با شمع سازی در خانه هم خانه‌تان را زیبا کنید و هم پول دربیاورید!

توسطفاطمه عزیزی

خرداد ۶, ۱۴۰۲ به روز رسانی : خرداد ۶, ۱۴۰۲ ,
شمع سازی در خانه

اگر از آن دست خانم‌هایی هستید که به شمع علاقه دارید، حتما می‌دانید که می‌توانید به جای خرید شمع‌های گران، آن‌ها را هر طور که دوست دارید، درست کنید. حتی می‌توانید شمع‌ها را به شکل، رنگ و رایحه دلخواه خودتان درست کنید و از ایجاد فضای آرامش بخشی که ایجاد می‌کند، لذت ببرید و از این طریق درآمد نیز کسب کنید. ساخت شمع می‌تواند یکی از آن کسب و کارهای خانگی باشد که همیشه به دنبالش بوده‌اید. بنابراین دست به کار شوید و از ساخت و تزئین آن کسب درآمد کنید.

شمع‌ نه تنها به عنوان یک وسیله دکوری در زیبایی و دکوراسیون خانه شما نقش دارد، بلکه اگر از شمع‌های معطر استفاده کنید، باعث آرامش روحی شما نیز می‌شوند. همچنین با مقدار کمی سرمایه گذاری می‌توانید، منبع درآمدی برای خود ایجاد کنید. خوب حالا بیایید شمع سازی در خانه را یاد بگیریم و شمع درست کنیم.

آموزش شمع سازی حرفه ای در خانه

شمع سازی در خانه

مواد لازم:

پارافین

فیتیله شمع

انواع قالب‌ها حتی می‌توانید از شیشه‌های سس و مربا نیز استفاده کنید

آموزش ساخت شمع ساده سفید (راهنمای گام به گام)

  • برای ساخت شمع، ابتدا یک ظرف انتخاب کنید که زیاد از آن استفاده نمی‌کنید. اگر می‌خواهید شمع‌هایتان را در خانه درست کنید، پس بهتر است یک ظرف انتخاب کنید و هنگام شمع سازی همیشه از همان استفاده کنید. سپس مقداری پارافین را با چاقو خرد کنید و درون ظرفتان بریزید و به روش بن ماری آن را ذوب کنید یعنی ظرف را روی کتری و بخار آب قرار دهید. مواظب باشید نباید هرگز پارافین را مستقیم روی حرارت قرار دهید زیرا خیلی زود می‌سوزد.
  • سپس آهسته آهسته پارافین را هم بزنید تا کامل ذوب شود. اگر دماسنج دارید می‌توانید دمای پارافین را اندازه گیری کنید، شما نباید پارافین را بالاتر از دمای 100 درجه سانتیگراد ذوب کنید. وقتی پارافین کامل ذوب شد، آن را از روی حرارت بردارید.
  • سعی کنید ظرف یا قالب شمع را از قبل آماده کنید. قبل از ریختن پارافین ذوب شده در قالب‌ها، فیتیله شمع را با یک چسب به کف قالب بچسبانید. بالای فیتیله نیز باید روی قسمت وسط قالب قرار بگیرد. بنابراین از یک چنگال استفاده کنید یا یک چوب بستنی را از وسط سوراخ کنید و فیتیله را از آن رد کنید. حالا قالب شما آماده است تا پارافین را داخل آن بریزید.
  • بعد از این پارافین را از روی حرارت بردارید، 2 دقیقه صبر کنید تا کمی سرد شود. سپس به آرامی آن را داخل قالب ریخته بگذارید شمع پارافین سفت شده و آماده شود.
  • در آخر وقتی شمع شما آماده شد، فیتیله اضافی روی آن را قیچی کنید و شیشه شمع را هر طور که دوست دارید تزئین کنید.

* نکته: هرگز از یخچال برای سفت شدن پارافین استفاده نکنید زیرا شمع ترک بر می‌دارد.

ساخت شمع های فانتزی (شمع های رنگی و معطر)

شمع سازی در خانه

مواد لازم:

پارافین

فتیله

اسانس یا ترکیبات چند اسانس معطر برای رایحه عطر

مداد شمعی یا رنگ مخصوص شمع

نحوه درست کردن شمع:

  • اگر نمی‌خواهید پارافین شما اضافه بیاید و فقط می‌خواهید یک شمع یا چند قالب کوچک شمع درست کنید، پس بهتر است قالبتان را با خرده های پارافین پر کنید تا بدانید به چه اندازه پارافین برای آن نیاز دارید. سپس ظرفی برداشته و آن را روی کتری در حال جوش قرار دهید و پارافین‌های خرد شده را به آن اضافه کنید.
  • اگر دوست دارید، شمع‌های رنگی بسازید، یک رنگ مخصوص شمع انتخاب کنید یا از مداد شمعی برای آن استفاده کنید و وقتی پارافین در حال ذوب شدن است، رنگ یا مداد شمعی را درون آن بریزید تا با موم مخلوط شده و رنگ مورد نظر را به خود بگیرد.
  • در این مرحله روغن معطر مورد علاقه تان را نیز روی پارافین در حال ذوب بریزید و هم بزنید تا هم پارافین ذوب شود هم روغن شما با آن به خوبی مخلوط شود. وقتی روغن معطر با پارافین ترکیب شود، بوی فوق العاده آن در فضای آشپزخانه پخش خواهد شد.
  • همانطور که قبلا هم یادآور شدیم، سعی کنید درجه حرارت پارافین را بین 90 تا 100 درجه سانتیگراد نگهدارید و بعد از این که مواد کامل ذوب شد، 2 تا 3 دقیقه صبر کنید تا کمی خنک شود.
  • مثل روش اول، فیتیله را با یک چسب به کف قالب چسبانده و سر دیگر فیتیله را وسط ظرف فیکس کنید.
  • پارافین را آرام آرام را در ظرف مورد نظر یا قالبتان بریزید. اگر فتیله تکان خورده یا کج شد، وقتی هنوز پارافین داغ و مایع است، دوباره در وسط ظرف قرار دهید.
  • وقتی شمع شما کامل سفت شد، می‌توانید فیتیله اضافی آن را قیچی کرده و دور قالب یا شمع را تزئین کنید.

نکات مهم در ساخت شمع خانگی

شمع سازی در خانه

  • فراموش نکنید که ریختن روغن یا اسانس معطر به معنای پخش بو و عطر بیشتر در شمع نمی‌شود، پس به ازای هر نیم کیلو پارافین، 28 گرم اسانس استفاده کنید.
  • اگر نمی‌خواهید شمع ها را با قالب استفاده کنید، پس قبل از ریختن پارافین درون قالب، آن را چرب کنید تا بعد شمع به راحتی از قالب جدا شود.
  • فراموش نکنید که اگر می‌خواهید از این راه کسب درآمد کنید باید خلاقیت بیشتری به خرج داده و شمع‌هایی در رنگ، اندازه و شکل‌های زیبا بسازید.
  • همچنین از رایحه‌های خوشبو و آرامش دهنده استفاده کنید که هم خواص درمانی دارند و هم فضای خانه را عطر آگین می‌کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.4 / 5. تعداد آرا: 9

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *