جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
16 بازدید

طرز تهیه کباب لقمه خانگی به یک روش بسیار ساده

طرز تهیه کباب لقمه
خواندن 2 دقیقه
3.8
(9)

اگر می‌خواهید مهمانی بگیرید و کنار غذاهایی که درست می‌کنید، کباب هم داشته باشید، بهتر است کباب لقمه آماده کنید. کباب لقمه نه تنها برای مهمانی‌ها بلکه برای عصرانه و فینگرفودهایی که برای جشن تولد هم آماده می‌کنید، بی نظیر است. طرز تهیه کباب لقمه خیلی ساده و آسان است، آنقدر که می‌توانید امروز برای ناهارتان آماده کنید. کافی است طبق این دستور پخت عمل کنید.

مواد لازم:

آرد سوخاری 1 قاشق غذاخوری

گوشت چرخ کرده 500 گرم

طرز تهیه کباب لقمه

سبزی خشک معطر (ریحان، ترخون، جعفری) 1 قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده 1 قاشق غذاخوری

پیاز 1 عدد

روغن مایع به مقدار لازم

نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه کباب لقمه خانگی:

  • برای تهیه کباب لقمه خانگی ابتدا پیاز را پوست گرفته و رنده کنید. حتما از دندانه ریز رنده استفاده کنید. سپس آب آن را گرفته روی گوشت چرخ کرده بریزید.
  • در این مرحله زعفران دم کرده را با آرد سوخاری مخلوط کنید و کنار بگذارید.
  • حالا پیاز و گوشت را با هم مخلوط کنید و نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و برای 10 دقیقه ورزش دهید تا پیاز کامل با گوشت ترکیب شده و گوشت حالت چسبناک به خود بگیرید.
  • در این مرحله سبزی های خشک که شامل جعفری، ترخون و ریحان می‌شود را به گوشت اضافه کنید و دوباره ورز دهید، تا مواد به خورد هم بروند.
  • سپس زعفران و آرد سوخاری را هم روی گوشت ریخته، کمی هم بزنید و روی آن را با سلفون پوشانده و به اندازه 20 دقیقه تا نیم ساعت درون یخچال بگذارید.

طرز تهیه کباب لقمه

  • وقتی گوشت آماده را از یخچال بیرون آوردید به اندازه دلخواه‌تان بردارید و کمی با دستتان ورز داده و شکل دهید. سپس درون تابه مقداری روغن بریزید و گوشت های لقمه‌ای را در آن بپزید. فراموش نکنید که می‌توانید از سیخ های چوبی هم استفاده کنید، اما قبل از استفاده آن‌ها را درون آب خیس کنید تا هنگام پخت کباب‌ها نسوزند.
  • زیر شعله را کم کنید و بگذارید کباب لقمه‌ای ها به آرامی سرخ شده، کامل پخته شوند.
  • حالا می‌توانید این کباب را با گوجه فرنگی و ترشی سرو کنید، یا کنار برنج و سالاد شیرازی میل کنید. نوش جان!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.8 / 5. تعداد آرا: 9

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان