طرز تهیه ۳ نوع موهیتوی متفاوت از میوه‌های فصل!

توسطامیر مهرابی

خرداد ۹, ۱۴۰۲ به روز رسانی : خرداد ۹, ۱۴۰۲ , , ,
طرز تهیه موهیتو

احتمالا تا به حال ندیده‌اید که کسی از نوشیدن موهیتو در روزهای گرم تابستانی لذت نبرد. موهیتو که نوشیدنی خنک روزهای گرم تابستان است ترکیبی فوق العاده با طعم شیرین و ترش است که نعنا به آن طراوت و تازگی نیز می‌بخشد. برای طرز تهیه موهیتو با میوه های فصل با ما همراه باشید.

موهیتو هندوانه

طرز تهیه موهیتو

مواد لازم:

هندوانه (هسته‌های آن را جدا کنید) 2 فنجان

نعنا تازه 10 برگ

لیموترش 6 حلقه

آب گازدار 1 لیوان

یخ به مقدار لازم

  • برای تهیه موهیتو هندوانه، ابتدا هندوانه‌ها را برش زده و دانه‌های آن را جدا کنید. سپس هندوانه‌های خرد شده را 20 دقیقه در فریزر قرار دهید.
  • در این مرحله مقداری از هندوانه‌ها را که کمی یخ زده و سرد است، داخل مخلوط کن بریزید و تکه‌های لیمو و نعنا را نیز به آن اضافه کنید. سپس تا زمانی که همه مواد با هم ترکیب و یکدست نشده‌اند به مخلوط کردن آن‌ها ادامه دهید. اگر هندوانه شیرین است به آن شکر اضافه نکنید، اما اگر مزه آن زیاد شیرین نیست، می‌توانید مقدار خیلی کمی روی آن شکر بریزید.
  • حالا که همه مواد با هم یکدست شده‌اند را درون لیوان سرو ریخته و روی آن آب گازدار بریزید. سپس اگر دوست دارید نوشیدنی خنک‌تر بنوشید، چند تکه یخ نیز درون لیوان بریزید. می‌توانید با یک حلقه لیمو کنار لیوان یا روی سطح نوشیدنی با چند برگ نعنا تازه، موهیتو هندوانه‌تان را سرو کنید. نوش جان!

طرز تهیه موهیتو شاه توت خانگی

طرز تهیه موهیتو

مواد لازم:

لیمو ترش 1 عدد

شاه توت 10 عدد

نعنا 12 برگ

آب گازدار به مقدار لازم

  • برای تهیه موهیتو شاتوت خانگی ابتدا لیمو، شاه توت‌ها و برگ نعنا را در یک مخلوط کن با هم ترکیب کنید. فراموش نکنید اگر دوست ندارید از برگ نعنا استفاده کنید، آن را با برگ ریحان جایگزین کنید.
  • سپس لیوان سروتان را انتخاب کنید و از مخلوط شاه توت درون لیوان ریخته، روی آن مقداری عسل یا شکر، آب گازدار و تکه های یخ بریزید تا نوشیدنی تگری‌تان آماده شود. امیدوارم از طعم و مزه این موهیتو لذت ببرید. برای تزئین آن نیز از برگ ریحان و نعنا و شاه توت تازه استفاده کنید. نوش جان!

طرز تهیه موهیتو توت فرنگی

طرز تهیه موهیتو

مواد لازم:

توت فرنگی تازه 200 گرم

نعنا 12 برگ

لیمو ترش 1 عدد

شربت شکر 3 قاشق غذاخوری

آب گازدار 1 لیوان

یخ به مقدار لازم

  • برای تهیه موهیتو توت فرنگی نیز باید مثل موهیتو هندوانه عمل کنید. ابتدا بهتر است شربت شکر را آماده کنید. برای این کار نیز سعی 1 لیوان شکر و 2 لیوان آب ولرم را روی حرارت قرار دهید تا به جوش آمده و شکر درون آن آب شده و شربت غیظی به دست آورید.
  • سپس توت فرنگی‌ها را درون مخلوط کن ریخته و با هم ترکیب کنید تا به پوره شوند. حالا نعنا و تکه‌های لیمو پوست گرفته را نیز به آن اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید. اگر بخواهید می‌توانید همان ابتدا لیمو، نعنا و توت فرنگی‌ها را با هم یکجا داخل مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید.
  • در این مرحله مقداری از مخلوط توت فرنگی را درون لیوان سرو ریخته و روی آن 3 قاشق غذاخوری شربت شکر و آب گازدار بریزید. برای تزئین نیز می‌توانید از تکه های لیمو، توت فرنگی و برگ نعناع استفاده کنید. نوش جان!

نکته: فراموش نکنید اگر دوست دارید موهیتو تگری باشد، یخ بیشتری بریزید یا از قبل توت فرنگی‌ها را برای 20 دقیقه درون فریزر قرار دهید و بعد با بقیه مواد مخلوط کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *