جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
4.2
(26)

بر اساس تحقیقات زوج درمانی عادات ساده‌ای مانند داشتن یک تماس در طول روز یا رفتن همزمان به رختخواب می‌توانند منجر به داشتن رابطه‌ پایدار و قوی شوند. اگرچه این رفتارها و عادات روزانه ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما اکثر درمانگران و روانشناسان بر این باوراند که همین عادت‌های ساده و رفتارهای پیش پا افتاده، تاثیر جادویی بر ایجاد صمیمیت و اعتماد دارند. اگر شما هم به دنبال رابطه پایدار هستید، این عادات را به روتین روزانه زندگی مشترک‌تان اضافه کنید تا تاثیر فوق العاده‌اش را ببینید.

داشتن رابطه‌ای باز و صمیمی را تمرین کنید

مشاوران ازدواج، ارتباط را بخش مرکزی هر رابطه‌ای می‌دانند. سعی کنید در زندگی مشترک‌تان داشتن یک رابطه باز و صمیمی را تمرین کنید، زیرا با این کار شریک زندگی‌تان می‌تواند تمام ترس‌ها، امیدها و باورهای شما را درک کند.

داشتن رابطه صمیمی به هر دوی شما کمک می‌کند تا آزادانه در مورد نظرات و دیدگاه‌هایتان صحبت کنید، موافقت‌تان را اعلام کنید یا از مخالفت‌هایتان صحبت کنید. ارتباط فقط به این معنا نیست که همیشه در مورد بیان نظراتتان با هم صحبت کنید، بلکه به این معناست که بتوانید بدون هیچ تردید یا سبک و سنگین کردن موقعیت به همسرتان زنگ بزنید و با هم صحبت کنید.

برای علایق مشترک‌تان وقت بگذارید

بنا به گفته متخصصین زوج درمانی وقت گذاشتن برای علایق مشترک‌، حرف زدن در مورد فعالیت‌ها و کارهایی که هر دو به انجام آن علاقه دارید، به قوی‌تر شدن رابطه‌تان کمک می‌کند. بر اساس تحقیقات انجام شده، انجام هر فعالیت بدون استرس در فضایی صمیمی باعث شادی بیشتر در رابطه عاطفی می‌شود. با این حال ایجاد چنین احساسی نیاز به وقت بیشتر دارد، به اندازه‌ای که برای انجام یک فعالیت وقت بگذارید، به همان اندازه می‌توانید به پایداری رابطه‌تان کمک کنید و از داشتن رابطه قوی و سالم مطمئن باشید.

در طول روز با هم در تماس باشید

فرستادن یک جوک یا یک عکس خنده‌دار یا حتی یک جمله عاشقانه می‌تواند منجر به تقویت حس صمیمیت بین‌تان شود. اگر تا کنون این کار را نکرده‌اید، حالا امتحانش کنید، خیلی ساده است حرف دلتان را بزنید و بگویید که چقدر او را دوست دارید و مدام به او فکر می‌کنید. با این کار به پایداری رابطه‌تان کمک خواهید کرد.

با این حال این فقط یک بعد قضیه است، نه تنها پیام دادن به همسر و شریک زندگی‌تان مهم است، بلکه جواب دادن نیز به همان اندازه مهم است. وقتی از شریک عاطفی‌تان پیامی دریافت می‌کنید سعی کنید پاسخش را بدهید. حتی اگر سرتان خیلی شلوغ است، با فرستادن یک ایموجی یا یک جمله کوتاه به او بفهمانید که پیامش را دریافت کرده اید و شما نیز همان احساس را دارید.

به کوچک‌ترین موضوعات در مورد همسرتان توجه کنید

توجه به کوچک‌ترین موضوعات در مورد شریک زندگی‌تان خیلی مهم است. اگر تاکنون به او و خواسته‌هایش دقت زیادی نداشته اید، باید از این پس بیشتر به او، ظاهر و نیازهایش توجه کنید. در واقع توجه به ریزترین جزئیات در مورد همسرتان سیگنال‌های قوی هستند که می‌توانند شما را به شریک عاطفی‌تان نزدیک‌تر کنند. اگر به دنبال رابطه پایدار هستید، حتما به این نکات توجه کنید. در غیر این صورت همسرتان احساس می‌کند او را به حال خودش رها کرده و اصلا توجه‌ای به او ندارید.

کارهای خانه را با هم انجام دهید

با توجه به زندگی پر مشغله امروزی، کارهای خانه عموما بین زن و شوهر تقسیم می‌شود، زیرا در حال حاضر مردان بیشتر در خانه با همسرشان کمک می‌کنند. نتایج تحقیقات نیز نشان می‌دهد که زن و شوهرهایی که در کارهای خانه مثل ظرف شدن با هم همکاری می‌کنند، شادتر هستند. به نظر می‌رسد همکاری در انجام کارهای خانه کلید یک ازدواج شاد است.

از یکدیگر قدردانی کنید

حتما ضرب المثل “از محبت خارها گل می‌شود” را شنیده اید. ابراز قدردانی و تشکر از یکدیگر همان ابراز محبتی است که پایه مهم رابطه‌تان را تشکیل می‌دهد. شما می‌توانید نسبت به هر چیزی از همسر و شریک عاطفی‌تان تشکر و قدردانی کنید، این ابراز قدردانی را با گفتن یک جمله ساده تا تعریف از ظاهر و لباس شریک عاطفی‌تان انجام دهید. برای تقویت احساس صمیمیت و عزت نفس‌تان حتما از یکدیگر قدردانی و ابراز محبت کنید. این کار منجر به بهبود رابطه‌تان می‌شود.

خندیدن را فراموش نکنید

خنده حلال هر مشکلی  است. همه ما می‌دانیم که خنده می‌تواند به بهبود روابط کمک کند.  در واقع مشخص شده است که با هم خندیدن شما را به هم نزدیکتر می کند، زیرا احساس می کنید دنیا را به همین شکل می بینید. به نظر می رسد خنده شما را بیشتر از همیشه با کسی که دوستش دارید نزدیک می کند و رابطه شما را تقویت می‌کند.

قدردانی‌تان نشان دهید

قدردانی تنها به این نیست که برای همسرتان هدیه بخرید یا همیشه جملات عاشقانه رد و بدل کنید، بلکه تعهد به رابطه و پیوندی که بین‌تان وجود دارد نوعی قدردانی است که می‌تواند به پایداری رابطه تان کمک کند. سعی کنید به همسر و شریک زندگی خود متعهد باشید و برای خوشحال کردنش تلاش کنید.

بحث پیش آمده بین‌تان را همان روز حل کنید

عشق همیشه لحظات مملو از خنده و شادی نیست، بلکه عشق یعنی وقتی بحثی پیش می‌آید، بتوانید برای آشتی پیش قدم شوید. یکی از کارهای مهمی که باید پس از بحث ناراحت کننده‌‌تان انجام دهید، صحبت در مورد آن است. سعی کنید با صحبت مشکل بین‌تان را حل کنید و از ادامه دار شدن ناراحتی جلوگیری کنید. حتما می‌دانید که خوابیدن با افکار منفی چقدر می‌تواند آزار دهنده باشد، بنابراین هرگز با قهر به رختخواب نروید.

بدون خداحافظی از هم روزتان را شروع نکنید

وقتی همسرتان می‌خواهد خانه را ترک کند، برای خداحافظی او را همراهی کنید یا زمانی که می‌خواهد وارد خانه شود، حتما به استقبالش بروید. فرقی نمی‌کند قرار است کدام یک ساعاتی را بیرون از خانه بگذرانید، تنها همین چند لحظه کوتاه سلام و خداحافظی می‌تواند صمیمیت بین‌تان افزایش دهد. با این کار شما نشان می‌دهید چقدر دوستش دارید و در نبودش دلتنگ می‌شوید. پس حتی اگر خسته هستید نیز طاقت بیاورید و برای خوشحال کردن یکدیگر حتما این کار را انجام دهید.

در واقع، تحقیقات زوج درمانی نشان داده که احوالپرسی و خداحافظی با یکدیگر از هر گونه کینه بین زوج‌ها جلوگیری می‌کند. این رفتار می‌تواند بعد از یک روز دوری احساس صمیمیت و شادی بین‌تان را بیشتر کند.

جمله جادویی دوستت دارم را به زبان بیاورید

این سه کلمه جادویی را هر روز میان مکالمه با شریک عاطفی‌تان به زبان بیاورید. جمله دوستت دارم به شریک زندگی شما یادآوری می‌کند که چقدر حضورش برای شما مهم است. به جز این جمله راه‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید عشق خود را نسبت به همسرتان نشان دهید، مثلا شستن ظرف‌ها و مرتب کردن آشپزخانه بعد از روز پرکاری و شلوغی که همسرتان در خانه داشته، می‌تواند به او نشان دهد که در کنار او بودن را دوست دارید و از این که در زندگی‌تان حضور دارد، چقدر خوشحال هستید.

برای سورپرایز کردن یکدیگر برنامه بریزید

بر اساس مطالعات انجام شده، زوج‌ها زمانی خوشحالی بیشتری را تجربه می‌کنند که به هم محبت کنند. انجام کاری از روی عشق، نشان دهنده احترام و محبت بین شما است. بنابراین سعی کنید با کارهای هرچند کوچک یا دادن هدیه‌های ساده یکدیگر را سورپرایز کنید. این کار باعث می‌شود تغییری در روتین روزانه‌تان ایجاد کنید و غرق روزمرگی‌ها نشوید.

سورپرایز کردن همسر یا شریک عاطفی‌تان باعث می‌شود رابطه‌تان سرشار از تازگی و حس خوب باشد. به هدایای گران قیمت یا سورپرایزهایی با هزینه های بالا فکر نکنید، بلکه خرید تنقلات مورد علاقه همسرتان و دیدن یک فیلم در یکی از شب‌های وسط هفته که هر دو از کار زیاد خسته هستید، می‌تواند ایده فوق العاده‌ای باشد.

حتی آشپزی و پختن غذایی که همسرتان عاشق آن است نیز می‌تواند فکر خوبی باشد. این کارها هرچند ساده و پیش پا افتاده به نظر می‌رسند، اما راهی عالی برای پایداری رابطه‌تان به حساب می‌آیند.

همزمان به تخت خواب بروید

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که رابطه شاد، یک فرمول مخفی دیگر نیز دارد. در واقع این فورمول می‌تواند به شما در داشتن یک ازدواج موفق کمک کند. وقتی هر دو همزمان به رختخواب می‌روید و می‌خوابید، احساس شادی بیشتری را در زندگی‌تان تجربه خواهید کرد.

یافته‌های تحقیقات نشان می‌دهد که زن و شوهر هنگام خواب وقت بیشتری برای کنار هم بودن دارند. وقتی سر روی بالشت می‌گذارید و مدتی با هم صحبت می‌کنید، زندگی شادتر و سالم‌تری خواهید داشت. مطالعات نشان می‌دهد که خواب با کیفیت نظم خاصی به فعالیت‌های روزانه شما می‌بخشد و تمرکزتان را بالا می‌برد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.2 / 5. تعداد آرا: 26

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان