جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

مسی در آستانه یک بدنامی تاریخی

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

مسی برای اثبات بی گناهی خود کم‌تر از یک هفته فرصت دارد

به تازگی اسنادی با حجم 2.6 ترابایت که شامل 11.5 میلیون سند فرار مالیاتی و پولشویی ده‌ها سیاست مدار، شخصیت‌های ثروت‌مند و چهره‌های سرشناس جهان می باشد، توسط روزنامه زیتن آلمان تحت عنوان اوراق پانامه نشر شده است. در اسناد منتشر شده، نام فوق ستاره آرژانتیتی باشگاه بارسلونای اسپانیا، لیونل مسی به همراه میشل پلاتی، رییس سابق اتحادیه فوتبال جهان نیر به چشم می‌خورد.

رقمی که برای اتهام پولشویی مسی اعلام شده است، حدود 4 میلیون یورو است. در این اسناد آمده است که مسی متهم به دور زدن دولت پانامه از طریق شرکت‌های دریایی در بلیز و اروگوئه، در پرداخت مالیات بوده است. و هم چنان شرکت تازه تاسیس پوششی این فوق ستاره فوتبال جهان و پدرش خورخه با نام سوپر مگا استار انترپرایز نیز از این فرار مالیاتی بی نصیب نبوده اند. این در حالی است که در 13 جون سال 2013 پرونده مالیاتی مسی و خورخه بسته شد اما با انتشار این اسناد، دادستانی پانامه بر این باور است که در این میان چهار میلیون یورو با اسناد جعلی پنهان شده و هیچ سندی مبنی بر پرداخت مالیات آن وجود ندارد.

در ادامه این معما، روزنامه پرتیراژ گاردین، در گزارش دیروز خود در این رابطه نوشته است که آنان به مسی تماس گرفته اند اما او جوابی در این مورد ارائه نکرده است.

لیونل میسی در دو سال اخیر چندین بار به فرار مالیاتی متهم شده است
لیونل میسی در دو سال اخیر چندین بار به فرار مالیاتی متهم شده است

ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا و پدر وی هم‌اکنون به دلیل فرار مالیاتی در اسپانیا تحت پیگرد قضایی قرار دارند. به این ترتیب، مسی در آستانه یک دادگاه بین المللی دیگر قرار گرفته است.

هم چنان در اسناد فاش شده «اوراق پانامه» نام‌های چهره‌های مشهور سینمایی نیز دیده می‌شود. از آن جمله، امیتا بچن ستاره سینمای بالیوود و چکی چن ستاره سینمای هالیوود از جمله متهمان فرار مالیاتی اوراق پانامه می باشد.

دستیاران ویلادیمیر پوتیین رییس جمهور روسیه، به همراه خانواده نواز شریف نخست وزیر پاکستان نیز در این فهرست دیده می شوند.

واکنش‌ خانواده لیونل مسی

در پی انتشار اسناد پانامه مبنی بر پول شویی لیونل اندرس مسی و پدرش، خانواده مسی بیانیه‌ای را به این شرح صادر کرده است ” تمام گزارشات و مدارکی که درباره فرار مالیاتی و پولشویی لیونل مسی از طریق تاسیس شرکت پانامایی انتشار یافته اتهام و کذب است. شرکت پانامایی که در گزارشات به آن اشاره شده، یک شرکت کاملا غیرفعال است. باید گفت برخی گزارشاتی که در این مدارک آورده شده با اتفاقات رخ داده، کاملا نامربوط است. بدون‌شک تمامی اطلاعاتی که در این مدارک وجود دارد صرفا حدسیات است و به طور کاملا مغرضانه گردآوری شده است. مشخص است سعی شده از شهرت و نام لیونل مسی در این گزارش سوء‌استفاده شود. خانواده مسی طبیعتا پس از مشورت با وکلای مدافع خود درباره اقدام قانونی علیه انتشار دهندگان این مدارک دروغ، تصمیم‌گیری خواهد کرد.”

خوخه مسی، پدر لیونل مسی
خوخه مسی، پدر لیونل مسی

واکنش باشگاه بارسلونا

پس از بیانیه‌ای خانواده مسی در رابطه به انتشار اوراق پانامه، باشگاهِ بارسلونا بود که با واکنش شدیدی از فوق ستاره خود حمایت کرد. در بیانیه‌ای که از سوی این باشگاه منتشر شده، آمده است که از اولین لحظاتی که اوراق  پاناما منتشر شد، باشگاه بارسلونا حمایت و پیام های خودش را به مسی و خانواده او منتقل کرد. باشگاه بارسلونا تمامی توانایی های مالی، اداری و قضایی خود را در اختیار خانواده مسی قرار می دهد تا پیرامون این اتهامات شفاف سازی کند.

با همه این اتهامات، مسی اما جایگاه ویژه ای در میان ستارگان فوتبال جهان داشته است. با آن که در موارد اندک او با اتهاماتی مالی خبرساز شده، اما در طول نزدیک به یک دهه گذشته، لیونل میسی همواره با گل های فنی و تماشایی اش میلیون‌ها انسان را شیفته خود ساخته و خبرساز بوده است؛ امری که می تواند این اتهامات را در شرایط موجود نیز، تحت تاثیر قرار دهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان