جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
14 بازدید

نارضایتی از رابطه جنسی منجر به زوال مغز می‌شود!

گریه حین رابطه جنسی نارضایتی در رابطه جنسی
خواندن 3 دقیقه
3.2
(10)

یک مطالعه جدید نشان داده است که کاهش سلامت جنسی در مردان میانسال ممکن است با افزایش خطر زوال شناختی مرتبط باشد. مطالعه منتشر شده در ژورنال Gerontologist  به این موضوع پرداخته است که تغییرات فیزیکی، مانند تغییرات میکروواسکولار مربوط به عملکرد نعوظ، و تغییرات روانی، مانند نارضایتی از رابطه جنسی یا رضایت جنسی کمتر، چطور بر توانایی شناختی افراد تأثیر می‌گذارد.

محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا 818 مرد را در سنین 56، 61 و 68 سال مورد بررسی قرار دادند. آنها با استفاده از تست‌های عصبی روان‌شناختی، مانند حافظه و سرعت پردازش، تغییرات شناختی شرکت‌کنندگان را در طول 12 سال تجزیه و تحلیل کردند.

در این مطالعه عملکرد نعوظ و رضایت جنسی با استفاده از شاخص بین المللی عملکرد نعوظ اندازه گیری شد. این ابزار به مهم‌ترین جنبه‌های عملکرد جنسی مردان، از جمله قدرت نعوظ، ارگاسم، و رضایت از رابطه جنسی می پردازد.

نارضایتی از رابطه جنسی

سپس محققان یک مدل آماری برای درک اینکه چگونه این سه متغیر با افزایش سن افراد تغییر کردند، ساختند. آنها دریافتند که کاهش عملکرد نعوظ و رضایت جنسی هر دو با کاهش حافظه مرتبط هستند.

ریکی اسلیدی، کاندیدای دکترا در ایالت پنسیلوانیا و نویسنده اصلی این مطالعه می‌گوید: «وقتی این رابطه را در طول زمان ترسیم کردیم، متوجه افزایش یا کاهش عملکرد نعوظ و رضایت جنسی با افزایش یا کاهش همزمان عملکرد شناختی شدیم.»

نویسندگان به این نتیجه رسیدند که بحث و بررسی سلامت جنسی در مردان میانسال ممکن است به شناسایی افرادی که در معرض خطر کاهش حافظه هستند کمک کند.

این یافته‌ها با تحقیقات قبلی هم مطابقت دارد. یک مطالعه در سال 2021 که شامل 155 فرد مسن‌، سالم‌ و متاهل بود و آنها را به مدت 10 سال دنبال کرد، نشان داد افرادی که رضایت جنسی بیشتری داشتند، کمتر از بقیه در معرض ابتلا به اختلالات شناختی خفیف یا زوال عقل قرار دارند.

دو متاآنالیز نشان می‌دهد که مردان مبتلا به اختلال نعوظ، به‌ویژه افراد جوان‌تر، در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی (CVD) هم هستند. بنابراین، درمان ED نه تنها روابط جنسی را بهبود می‌دهد، بلکه ممکن است از عواقب بیماری قلبی، از جمله مرگ، جلوگیری کند.

در واقع، ویاگرا (سیلدنافیل)، یک داروی رایج برای ED، در ابتدا برای درمان فشار خون بالا و آنژین صدری، که نوعی بیماری قلبی عروقی است، مورد مطالعه قرار گرفت. پس از مشاهده یک عارضه جانبی غیرمنتظره بود که محققان آزمایشاتی را آغاز کردند تا ببینند آیا سیلدنافیل می‌تواند به طور موثر به عنوان داروی ED مورد استفاده قرار گیرد یا نه.

اختلال نعوظ معمولاً همراه با بیماری عروق کرونر (CAD)، شایع ترین بیماری قلبی در ایالات متحده مرتبط است. این دو اختلال عوامل خطر مشترکی مانند چاقی، دیابت، استعمال سیگار، فشار خون بالا و سندرم متابولیک دارند.

مارتین اسلیوینسکی، استاد رشد انسانی و مطالعات خانواده در ایالت پنسیلوانیا و یکی از نویسندگان این مطالعه، می‌گوید: “بهبود رضایت جنسی ممکن است باعث بهبود عملکرد مغز و همین‌طور حافظه شود. ما به مردم می‌گوییم که باید بیشتر ورزش کنند و غذاهای بهتری بخورند. اخیرا هم که به این نتیجه رسیده‌ایم که رضایت جنسی برای سلامتی و کیفیت کلی زندگی ما اهمیت زیادی دارد.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.2 / 5. تعداد آرا: 10

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان