جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
11 بازدید

شین ژویی؛ مومیایی ۲۰۰۰ ساله ای که تمام اندام داخلی اش سالم مانده اند!

مویایی
خواندن 3 دقیقه
3.4
(20)

مومیایی 2000 ساله‌ای که پس هزاران سال هنوز هم اندام داخلی اش دست نخورده و سالم باقی مانده است. وقتی کلمه “مومیایی” را می‌شنوید احتمالا بدنی چروکیده را تصور می‌کنید که به سختی قابل تشخیص است. اما یک جسد مومیایی شده شن ژویی بیش از 2000 سال است که همچنان سالم باقی مانده است.

شن ژویی مومیایی سالم 2000 ساله

مومیایی

بانوی دای که با نام شین ژوی نیز شناخته می‌شود، بین سال‌های 145 تا 178 قبل از میلاد زندگی کرده است و در همین سال‌ها در گذشته است، اما زمانی که مقبره او در سال 1971 به طور تصادفی کشف شد، محققان نمی‌توانستند باور کنند که بدن او در طول هزاران سال همچنان سالم مانده است.

بر اساس شواهد و وسایلی که با بانوی دای یا همان شین ژویی دفن شده بود، مشخص شد که او زنی ثروتمند در زمان خودش بوده است.

اما به نظر می‌رسید که او بهترین مومیایی‌کننده‌ها را داشته، که نه تنها پوستش هنوز مرطوب بود و مژه‌های سالم باقی مانده بود، بلکه خون نیز در رگ‌هایش جریان داشت.

اندام‌های مومیایی حتی اعصاب ریه‌اش نیز سالم باقی مانده است. هنگام بررسی بدن او، کارشناسان بیش از 100 دانه خربزه هضم نشده را در داخل مری، معده و روده او کشف کردند. پس از بررسی‌ها مشخص شد که او فقط یک ساعت قبل از مرگش خربزه خورده بود.

بدن شین ژویی چگونه سالم مانده است؟

مومیایی

خوب، در این که بدن او تا این حد و پس از این همه سال سالم مانده است، ثروتش نیز بی تاثیر نیست، زیرا جسد او در 18 لایه لباس ابریشمی و کتانی پیچانده شده بود.

تابوت او نیز پر از مایع شفاف عجیبی بود که پس از قرار گرفتن در معرض اکسیژن قهوه‌ای شد.

در حالی که برخی معتقدند که این مایع فقط مایعات بدن او هستند، برخی دیگر بر این باوراند که این یک محلول گیاهی سنتی است که به حفظ بدن او کمک کرده است.

علیرغم همه ثروت او، محققان توانسته‌اند تشخیص دهند که بانوی دای مریض بوده است، زیرا اندکی پس از بررسی بدن او دریافتند که زن نجیب‌زاده چینی بر اثر حمله قلبی درگذشتند – لخته‌های خونی که هنوز در رگ‌های او وجود دارند، نشانه‌ این موضوع هستند.

محققان می‌گویند او هنگام مرگ حدود 50 سال داشته – که احتمالاً در آن زمان مرگ در این سن خیلی زود بوده است. اما تعجب آور نیست زیرا این بانوی چینی از مشکلات قلبی رنج می‌برده و دارای اضافه وزن و دیابت نیز بوده است. او همچنین فشار خون و کلسترول بالا داشته و به سنگ کیسه صفرا و بیماری کبدی نیز مبتلا بوده.

مومیایی

بانو دای از سبک زندگی ناسالمی برخوردار بوده که سلامت بدن او را به خطر انداخته است.

در یکی از گزارش های تحقیقی انجام شده روی او و با توجه به مقبره و ثروتش او افراد زیادی اطرافش داشته و هیچ وقت نیاز نبوده تا خودش را به زحمت بیاندازد.

اکنون شما می‌توانید مومیایی بانو دای را در موزه استان هونان بیابید، او هنوز هم با توجه به سنش فوق العاده به نظر می‌رسد.

 

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.4 / 5. تعداد آرا: 20

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان