودا ده فیصد آنان را دختر خانم ها تشکیل می دهند. البته جوانان برای پیشروی در این بازی این جم ها را می خرند اما پیشرفت بدون خرید جم هم امکان دارد.

این بازی یکی از بیشترین منابع پول ساز بازی ها در جهان است که می تواند خرید و فروش شود. در صورتی که کسی بخواهند در مراحل بالای این بازی که پس ماه ها صرف وقت به صورت مستمر به دست می آید، از بازی دست بکشد، امتیاز پیشرفت آن خریداران زیادی دارند. شماری از بازیگران این بازی انترنتی به خبرنامه گفته اند که در افغانستان امیتاز این بازی تا حدود پنجصد دالر آمریکایی نیز خرید و فروش شده است. اما اکثرا خریداران امیتاز بالای این بازی در کشورهای عربی اند که گفته می شود تا حدود یک میلیون دالر نیز روی امیتاز این بازی از سوی یکی از بازیگران عرب آن مصرف شده است.

Clash of Clans
این بازی در کنار این که شما را وابسته به خود می کند و وقت تان را به گونه ای هدر می دهد

بازی، به چه بهایی؟

سوال اصلی این است که آیا کلشری ها می دانند که این بازی ارزش پول مصرف کردن را دارد یا نه؟ این سوال را باید از یک معتاد سر پا قرص این بازی بپرسید. آن ها نه تنها از این بازی به شما تعریف می کنند بلکه اگر با آن ها در مورد این بازی سر صحبت را باز کنید حتما شما نیز مشتاق دانلود آن می شوید و شروع به بازی کردن می کنید.

شما هم حتما با شنیدن این همه تعریف و تمجید از سوی کلشری ها خواهان این بازی خواهید شد. در اوایل، بازیکن این بازی را برای سرگرمی استفاده می کند، اما بعد از سپری کردن چند مدت، خواهید دید که معتاد شده اید و هیچ کاری هم از دست تان بر نمی آید. این حرف خیلی از کلشری هایست که از تجربه های خود گفته اند. اگر شماهایی که حس می کنید به این بازی معتاد اید و یا اگر در آینده ها معتاد شدید راه حل پیشنهادی این است که موبایل های هوشمندتان را یا بشکنید، یا گم کنید یا به دست یک دزد با احترام تقدیم نماید. در عوض، یک گوشی ساده برای خود بخرید که غیر از این راه، راه دیگری فرار از اعتیاد کلش آف کلنز نیست. اما اگر نمی خواهید گوشی تان را از دست دهید، بهتر است که از همان ابتدا اشتیاق بازی کردن این بازی را نکنید.

این بازی در کنار این که شما را وابسته به خود می کند و وقت تان را به گونه ای هدر می دهد، جذابیت هایی هم دارد که نمی شود از آن ها گذشت. مثلا زمانی که خسته اید و نیازی به تفریح دارید کلش آف کلنز یکی از بهترین سرگرمی ها برای شماست. توسط کلش آف کلنز شما می توانید ارتباطات تان را نیز گسترده سازید و با دیگران در ارتباط باشید. اما در کنار این ها بازی کلش اف کلنز یک بازی ذهنی است که بیشتر ذهن بازی کننده های خود را در طول روز مخشوش نگاه می دارد.کلشری ای که نخواست نامی از او گرفته شود در گفتگو با خبرنامه گفت که او برای یاد گیری این بازی ویدیوهایی را برای آموزش آن تماشا نموده و در طول روز به یک مشغله فکری برایش تبدیل شده بود.

پسری باشنده عربستان سعودی که بیش از یک میلیون دالر در این بازی به مصرف رسانیده است
پسری باشنده عربستان سعودی که بیش از یک میلیون دالر در این بازی به مصرف رسانیده است

در باره بازی نزاع قبیله

بازی کلش آف کلنز هر چند سابقه 4 ساله دارد، اما حدود یکسال و چند ماهیست که بین جوانان این دیار نیز طرفداران زیادی پیدا کرده و توانسته که جایگاهی برای خود به وجود آورد. این بازی در سال 2012 برای سیستم آی او اس و در سال 2013 برای سیستم اندروید توسط شرکت فنلاندی سوپر سیل ایجاد شد. این بازی در مدت زمان کمی طرفداران زیادی را بدست آورده است. تعداد استفاده کننده های آن را در ماه مارچ سال 2016، روزانه 100میلیون بازی کننده‌ی آنلاین برآورد نموده اند و هر روز به تعداد 60 هزار نفر نیز به شمار بازیگران آن اضافه می شود.

سازنده این بازی گفته است که در یک سال اخیر 60 درصد در آمد آن که معادل 838 میلیون یورو است افزایش یافته که فایده‌ی آن 2.1 میلیارد یورو بوده است. بازی کلش آف کلنز در 44 کشور حضور دارد و در جمله بهترین بازی های موبایل آیفون به حساب می آید. یکی از کلشر های عرب بیشتر از یک میلیون دالر برای این بازی مصرف کرده است.

Clash of Clans

چگونگی بازی

شما هایی که کلشری هستید، مطمنا می دانید این بازی چیست. اما کسانی که تنها نامش را شنیده اید حتما می خواهید بدانید که این بازی چگونه است. این بازی رهبری قبیله‌ای کوچک است که چهار عنصر مهم در آن وجود دارد: طلا، اکسیر، اکسیر سیاه و الماس. اکسیر ماده‌ای به رنگ بنفش است که توسط دستگاه‌های سازنده اکسیر تولید می‌شود و نقش بسیار مهمی در پیش‌رفت قبیله شما دارد. شما برای ساخت و یا ارتقای ده نوع سرباز و ارتقاء دادن ساختمان‌های تان و ایجاد یک ارتش، نیاز به اکسیردارید. در آغاز بازی به شما دو دستگاه سازنده اکسیر داده می شود که به صورت خودکار برای شما اکسیر تولید می‌کنند. این اکسیرها در بخشی به نام مخزن اکسیر نگه‌داری می‌شود. در ادامه با پیش‌رفت دهکده می‌توانید دستگاه‌های سازنده اکسیر را پیش‌رفته کنید و به میزان تولید آن‌ها اضافه نمایید. در بازی طلسم‌هایی نیز وجود دارند که در کارخانه طلسم‌سازی ساخته می‌شوند که از طلا برای ساخت و ارتقای وسایل دفاعی، دیوارها و ساختمان اصلی استفاده می گردد.

شما می‌توانید با حمله به دیگر قبایل و غارت دهکده آن‌ها  پیش‌رفت کنید و در نتیجه طلا و اکسیر زیادی به دست آورید. طلا نیز توسط دستگاه سازنده آن به دست می‌آید که در ابتدای بازی دو سکه طلا را در اختیار خواهید داشت.

اکسیر سیاه برای ساخت و ارتقای سربازان استفاده می‌شوند.

الماس‌ها که رنگ سبزی دارند و برای سرعت بخشیدن به ارتقادادن‌ها و افزایش تعداد ارتقاها، همزمان استفاده می‌شود و اکثراً با جابجاکردن موانع (مانند درخت‌ها، تنه درخت‌ها، سنگ‌ها و…) بدست می‌آیند. با این الماس ها شما می‌توانید طلا و اکسیر نیز بخرید. با توجه به آنچه گفته آمد، به هیچ وجه نمی خواهیم بگوییم که چانس خوب برای این بازی !

علی اکبر و نصیر فیضی همکاران این گزارش بوده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان