کابل خونین بیش از هفتاد هزار بار در تویتر روایت شد

توسطعلی اکبر

فروردین ۳۱, ۱۳۹۵ به روز رسانی : بهمن ۲۴, ۱۴۰۲ , , , , , ,

نام کابل بار دیگر امروز بر حوادث جهان سایه افکنده است. از آغاز حمله امروز حدود ساعت ۹ صبح به وقت محلی تا ساعت چهار بعد از ظهر علاوه بر صدها گزارش و خبر در باره حمله انتحاری کابل که بیش از ۳۵۰ زخمی و کشته بر جای گذاشت‌، در صفحه اجتماعی تویتر بیش از 70 هزار تویت در این باره نوشته و نشر شده است.

تویتر روزانه موضوعاتی را که بالاترین میزان توجه کاربران را به خود جلب می کند و بالاترین شمار تویت را می گیرد، رده بندی می نماید. در رده بندی امروز، کابل در صدر قرار دارد و میزان تویت ها در باره حمله انتحاری خونین این شهر افزایش می یابد.

kabul-hashtag-on-twitter

در میان این تویت ها که اکثرا گزارش و خبر رسانه های همگانی از حادثه امروز کابل است، چند تویت بیشترین توجه را به خود جلب می کند.

حساب تویتری نیویورک تایمز از قول یکی از شاهدان عینی نوشته است که “من ده ها نفر را دیدم که در میان جاده ناامیدانه مانده بودند – برخی از آن ها فریاد می زدند، دیگران شان خاموشانه آخرین نفس شان را می دادند و برخی دیگر مرده بودند.

New-york-Times-on-Kabul-Attack

جاوید فیصل یکی از سخنگویان حکومت افغانستان در حساب تویتری خود نوشته است که افغان ها برای مردان و زنان کشورشان خون اهدا می کنند. ما خون می دهیم و آن ها خون می ریزند. این تفاوت ماست.

Jawid-Faisal-on-Kabul-Attack

حسین نصرت کاربر دیگر در حساب تویتری خود نوشته است که از رییس جمهور اشرف غنی می خواهم این روز را در سالنامه افغانستان به عنوان روز سیاه درج کند.

Hussain-on-Kabul-Attack

کاربر تویتر دیگری با عنوان ایم در حساب تویتری خود با درج کابل نوشته است که خاورمیانه هیچ گاهی خدا نداشته است.

IM-on-Kabul-Attack

کاربر دیگری به نام دیتریس ایجیالو در حساب تویتر خود نوشته است که کابل – چه چیزی بسیار مهم در افغانستان می باشد که شوروی ها و آمریکایی ها می خواهند در افغانستان حضور داشته باشند. من متعجبم که آن جا که نفت و تیلی وجود ندارد.

Dimitris-on-Kabul-Attack

تابش فروغ از فعالان مدنی افغان در تویتر خود نوشته است که صلح با یک مشت تروریست برای حامیان طالبان معنی دارد نه برای مردم افغانستان.

Tabish-on-Kabul-blast

امرالله صالح رییس پیشین استخبارات افغانستان در صفحه تویتر خود نوشته است که بزرگی  این حمله به صورت واضح نشان می دهد که این مواد انفجاری از پاکستان فراهم شده است.

Amrullah-Saleh

با همه این تویت ها که همگی بیانگر نوعی از حس همدری با کابل و کابلیان است، میزان واکنش ها به حمله امروز کابل بیانگر وسعت و شدت آن بوده و در زمانی اتفاق افتاده است که آخرین تلاش ها برای مصالحه و رویکرد سیاسی تعامل با طالبان در افغانستان جریان دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

توسط علی اکبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *