جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.8
(6)

فیشیال صورت یکی از بهترین راه‌ها برای به نمایش گذاشتن پوستی بی‌نقص و درخشان است. اما برای جلوگیری از مشکلات پوستی ناخواسته باید برخی از بایدها و نبایدها را در نظر داشته باشید.

اگر به تازگی خود را به یک فیشیال جوان کننده صورت میهمان کرده‌اید و پوست‌تان درخشان و با طراوت شده است، این مطلب برای شماست! در این نوشتار فهرستی از بایدها و نبایدهای مراقبت از پوست بعد از فیشیال را گرداوری کرده‌ایم. دانستن این نکات می‌تواند تضمین کند که فیشیال شما بیشترین تاثیر را داشته و تا مدت‌های پوستی زیبا و درخشان خواهید داشت.

مزایای فیشیال برای پوست

بنا به گفته بسیاری از پزشکان پوست «فیشال‌ با گردش خون در زیر پوست به جوان‌سازی سلول‌های پوست کمک می‌کند و همچنین در کاهش پف‌کردگی و تجمع مایعات ناشی از سیستم لنفاوی تاثیر زیادی دارد. گردش خون بهتر مواد مغذی، پروتئین و اکسیژن را برای پوست فراهم می‌کند و در عین حال پوست ما را از شر سموم خلاص می‌کند. اما برای به دست آوردن بهترین نتیجه از آرایش صورت، باید از چند اشتباه مراقبت از پوست اجتناب کنید.

بایدهای مراقبت از پوست بعد از فیشیال

در اینجا ۵ باید می‌بینید که باید پس از انجام فیشیال صورت رعایت کنید:

حتما و حتما هیدراته بمانید!

بدن‌تان را هیدراته نگه دارید و آب زیادی بنوشید. این کار کمک می‌کند تا پوست‌تان نرم و لطیف بماند. آنتی اکسیدان‌های با کیفیت خوب مصرف کنید. اگر بعد از فیشیال صورت دچار آلرژی‌هایی مانند قرمزی، خارش یا آکنه شدید، خود درمانی نکنید. حتما با متخصص پوست مشورت کنید.

از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید

صورت‌تان را با یک پاک کننده ملایم و غیر محرک تمیز کنید تا هرگونه محصول یا ناخالصی‌های باقی مانده را پاک کنید. به دنبال شوینده ای مناسب برای نوع پوست‌تان باشید که رطوبت طبیعی پوست را از بین نبرد.

پوست را به طور مرتب مرطوب کنید

پس از انجام فیشیال صورت، ممکن است پوست شما خشک یا حساس‌تر شود. از یک مرطوب کننده مناسب با نوع پوست‌تان استفاده کنید تا رطوبت را جبران کند و به تسکین و محافظت از پوست کمک کند. مرطوب‌کننده‌ای را انتخاب کنید که از سوی متخصص پوست خودتان توصیه می‌شود یا مرطوب‌کننده‌ای که فاقد مواد تحریک‌کننده باشد.

حتما ضد آفتاب بزنید

استفاده از کرم ضد آفتاب از مهم‌ترین نکات مراقبت بعد از فیشیال پوست است زیرا پوست ممکن است به اشعه‌های مضر UV خورشید حساس‌تر شود. از کرم ضد آفتاب با اس پی اف حداقل 30 استفاده کنید و در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید، هر دو ساعت یک بار کرم را تجدید کنید. این کار به محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی، بثورات و تحریک پوست کمک می‌کند.

دستورالعمل‌ها ی پزشک‌تان را به دقت دنبال کنید

پزشک شما ممکن است دستورالعمل‌های خاصی را برای مراقبت‌های بعدی به شما توصیه کند. این دستورالعمل‌ها را به دقت دنبال کنید، زیرا آنها با نیازهای پوست شما و درمان خاصی که دریافت کرده اید مطابقت دارند.

نبایدهای مراقبت از پوست بعد از فیشیال

در این قسمت ۵ نباید برای مراقبت بعد از فیشیال می‌بینید که حتما باید رعایت کنید:

پوست را در معرض گرما قرار ندهید

از فعالیت‌هایی که می‌تواند باعث گرمای بیش از حد یا تعریق شود بلافاصله پس از انجام فیشیال صورت خودداری کنید. این فعالیت‌ها شامل سونا، اتاق بخار، دوش آب گرم یا تمرینات شدید ورزشی است. گرما می‌تواند منجر به افزایش قرمزی و حساسیت پوست شود. در واقع، ممکن است با نتیجه فیشیال صورت تداخل داشته باشد.

حذف موهای صورت را به زمانی بعد موکول کنید

اگر نیاز به اپیلاسیون یا کندن مو دارید، این کار را 3 روز قبل از فیشیال انجام دهید نه بعد از آن. فیشیال صورت عمیقاً پوست را لایه برداری می‌کند و اپیلاسیون پس از آن می‌تواند پوست را در معرض باکتری قرار دهد و آن را حساس کند. بنابراین، از حذف موهای صورت بعد از فیشیال خودداری کنید.

مدام به صورت‌تان دست نزنید

سعی کنید در روزهای بعد از فیشیال زیاد لمس نکنید. پوست در این دوران ممکن است حساس باشد و لمس آن می‌تواند باکتری را وارد بدن کند و باعث تحریک شدن پوست یا جوش شود.

همچنین، اگر صورت‌‌تان را شسته‌اید، سعی کنید به جای مالش هوله روی آن با ضربات خیلی آرام آن را خشک کنید. برای پاک کردن صورت از دستمال مرطوب حاوی الکل استفاده نکنید.

آرایش نکنید

به پوست خود زمان دهید تا بهبود بیابد و به درستی نفس بکشد! استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی و آرایش می‌تواند منافذ پوست را مسدود کند یا بیشتر پوست شما را لایه برداری کند. آرایش کردن بعد از فیشیال صورت می‌تواند باعث تحریک و قرمزی پوست شود و ممکن است بعداً منجر به شیوع آکنه شود، به خصوص اگر پوست مستعد آکنه دارید. علاوه بر این، تا چند روز پس از انجام فیشیال، سعی کنید از به کار بردن تونرها خودداری کنید.

از لایه بردارهای شیمیایی پوست استفاده نکنید

بنا به گفته متخصصین پوست لایه‌برداری شیمیایی به مدت حداقل هفت روز پس از انجام فیشیال صورت ابدا نباید انجام شود. لایه برداری شیمیایی بلافاصله پس از انجام فیشیال می‌تواند منجر به سوختگی پوست، درد و لکه شدن پوست شود. بنابراین از به کار بردن این طور محصولات بلافاصله پس از فیشیال صورت خودداری کنید.

کلام پایانی

به یاد داشته باشید که پوست هر فردی ویژگی‌های خاص خود را دارد و دستورالعمل‌ها و توصیه‌های خاص ممکن است بسته به نوع صورت و وضعیت پوست شما متفاوت باشد. اگر نگرانی یا سوالی دارید، بهتر است برای مشاوره شخصی با متخصص پوست مشورت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.8 / 5. تعداد آرا: 6

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان