جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
9 بازدید

طرز تهیه کمپوت زردآلو خانگی

طرز تهیه کمپوت زردآلو
خواندن 3 دقیقه
4.2
(6)

فصل زردآلو رسیده است، با این که اکثر مردم دوست دارند زردآلوهای رسیده و نرم بخورند، اما زردآلوهایی که حالا در مغازه‌ها می‌بینید، سفت هستند و کامل نرسیده‌اند. اما این زردآلوها برای تهیه کمپوت زردآلو عالی هستند. بله اگر نمی‌توانید صبر کنید تا زردآلوهای رسیده وارد بازار شوند، بهتر است از این روش استفاده کنید و به عنوان دسر کنار وعده‌های غذایی تان سرو کنید. ما نیز در این مطلب به طرز تهیه کمپوت زردآلو پرداخته‌ایم، به خواندن ادامه دهید.

طرز تهیه کمپوت زردآلو

مواد لازم:

زردآلو تازه و سفت 1 کیلوگرم

آب 2 فنجان یا 500 میلی لیتر

شکر 1 فنجان یا 200 گرم

هل 6 عدد

چوب دارچین 1  عدد

عصاره وانیل 1 قاشق چایخوری

نحوه آماده سازی کمپوت زردآلو خانگی:

  • زردآلوها را در ظرفی ریخته و روی آن تا زمانی که همه زردآلوها زیر آب شود، آب گرم بریزید. با این روش می‌توانید هر گونه آلودگی روی زردآلوها را از بین ببرید. سپس 15 دقیقه صبر کنید. بعد یک بار دیگر زردآلوها را آبکشی کنید و از وسط نصف‌شان کرده و هسته آن‌ها را جدا کنید.
  • در یک قابلمه دیگر آب (2 فنجان) و شکر را اضافه کنید. هل را له کنید و به مخلوط آب و شکر اضافه کنید. حالا چوب دارچین و عصاره وانیل را نیز داخل شربت شکر بریزید و هم بزنید تا کامل با هم ترکیب شوند. سپس روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا شربت به جوش بیاید. برای این که شربت غلیظ شود باید 8 تا 10 دقیقه صبر کنید.

طرز تهیه کمپوت زردآلوطرز تهیه کمپوت زردآلو

  • در این مرحله فر را با دمای 165 درجه سانتیگراد / 330 درجه فارنهایت گرم کنید. زردآلوهای نصف شده را داخل یک ظرف ریخته و روی آن شربت شکر بریزید و در فر از قبل گرم شده در طبقه وسط، قرار دهید و به مدت 35 تا 40 دقیقه در دمای 165 درجه سانتیگراد / 330 درجه فارنهایت بپزید.
  • اما اگر قصد دارید کمپوت زردآلو را روی حرارت اجاق درست کنید، زردآلوهای نصف شده را داخل قابلمه شربت شکر بریزید. یک کاغذ روغنی را به اندازه قابلمه برش دهید و به عنوان درپوش روی قابلمه بگذارید. کاغذ روغنی را با احتیاط روی زردآلوهای داخل شربت قرار دهید تا روی آن‌ها را بپوشاند. این ترفند به پخت یک نواخت زردآلوها کمک می‌کند. 10 دقیقه روی حرارت ملایم بپزید، سپس حرارت را خاموش کنید و بگذارید 8 تا 10 دقیقه در همان حالت بماند. قبل از سرو، کاغذ روغنی را از آن بردارید.

طرز تهیه کمپوت زردآلو طرز تهیه کمپوت زردآلو طرز تهیه کمپوت زردآلو

  • این مقدار کمپوت زردآلو را برای 6 نفر کافی است. می‌توانید کمپوت را سرد یا در دمای اتاق سرو کنید. این کمپوت را می‌توانید برای یک هفته در ظرف در بسته در یخچال نگه دارید.

نکات مهم در تهیه کمپوت زردآلو

  • اگر دوست ندارید کمپوت‌ها را نصف کنید پس کمپوت زردآلوی سالم هسته دار آماده کنید.

طرز تهیه کمپوت زردآلو طرز تهیه کمپوت زردآلو

  • همچنین می‌توانید از روش سوم نیز برای تهیه کمپوت زردآلو استفاده کنید. به این ترتیب که زردآلوهای خام را داخل شیشه‌های داغ بریزید، سپس شربت شکر غلیظ را روی آن‌ها ریخته و درب آن را محکم ببندید. سپس شیشه‌ها را داخل یک قابلمه بچینید، داخل یک ظرف بزرگ تر قرار دهید، اطراف آن را با آب داغ پر کنید و به مدت 10 دقیقه آب را بجوشانید تا کمپوت زردآلو در بخار آب پخته و جا بیفتد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.2 / 5. تعداد آرا: 6

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان