جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
14 بازدید

ایلان ماسک موفق به دریافت مجوز کاشت تراشه روی مغز انسان شد!

کاشت تراشه روی مغز انسان
خواندن 3 دقیقه
3.9
(41)

نورالینک، شرکت تحت مالکیت ایلان  ماسک، از دریافت تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا برای کاشت تراشه روی مغز انسان خبر داده است.

به نقل از رویترز شرکت نئورالینک یا ایمپلنت مغز ایلان ماسک موفق به دریافت مجوز سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای اولین آزمایش عملی روی انسان شد.

موافقت این سازمان نقطه عطفی برای استارت آپ ایمپلنت مغزی است که می‌تواند آزمایش بالینی روی انسان را انجام دهد.

مجوز آزمایش کاشت تراشه روی مغز انسان

کاشت تراشه روی مغز انسان

این شرکت در توییتی بدون فاش کردن جزئیات این مطالعه برنامه ریزی شده، گفت: تأیید FDA “نشان دهنده اولین گام مهمی است که به فناوری ما اجازه می‌دهد، در آینده‌ای نزدیک به بسیاری از مردم کمک کند.” این شرکت اضافه کرد که هنوز برای انجام آزمایش هیچ استخدامی انجام نداده و جزئیات بیشتر به زودی در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.”

سازمان غذا و داروی آمریکا نیز در بیانیه‌ای اذعان کرد که به آژانس Neuralink اجازه استفاده از ایمپلنت مغزی و ربات جراح رابط مغز برای آزمایش روی انسان‌ها را صادر کرده است، اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

کاشت تراشه مغزی

کاشت تراشه روی مغز انسان

این اجازه در حالی صادر شده که شرکت نئورالینک سال گذشته از سوی کل وزرات کشاوری ایلات متحده مورد انتقاد گرفت. این وزارت به بررسی نقض احتمالی سلامت حیوانات در آزمایش‌های تحقیقاتی تراشه مغزی این شرکت پرداخت. در آن زمان رویتزر گزارش داده بود که اسناد داخلی نشان می‌دهند که نئورالینک برای سرعت بخشیدن به روند توسعه، این تراشه را روی تعداد زیادی از حیوانات آزمایش کرده بود که در نتیجه مرگ و اذیت آن‌ها را در پی داشت.

در آن زمان این عمل‌های جراحی جان 1800 حیوان که شامل 280 گوسفند، خوک و میمون می‌شد را گرفت. هرچند کارمندان Neuralink به رویترز گفته بودند فشار ایلان ماسک، بنیانگذار این شرکت تراشه مغزی که به دنبال سرعت بخشیدن به روند تولید تراشه مغزی بود، منجر به انجام یک سری آزمایشات معیوب شد که نرخ مرگ و میر را از آن‌چه پیش بینی کرده‌ بودند، افزایش یافته بود.

در یک نمونه در سال 2021، این شرکت از هر 60 خوک، 25 خوک را با کاشت دستگاه هایی با اندازه اشتباه مورد آزمایش قرار داداند که همه خوک‌ها متعاقبا کشته شدند، خطایی که کارمندان بر این باوراند که می‌توانند با آمادگی بیشتر، به راحتی از آن جلوگیری کرد.

با این حال حالا این شرکت موفق به دریافت مجوز آزمایش کاشت تراشه مغز روی انسان ها شده است.

درمان بیماری‌های افسردگی، اسکیزوفرنی و اوتیسم

ایلان ماسک فکر می‌کند ایمپلنت و کاشت تراشه‌های مغزی می‌توانند بیماری هایی مانند اوتیسم، افسردگی و چاقی را درمان کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.9 / 5. تعداد آرا: 41

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان