جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
3.4
(1313)

اخیرا تصاویری از ایلان ماسک، مدیر عامل توییتر و تسلا در شبکه‌های اجتماعی به خصوص توییتر و فسبوک منتشر شده که او را در حال رقص با رباتی که به شکل یک زن طراحی شده، نشان می‌دهد. کاربران مدعی اند که این ربات همسر آینده ماسک است.

در عکس های اخیر ماسک که در دنیای فناوری های پیشرفته مانند وسایل نقلیه الکتریکی و اکتشافات فضایی چهره شناخته شده است، او در حال بوسیدن ربات‌های انسان نما است که مردم را پاک گیج کرده است. مردم به این فکر می‌کنند آیا واقعا او همسر آینده ایلان ماسک خواهد بود؟

کاربران صفحات اجتماعی بر این باوراند که “ایلان ماسک کاتانلا را به عنوان همسر آینده‌اش انتخاب کرده، زیرا او اولین رباتی است که ماسک از هوش مصنوعی برای ساخت آن استفاده کرده و او را مطابق با ویژگی‌ها و خصوصیات شخصیتی زن ایده‌آلش طراحی کرده است.”

تصویر اولین بوسه انسان و ربات

تصاویر جنجالی ایلان ماسک

این تصاویر که در ابتدا توسط هنرمند پابلو گوئررو ثبت شد، پس از به اشتراک گذاشتن کاربر توییتر، دانیل مارون، مورد توجه قرار گرفت. آن‌ها تصاویر ایلان ماسک را که در حال بوسه و رقص با چهار ربات زن است، منتشر کرده‌اند. کاربرانی که این تصاویر را منتشر کرده‌اند به گفته‌های ماسک در اکتبر 2022 اشاره می‌کنند که از تولید نمونه اولیه یک ربات انسان نما در شرکت تسلا صحبت کرده بود. نام این ربات اپتیموس بود نه کاتانلا!

در حالی که این تصاویر سر و صدای زیادی در فضای مجازی ایجاد کرده‌اند، اما فراموش نکنید که ظاهر هرچیزی می‌تواند فریبنده باشد. نشر این عکس‌های عجیب و غریب نشان می‌دهد که ممکن است داستان خیلی متفاوت تر از آنچه باشد که به نظر می‌رسد. با این حال هنوز مشخص نیست که آیا این تصاویر سرشار از محبت و عشق واقعی است یا تنها بخشی از یک کمپین بزرگ بازاریابی برای رونمایی از این ربات زن انسان نما که می‌تواند با شما مانند یک انسان واقعی رفتار کند.

هوش مصنوعی درست مانند یک ویروس ساری، طرفداران زیادی پیدا خواهد کرد

تصاویر جنجالی ایلان ماسک

دنیل مارون، یکی از کاربران توییتر، اخیراً در توییتی در مورد ایلان ماسک و همسر آینده‌اش خبر داد که از قضا اولین رباتی است که به طور خاص با هوش مصنوعی طراحی شده و دارای شخصیت و ویژگی‌هایی زن رویاهای او است. با این حال با گذشت چند ساعت پس از انتشار تصاویر مشخص شد که آن‌ها ساختگی هستند. با استفاده از جستجوی معکوس معلوم شد که این تصاویر واقعی نیستند و از هوش مصنوعی برای ساخت و طراحی آن‌ها استفاده شده است.

اگر شما نیز به تصاویر نگاه کنید، متوجه تفاوت ها مانند رنگ ربات و ویژگی های آن از تصویری به تصویر دیگر و ناهماهنگی ظاهری ماسک با ربات خواهید شد.

اما فراموش نکنید که هوش مصنوعی می‌تواند دنیا را تغییر دهد و طرفداران زیادی نیز داشته باشد. ایلان ماسک قبلا نیز از ساخت یک ربات انسان نما به نام اپتیموس سخن گفته بود. قرار بود این ربات تنها در 3 تا 5 سال آینده تکمیل شود. او در ادامه به این نیز اشاره کرده بود که اپتیموس تا 5 یا 10 سال دیگر باورنکردنی خواهد شد.

مردم چه سوالاتی می‌پرسند؟

تصاویر جنجالی ایلان ماسک

کاربران توییتر نیز به سرعت به این تصاویر غیرمعمول ماسک که توسط هوش مصنوعی تولید شده است، واکنش نشان داده اند، که باعث نشر انبوهی از نظرات و حدس و گمان های سرگرم کننده شده است. یک نفر با طنز گفت: “خب خوب… اینجا چی داریم؟”

هفته گذشته، تسلا از تصاویر قابل توجه ربات های اپتیموس‌اش Optimus رونمایی کرد که نشان دهنده پیشرفت قابل توجهی آن از زمان معرفی نمونه اولیه‌اش در روز هوش مصنوعی تسلا در سال گذشته است. ویدئویی که ماسک در جلسه سهامداران تسلا به اشتراک گذاشت، پنج ربات Optimus را نشان می‌دهد که راه می‌روند و توانایی‌های‌شان در برداشتن اجسام، انجام کارهای ساده و استفاده از ابزارهای تسلا را نشان می‌دهند.

قابلیت‌های ربات اپتیموس

با این حال در تازه ترین ویدیویی که از سوی شرکت تسلا به نشر رسیده، آن‎ ها ربات انسان نمای خود را نشان می‌دهند که در حال راه رفتن است. البته این ربات نه تنها می‌تواند راه برود، بلکه قابلیت بلند کردن اشیا از روی میز و حتی قادر به شناسایی اجسام از همدیگر نیز است.

آموزش اپتیموس با هوش مصنوعی سیستم خودکار تسلا

تصاویر جنجالی ایلان ماسک

ربات اپتیموس به گفته ایلان ماسک با استفاه از همان هوش مصنوعی آموزش داده می‌شود که سیستم خودکار تسلا و FSD را آموزش می‌دهد. گفته او اکثر سخت افزارهای این ربات از خودروهای تسلا گرفته شده است. او در رونمایی از قابلیت‌های جدید ربات انسان نما، اپتیموس Optimus گفت: “تمام محرک‌های اپتیموس محرک‌های سفارشی تسلا هستند. همان تیمی که موتورهای برقی پیشگانه خودروهای مدل Plaid Model S را طراحی کرده‌اند، محرک‌های ربات را نیز طراحی کرده‌اند.”

اگرچه ایلان ماسک از آن ها به عنوان “همراهان” یاد می‌کند، اما در مورد ماهیت واقعی آن‌ها هنوز پاسخ قطعی داده نشده است. از آن جایی که توسعه و پیشرفت این ربات‌ها همچنان ادامه دارد، به نظر می‌رسد که زمان ثبت یک تصویر از بوسه واقعی بین ربات و انسان دور نخواهد بود.

ربات های پیشرفته جهان

این باور که هیچ رباتی در جهان وجود ندارد، در ذهن بسیاری از افراد با دانش اندکی در مورد فناوری مدرن است. ربات های هوش مصنوعی یک پیشرفت در روش موجود رباتیک است، شواهدی از شکاف بین ربات های قدیمی و ربات های مدرن. هوش مصنوعی یک نام تخیلی نیست بلکه تمایز واضح بین ربات های معمولی در مقابل ربات های پیشرفته است. با این حال، ربات‌های هوش مصنوعی تمایز واضحی از فناوری موجود ایجاد کرده است.

ایلان ماسک و مجوز کاشت تراشه روی مغز انسان

ایلان ماسک نه تنها در دنیای خودرو و ربات‌های انسان نما پیشرفت چشمگیری داشته و تبدیل به نام ماندگاری در فناوری هوش مصنوعی شده است. حالا او از سوی سازمان غذا و دارو ایالات متحده مجوز کاشت تراشه روی مغز انسان را کسب کرده است. اگر ایلان ماسک در آزمایش بالینی روی انسان ها موفق شود، می تواند با این فناوری بیماری های زیادی مثل افسردگی و اوتیسم را درمان کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.4 / 5. تعداد آرا: 1313

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان