سخت‌ترین امتحانات جهان؛ فقط استعدادهای خاص در این 10 آزمون قبول می‌شوند

توسطپناه امینی

خرداد ۹, ۱۴۰۲ به روز رسانی : خرداد ۹, ۱۴۰۲ ,
سخت ترین امتحانات جهان

اضطراب شب امتحان، استرسی که در طول جلسه امتحان متحمل می‌شوید و حتی نگرانی بعد از آن برای اعلام نتیجه، خواب و خوراک را حرام می‌کند. با این حال اگر با این فهرست از سخت ترین امتحانات در دنیا آشنا شوید یا حتی یکی از آن‌ها را پشت سر گذاشته باشید، می‌توانید به جرات بگویید که امتحانات مدرسه و دانشگاه اصلا و ابدا سخت نیست. بیایید با 10 سخت ترین امتحانات جهان آشنا شوید.

آزمون شرابداری

این آزمون برای ایجاد استانداردهای بالاتر در دانش و خدمات هتل ها، رستوران‌ها و صنعت مهمانداری برگزار می‌شود. این امتحان آنقدر سخت است که کمتر کسی می‌تواند با موقفیت از آن بیرون بیاید.

آزمون ارشد سوملیه یکی از 10 آزمون سخت و برتر جهان است. داوطلبانی که در این آزمون شرکت می‌کنند، چه از نظر تئوری، خدمات و حواس پنجگانه به خصوص چشایی ارزیابی می‌شوند. این آزمون آنقدر سخت است که یک متقاضی ممکن است بعد از ششمین امتحان موفق به قبولی در امتحان شود. در این امتحان برای هر شرابی که می‌چشید، باید تاریخ درست ساخت و محل تولید آن را نیز ذکر کنید.

امتحان بورسیه  All Souls Prize

این آزمون چندین دهه است که در دانشگاه آکسفورد برگزار می‌شود. بدون شک یکی از سخت‌ترین امتحانات در جهان است، زیرا هر سال بین 80 داوطلب فقط یک یا دو نفر انتخاب می‌شوند. شما باید درک قوی از اقتصاد، مطالعات کلاسیک، ادبیات انگلیسی، سیاست، تاریخ و فلسفه داشته باشید. این امتحان شامل 4 مقاله است و برای نوشتن هر مقاله تنها سه ساعت وقت دارید. اگر می‌خواهید در این آزمون قبول شوید، باید قدرت تخیل و دانش واقعی‌تان را با هم ترکیب کنید.

آزمون استعداد تحصیلات تکمیلی در مهندسی GATE

امتحان استعداد تحصیلات تکمیلی در مهندسی، آزمونی سخت در سطح هند است. در هند زمانی که تصمیم می‌گیرید، کارشناسی ارشد را شروع کنید باید در این آزمون شرکت کنید. موسسه علوم هند و هفت موسسه فناوری هند به طور مشترک این امتحان را برگزار می‌کنند که سالانه بیش از 10 میلیون داوطلب در آن شرکت کرده و تنها پانزده درصد از آن‌ها قبول می‌شوند.

آزمون خبره کار اینترنتی سیسکو

این یکی از سخت‌ترین و دشوارترین امتحانات در جهان است. هر سال بیش از 100000 داوطلب در این امتحان شرکت می‌کنند. برای این که به یک متخصص سیسکو تبدیل شوید، باید در امتحان شرکت کنید و با قبولی در آزمون، گواهینامه کارشناس اینترنت کار تایید شده سیسکو را به دست آورید. این آزمون که توسط شبکه سیسکو برگزار می‌شود به چندین بخش تقسیم شده اما در دو مرحله نوشته می‌شود.

آزمون فارغ التحصیلی GRE

یکی از چالش برانگیزترین و سخت‌ترین امتحانات دنیا آزمون فارغ التحصیلی (GRE) است که عمدتا برای برنامه های کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های خارجی گرفته می‌شود. این آزمون به طور گسترده در بسیاری از کالج های ایالات متحده و کانادا قابل قبول است و صدها دانش آموز برای آن آماده می‌شوند. اگر می‌خواهید در این امتحان قبول شوید، باید استدلال کلامی، مهارت های تفکر انتقادی و نوشتن تحلیلی را بلد باشید.

منسا

یکی از قدیمی ترین آزمون های جهان، امتحان منسا است. منسا یک سازمان بین المللی است که در سال 1945 توسط یک دانشمند و وکیل با هدف ایجاد جامعه‌ای که در آن سیاست، نژاد و مذهب هیچ نقشی ندارد، ساخته شد. برای قبولی در این امتحان باید از ضریب هوشی بالایی برخوردار باشید و پس از امتحان امتیاز شما در تست هوش باید 2 درصد بالاتر از جمعیت عمومی جهان باشد.

امتحانات کمیسیون خدمات عمومی اتحادیه  (UPSC)

هند امتحانات سخت زیادی دارد که امتحانات کمیسیون خدمات عمومی اتحادیه یکی از آن‌ها است. این امتحان توسط آژانس مرکزی برگزار می‌شود. این آژانس بهترین متقاضیان سازمان های مدنی مانند خدمات اداری هند، خدمات پلیس هند، خدمات خارجی و داخلی هند را از بین داوطلبان انتخاب می‌کند. از میانگین سالانه 500000 داوطلب که دوست دارند در این بخش‌ها کار کنند، تنها حدود 1000 نفر موفق به گذراندن این امتحان می‌شوند.

آزمون ورودی مشترک – پیشرفته (JEE)

این آزمون سخت، امتحان ورودی برای برنامه های مهندسی در موسسه فناوری هند است که صفت “سخت” را گرفته است. هر ساله صدها و هزاران دانش آموز برای این امتحان داوطلب می‌شوند اما تنها تعداد انگشت شماری انتخاب و قبول می‌شوند.

آزمون گائوکائو

این آزمون که در چین برگزار می شود، سخت ترین امتحان در جهان تلقی می شود. به دلیل سختی امتحان، برخی از کالج های اروپایی و آمریکایی شروع به پذیرش نمرات Gaokao کرده اند. برای دانش آموزان سال سوم دبیرستان با میانگین سنی 18 سال در نظر گرفته شده است که داوطلبان باید 12 سال از دوران کودکی خود را برای آماده شدن برای امتحان اختصاص دهند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.4 / 5. تعداد آرا: 275

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *