تغییرات بدن از اولین رابطه جنسی؛ بعد از اولین رابطه چه اتفاقی می افتد؟

توسطفائزه کریمی

خرداد ۱۳, ۱۴۰۲ به روز رسانی : خرداد ۱۵, ۱۴۰۲ ,
اولین رابطه جنسی عوارض نداشتن رابطه جنسی فواید ارگاسم بارداری، رابطه جنسی و ارگاسم

اگر به تازگی رابطه جنسی را برای اولین بار تجربه کرده‌اید، تغییرات زیادی را در بدن خود تجربه خواهید کرد. ما می‌دانیم که احتمالا سوالات زیادی در این رابطه دارید؛ اینکه اولین رابطه چه تغییراتی در بدن شما ایجاد می‌کند و چطور باید از بدن‌تان مراقبت کنید و …. هرچند این تغییرات از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما برخی تغییرات را همه ممکن است تجربه کنند. در این نوشتار فهرستی از تغییرات بعد از رابطه جنسی خواهید دید. با ما همراه باشید.

ممکن است درد داشته باشید

فواید رابطه جنسی صبحگاهی داشتن رابطه جنسی روزانه اولین رابطه جنسی

رابطه جنسی دردناک یک اتفاق واقعی است و می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. با این حال، این اتفاق نسبتاً شایع است و چیزی برای ترسیدن وجود ندارد.

ممکن است به دلیل کشیده شدن پرده بکارت درد را تجربه کنید. ممکن است به دلیل عدم استفاده از محصولات روان‌ساز و خشکی واژن باشد. حتی ممکن است درد به دلیل پدیده ای به نام واژینیسموس باشد ، سفت شدن غیرارادی عضلات لگن است که ورود هر چیزی به واژن را غیرممکن می‌کند.

گاهی هم به دلیل اینکه در حین رابطه جنسی به ارگاسم رسیده‌اید، ممکن است گرفتگی در رحم و در نتیجه درد را تجربه کنید.

بعد از اولین رابطه جنسی ممکن است لکه بینی را تجربه کنید

ممکن است بعد از اولین رابطه جنسی خونریزی داشته باشید اما این احتمال هم وجود دارد که اصلا چنین اتفاقی رخ ندهد. در هر صورت، هیچ مشکلی وجود ندارد. ممکن است زمانی که برای اولین بار رابطه جنسی دارید خونریزی کنید و این ممکن است به دلیل پاره شدن پرده بکارت باشد. پرده بکارت تکه نازکی از پوست است که ورودی واژن را می‌پوشاند.

این پرده به راحتی دچار پارگی می‌شود و رابطه جنسی نمی‌تواند تنها دلیل پاره شدن آن باشد. پرده بکارت ممکن است به دلیل فعالیت های فیزیکی سنگین مانند اسب سواری و سایر ورزش‌ها یا حتی استفاده از تامپون پاره شود. پارگی پرده لزوماً به این معنی نیست که باکرگی شما از بین رفته است.

به علاوه، اگر کمی لکه بینی پیدا کردید، می‌تواند به دلیل التهاب دهانه رحم باشد که در حین رابطه جنسی منقبض می‌شود یا به دلیل پارگی واژن که در صورت داشتن رابطه جنسی خشن رخ می‌دهد. خونی که از دهانه رحم ملتهب یا پارگی واژن می‌آید معمولا قرمز روشن است. اگر رنگ آن تیره‌تر باشد، احتمالاً خون باقی‌مانده از پریود شماست.

ممکن است احساس سوزش داشته باشید

کالری سوزی و رابطه جنسی داشتن رابطه جنسی روزانه اولین رابطه جنسی

اگر بعد از اولین رابطه جنسی که به دستشویی می‌روید، احساس سوزش داشته باشید هیچ مشکلی وجود ندارد. مجرای ادرار و واژن نزدیک به هم هستند. کشش یا پارگی واژن می‌تواند باعث احساس سوزش موقتی شود. با این حال، اگر این ناراحتی را چند روز تجربه کنید، ممکن است یک مشکل جدی وجود داشته باشد.

بعد از اولین رابطه ممکن است دچار خارش شوید

اگر خارش بعد از رابطه جنسی شما را آزار می‌دهد، احتمالاً به کاندوم استفاده شده حساسیت دارید. همچنین در صورت استفاده از روغن ممکن است به روان کننده حساسیت داشته باشید.

ممکن است دچار عفونت ادراری شوید

در فرآیند رابطه جنسی، انتقال باکتری از روده به حفره واژن و مجرای ادرار ممکن است اتفاق بیفتد. این اتفاق می‌تواند علت عفونت ادراری دردناک باشد و ممکن است باعث خارش و احساس سوزش شود.

اندازه نوک سینه و کلیتوریس ممکن است تغییر کند

نوک سینه پر از پایانه‌های عصبی است که وقتی برانگیخته می‌شوید به هم می‌ریزد. آنها باعث گشاد شدن عروق خونی و متورم شدن بافت سینه می‌شوند. تحریک جنسی همچنین منجر به نعوظ در نوک سینه‌ها می‌شود.

به همین ترتیب، هنگامی که شروع به رابطه جنسی می‌کنید، کلیتوریس در حین رابطه متورم می‌شود. با این حال، ظرف چند دقیقه به اندازه طبیعی خود باز می‌گردد. این تغییر اندازه به دلیل افزایش جریان خون در ناحیه لگن اتفاق می‌افتد.

بعد از اولین رابطه جنسی افزایش هورمون‌های شادی را تجربه خواهید کرد

رابطه جنسی در دوران قاعدگی روغن نارگیل به جای اولین رابطه جنسی روان کننده داشتن رابطه جنسی روزانه

هنگامی که رابطه جنسی را شروع می‌کنید، بدن شروع به افزایش جریان خون و تنش عضلانی در قسمت‌هایی مانند نوک سینه و کلیتوریس می‌کند. به محض برانگیختگی، ناحیه آرئول (هالچه دور نوک پستان) متورم و نوک سینه‌ها سفت می‌شوند. همه اینها در بروز ارگاسم نقش دارند و همه به لطف ترشح اکسی توسین که در مغز شما اتفاق می‌افتد!

قابلیت ارتجاعی واژن تغییر خواهد کرد

واژن می‌داند که چگونه خاصیت ارتجاعی خود را تنظیم کند. دیواره‌ها و لبه‌های واژن به آرامی با تحریک باز می‌شوند. نگران نباشید، واژن قرار است بزرگ شود و شما را برای رابطه جنسی آماده کند.

کلام پایانی

در این مقاله تمام تغییراتی که ممکن است بعد از اولین رابطه جنسی تجربه کنید را دیدیم. حالا شما از این تغییرات مطلع هستید. یادتان باشد که اگر هر مورد غیرعادی را تجربه کردید، حتما به یک پزشک مراجعه کنید تا احتمال وجود هر مشکلی رد شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.8 / 5. تعداد آرا: 48

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *