جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3.8
(10)

لباس های سفید حتی زمانی که دقت زیادی در شستشوی آنها به خرج می‌دهید و کاملا مراقب‌شان هستید، باز هم بعد از مدتی کدر می‌شوند و تغییر رنگ می‌دهند. بدون مراقبت مناسب که دیگر اوضاع بدتر است و ممکن است به مرور زمان زرد یا خاکستری شوند. با پیروی از دستورالعمل‌های مراقبت از لباس‌های فسید، می‌توانید سفیدهایی که چرک گرفته و کدر شده‌اند و لباس سفید رنگ گرفته در لباسشویی را مجددا سفید کنید. در این نوشتار چند راهکار خواهید دید برای برگرداندن رنگ لباس سفید. در واقع این روش‌ها کمک‌تان می‌کنند که درخشش لباس‌ های سفید را برگردانید.

علت تغییر رنگ لباس‌های سفید چیست؟

برگرداندن رنگ لباس سفید

لباس های سفید ممکن است به دلیل عوامل مختلفی مانند استفاده زیاد از مواد شوینده و نرم کننده پارچه، لکه های دئودورانت، شستشو با آب نامناسب یا نگهداری طولانی مدت زرد شوند. با استفاده از محصولات پاک کننده و روش های شستشوی مناسب، می توانید زردی لباس‌های سفید مورد علاقه‌تان را کاهش دهید یا حتی از تغییر رنگ لباس سفید پیشگیری کنید.

چگونه لباس سفید را دوباره سفید کنیم؟

اگر لباس‌های سفید شما ظاهر درخشان خود را از دست داده‌اند، می‌توانید با افزودن یک ماده سفیدکننده یا محصولات بدون سفیدکننده مانند جوش شیرین یا سرکه به برگرداندن رنگ آنها کمک کنید.

برای جلوگیری از آسیب رساندن به لباس، همیشه به برچسب نحوه شستشوی لباس‌ها دقت کنید.

آنچه ممکن است برای عملیت سفید سازی لباس‌های سفید نیاز داشته باشید:

  • محلول سفید کننده لباس
  • سفید کننده دارای اکسیژن
  • جوش شیرین
  • سرکه

از محلول سفید کننده استفاده کنید

برگرداندن رنگ لباس سفید

سفید کننده های لباس برای روشن کردن ظاهر پارچه شما فرموله شده اند. آنها را می‌توانید برای روشن کردن تیشرت‌ها و بلوزهای سفید و همچنین حذف رنگ هایی که ممکن است روی لباس وجود داشته باشند استفاده کنید. برای استفاده از این محلول، دستورالعمل های روی بسته بندی را با دقت دنبال کنید زیرا دوز مشخص بسته به برند می‌تواند متفاوت باشد. بیشتر محلول‌های سفیدکننده را می‌توان به عنوان پیش درمان یا همراه با شوینده استاندارد در طول چرخه شستشو استفاده کرد.

از سفید کننده های حاوی اکسیژن استفاده کنید

سفید کردن لباس‌هایتان با سفیدکننده‌های مبتنی بر اکسیژن می‌تواند گزینه زمان‌بری باشد. لباس‌های سفید معمولاً باید در محلول سفیدکننده حاوی اکسیژن (به‌جای سفیدکننده حاوی کلر) و آب خیس شوند و طبق دستورالعمل‌های ارائه‌شده توسط سازنده سفیدکننده قبل از شستن با مواد شوینده معمولی یک چرخه شستشوی معمولی داشته باشند.

برخی از پارچه‌ها مانند پشم، ابریشم یا جیر نباید با سفید‌کننده های مبتنی بر اکسیژن تماسی داشته باشند زیرا این ماده ممکن است به لباس آسیب برساند. برای جلوگیری از آسیب دیدن لباس، همیشه برچسب نحوه شستشوی لباس را که داخل آن چسبیده بخوانید.

از جوش شیرین استفاده کنید

برگرداندن رنگ لباس سفید

هنگامی که از جوش شیرین برای سفید کردن لباس های خود استفاده می‌کنید، چند روش وجود دارد که می توانید انجام دهید. اولین گزینه این است که قبل از انتخاب چرخه شستشو، به سادگی جوش شیرین را مستقیماً به ماشین لباسشویی اضافه کنید. البته دقت کنید که نباید آن را به مخزن مواد شوینده اضافه کنید زیرا باعث گرفتگی می‌شود.

راه دومِ استفاده از جوش شیرین برای سفید کردن لباس‌ها این است که محلولی از جوش شیرین و آب آماده کنید و لباس های سفید را حدود یک ساعت قبل از شستشو با استفاده از چرخه شستشوی سفید در آن خیس بگذارید.

از سرکه استفاده کنید

از سرکه سفید مقطر هم مانند جوش شیرین می‌توانید به عنوان یک محلول پیش تصفیه بدون سفید کننده یا به عنوان افزودنی به چرخه شستشوی استاندارد استفاده کنید. سرکه سفید یک محلول اسیدی است که می تواند برای روشن کردن ظاهر پارچه های سفید استفاده شود. این ماده علاوه بر خاصیت سفید کنندگی، می‌تواند به خنثی کردن بوهای موجود در لباس نیز کمک کند و آن را به یک افزودنی مفید برای شستشوی لباس تبدیل کند.

برای استفاده از سرکه به عنوان راهکاری برای برگرداندن رنگ لباس‌های سفید، محلولی از آب داغ و سرکه سفید آماده کنید و اجازه دهید لباس‌های سفید شما از یک ساعت تا یک شب خیس بخورند. اگر می خواهید از سرکه به عنوان افزودنی به چرخه شستشوی معمولی استفاده کنید، خیلی ساده سرکه و مواد شوینده را به ماشین لباسشویی اضافه کنید و تنظیمات مورد نظرتان را انتخاب و برنامه را اجرا کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.8 / 5. تعداد آرا: 10

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان