با ۱۲ جمله تاثیرگذار، در مصاحبه شغلی تان سنگ تمام بگذارید!

توسطپناه امینی

خرداد ۴, ۱۴۰۲ به روز رسانی : خرداد ۴, ۱۴۰۲ ,
سوالات چالشی مصاحبه استخدامی ترفندهای زیرکانه در مصاحبه جملات تاثیرگذار در مصاحبه شغلی

شاید فکر کردن به مصاحبه رسمی شغلی نگران‌تان کند، اما با آمادگی قبلی، می‌توانید ارزش‌تان را به عنوان داوطلب مناسب آن شغل نشان دهید. یکی از راه‌های آماده شدن برای مصاحبه این است که فهرستی از واژگان توصیفی و آشنا در زمینه شغلی‌تان تهیه کنید، سپس می‌توانید آن مفاهیم را با خصوصیات شخصیتی‌تان پیوند بزنید تا بتوانید بهتر در مورد شایستگی‌ها، مهارت‌ها و ویژگی‌های شخصیتی منحصربه‌فرد‌تان صحبت کنید و تاثیرگذارتر حرف بزنید. ما در این مطلب به معرفی جملات تاثیرگذار در مصاحبه شغلی پرداخته‌ایم. قطعا این جملات برای‌تان جذاب خواهند بود!

استفاده از کلمات کلیدی مصاحبه

جملات تاثیرگذار در مصاحبه شغلی

ارائه بهترین پاسخ‌ها در مورد خودتان، تجربه شغلی و مهارت هایتان تنها بخشی از فرآیند آماده شدن برای مصاحبه است. داشتن اطلاعات کافی در مورد شرکت نیز اهمیت زیادی دارد. می‌توانید از بازدید صفحه رسمی آن، مانند وب‌سایت شرکت، رسانه‌های اجتماعی یا بیانیه‌های مطبوعاتی شروع کنید. در مورد تاریخچه و ارزش‌ها و ماموریت اصلی شرکت، نحوه انطباق آن با صنعت و هر موسسه خیریه یا فعالیت‌های کمکی دیگر تحقیق کنید. جزئیات شرح شغل را بدانید تا بتوانید به راحتی از کلمات کلیدی در مصاحبه‌تان استفاده کرده و توضیح دهید که چگونه تجربه و مهارت‌های شما مناسب شغلی است که داوطلبش هستید.

12 جمله تاثیرگذار در جلسه مصاحبه

برخی از کلمات کلیدی می‌توانند به شما کمک کنند تا دیدی مثبتی نسبت به خود در ذهن کارفرمای احتمالی‌تان ایجاد کنید. آن‌ها می‌توانند مکالمه‌ای را پیرامون واژگانی که برای داوطلب و مصاحبه‌کننده آشناست، هدایت و چارچوب‌بندی کنند. بهترین کلمات کلیدی، عبارات مثبتی هستند که راهی را برای توصیف تحصیلات، مهارت‌ها و تجربه شما فراهم می‌کنند. استفاده از این جملات تاثیرگذار را در مصاحبه‌تان مد نظر داشته باشید:

من می‌توانم این مسئولیت را به عهده بگیرم

استفاده از جملات مانند “من می‌توانم این مسئولیت را به عهده بگیرم …” و “من تمام سعیم را می‌کنیم تا بهترین عملکرد را داشته باشم…” نشان می‌دهد که شما نسبت به مهارت‌ها و استعدادهای‌تان مطمئن هستید و می‌دانید که می‌توانید از آن‌ها در انجام این مسئولیت شغلی استفاده کنید.

مثلا بعد از جمله اولتان می‌توانید بگویید: “من برای این کار مناسب هستم، زیرا می‌دانم که چه کاری باید برایش انجام دهم. در آخرین کارم که شبیه این مورد بود، دستاورد خوبی کسب کرده‌ام.”

مشتاقانه منتظرم تا با شما در این مورد صحبت کنم

به محض این که زمان و ساعتی برای مصاحبه به شما داده شد، می‌توانید بگویید: “من مشتاقانه منتظر فرصتی برای صحبت در مورد این شغل و کار در شرکت شما هستم.” این پاسخ با بار مثبت و امیدوارکننده نشان می‌دهد که شما به توانایی‌های‌تان اعتماد دارید. سپس، در طول مصاحبه، می‌توانید از آن برای توضیح و توصیف جنبه‌های شغلی مورد علاقه‌تان استفاده کنید یا سبک کاری‌تان را توضیح دهید.

مثلا: “من مشتاقانه منتظر اولین جلسه برنامه ریزی پروژه با تیم جدیدی که قرار است با آن‌ها همکاری کنم، هستم. گوش دادن به نظرات و ایده‌های هم تیمی‌هایم کمک می‌کند تا یکدیگر را بیشتر بشناسیم و بفهمیم قرار است چه مسئولیت‌هایی را در انجام پروژه به عهده داشته باشیم.”

آنچه از این شرکت خدماتش برای شما با اهمیت و مهم است، صحبت کنید

جملات تاثیرگذار در مصاحبه شغلی

بعد از این که با شرکت آشنا شدید، می‌توانید از جنبه‌های مورد علاقه و خاص از محصولات، شیوه کار یا پروژه‌های انجام شده شرکت با مصاحبه کننده صحبت کنید و بگویید که چقدر این موارد برای شما مورد احترام و اهمیت قرار دارد.

محترم شمردن خدمات و کارهایی که این شرکت انجام داده نشان می‌دهد که در مورد شرکت و کسب و کارش تحقیق کرده‌اید و به شما کمک می‌کند تا وارد جزئیات بیشتری شده و در جریان مصاحبه، گفتگوی عمیق‌تری در مورد آن موضوعات داشته باشید. همچنین می‌توانید از ویژگی‌های منحصر به فرد مربیان یا رهبرانی که برای‌تان جذابند و از آن‌ها الگو می‌گیرید، صحبت کنید.

فرصت حضور در این شغل برایم جذاب است

“فرصت” کلمه‌ای است که می‌توانید از آن در مورد فرصت‌هایی را که در گذشته برای توسعه مهارت‌های‌تان در اختیار شما قرار گرفته توصیف کنید و هم امکان قدردانی از پیشنهاد جدید را داشته باشید. مصاحبه اغلب با یک پیشنهاد شغلی همراه است. می‌توانید در مورد فرصت‌های گذشته و این که چگونه در مورد فرصت‌های آینده هیجان زده هستید، صحبت کنید.

مثلا: “من این شغل را فرصتی افزایش مهارت بازاریابی‌ام می‌دانم. جایی که قبلا کار می‌کردم از هر فرصتی استفاده کردم تا با بهبود مهارت‌هایم، بیشترین دستاورد را برای شرکت به ارمغان بیاورم و البته موفق هم بودم.”

از تجربیات حرفه‌ای تان حرف بزنید

اگرچه رزومه شما بیان گر تجربه کاری و حرفه‌ای شما است، اما اغلب بازگو کردن خلاصه‌ای از وظایفی که تا کنون انجام داده اید به مصاحبه کننده کمک می‌کند بیشتر شما را شناخته و با کارکرد شما آشنا شود. در صورت امکان، بهتر است از نمونه‌کارهایتان صحبت کنید تا نظر آن‌ها را جلب کنید. شما می‌توانید در مورد آنچه عملکرد شما را متمایز می‌کند، صحبت کنید.

مثلا: “من در فروش و بازاریابی 10 سال تجربه دارم که بیشتر سال‌هایش را در یک شرکت مشغول به کار بوده‌ام. در آن زمان با مشتریان مختلفی کار کردم و یادگرفتم چگونه خود را با نیازهای هر کدام از آن‌ها تطبیق دهم.”

به مهارت‌هایتان اشاره کنید

به طور مشابه با توصیف تجربه‌تان، اشاره به برخی از مهارت‌هایی که در آن‌ها بهترین هستید، می‌تواند به مصاحبه کننده کمک کند درک عمیق تری از شما پیدا کند. به ‌جای فهرست کردن مهارت‌های زیاد، یک یا چند مهارت را که در آن‌ها بهترین هستید، انتخاب کنید و در مورد آن‌ها صحبت کنید. به عنوان مثال به جای گفتن این که من به کار با کامپیوتر وارد هستم، می‌توانید بگویید در کار با چه برنامه‌ها و نرم‌افزارهایی هایی دست بالایی دارید.

مثلا: “فکر می‌کنم با ارزش‌ترین مهارتی که دارم، مدیریت زمان است. من در استفاده از دقایق و ثانیه‌هایم کوشا هستم و هر روز از یک دفترچه برای یادداشت کارهایی که باید انجام دهم و زمان تکمیل آن‌ها استفاده می‌کنم. این کار به من کمک می‌کند با برنامه ریزی بهتری کار کنم و با کمبود وقت مواجه نشوم.”

هدفم این است که….

جملات تاثیرگذار در مصاحبه شغلی

نشان دادن این که چگونه این شغل به شما در دستیابی به اهداف حرفه‌ای تان کمک می‌کند، می‌تواند باعث موفقیت شما در مصاحبه شود. اهداف‌تان را شرح دهید و در مورد این که چگونه این شغل می‌تواند به شما در تقویت مهارت‌تان یا تجربه‌تان کمک کند، صحبت کنید.

به عنوان مثال، اگر اولین بار به عنوان مهماندار یا پیشخدمت شروع به کار کرده‌اید و به‌ دنبال یک موقعیت مدیریتی هستید، در مورد این که چگونه تجربه‌تان به شما در تدوین هدفتان کمک کرده است و چرا فکر می‌کنید موقعیت این شغل در رسیدن به هدف کمک‌تان می‌کند، صحبت کنید.

مثلا: “به محض این که در یک رشته طراحی وارد دانشگاه شدم، با خودم گفتم که می‌خواهم برای مشتریان لوگو طراحی کنم و به آن‌ها کمک کنم تا استراتژی برند‌شان را توسعه دهند. با این که بعدها مدتی با پدرم در کسب و کار خانوادگی‌مان کار کردم، اما هیچ وقت هدفم را فراموش نکردم. این شغل به من کمک می‌کند تا به آن هدف نزدیک‌تر شوم.”

گاهی تغییر می‌تواند گزینه جذابی باشد

اگر بتوانید نشان دهید که می‌توانید با افراد مختلف در محیط‌های مختلف کار کنید و خود را با تغییرات، ضرب الاجل‌ها و محدودیت‌های احتمالی در جریان کار تطبیق می‌دهید، نشان خواهید داد که چقدر برای کار تیمی انعطاف پذیر باشید. شما می‌توانید با بیان این ویژگی یادآور شوید که قبلا هم در شرایط دشوار و اضطراری کار کرده‌اید و به خوبی می‌توانید در هر وضعیتی کنترل شرایط را به دست گرفته و موفق شوید.

مثلا: “در آخرین پروژه کاری‌ام با کارفرمای قبلی‌، مشتری نیاز به ایجاد تغییرات در پروژه‌اش داشت، که تاثیر زیادی بر زمانبندی ما در تکمیل کردن پروژه های دیگرمان نیز گذاشت. به عنوان مدیر پروژه، وظیفه من این بود که به اعضای تیمم کمک کنم تا انعطاف پذیر باشند و ناامید نشوند. ما جلسات مکرری برگزار کردیم، با مشتریانمان صحبت کردیم و با در نظر گرفتن شرایط هر یک پروژه و اولویت بندی آن‌ها توانستیم رضایت همه مشتریان را کسب کنیم.”

ایجاد ارتباط بین ماموریت شرکت و اهداف شخصی‌تان

هنگامی که بیانیه ماموریت شرکت را مطالعه کردید، می‌توانید بخش‌هایی از آن را با اهداف شخصی خودتان پیوند بزنید و در مورد قسمت‌هایی که با چشم انداز آینده کاری شما همخوانی دارد، صحبت کنید. به هر جزئی از بیانیه که برایتان الهام‌بخش است یا به شما در تعیین اهداف یا حتی رسیدن به اهدافتان کمک می‌کند، اشاره کنید. دقت کنید باید صادق باشید و به آنچه می‌گویید واقعا باور داشته باشید.

حتی می‌توانید در مورد نحوه رسیدن به ماموریت شرکت نیز صحبت کنید، سوال بپرسید تا نشان دهید که ارزش‌های شرکت برایتان از اهمیت بالایی برخوردار است.

مثلا: “هنگام خواندن بیانیه مأموریت شرکت شما، توجهم جلب عبارتی شد که در مورد خدمت به افراد از طریق آموزش است. این بخشی از فعالیت شماست که بیشتر مرا مجذوب خودش کرد و برایم الهام بخش بود، اگر برای شما مقدور است، مشتاقم درباره نحوه دستیابی شما به این هدف بیشتر بیاموزم.”

اعتماد آن‌ها را جلب کنید

جملات تاثیرگذار در مصاحبه شغلی

اکثر شرکت‌ها برای کارمندانی که به قوانین احترام می‌گذارند، به موقع می‌آیند، از زمان حضور در شرکت به نحو احسن برای عملکرد بهتر و با کیفیت تر استفاده می‌کنند و به برنامه پروژه‌ها پایبند هستند، ارزش بالایی قائل هستند. برای جلب اعتماد آن‌ها از مثال های عینی در مشاغل قبلی یا فرصت‌های داوطلبانه دیگر که در آن‌ها نفش داشته‌اید، صحبت کنید.

مثلا می‌توانید از دامنه مسئولیت‌های محول شده تان در یک پروژه یا کار گروهی که نتیجه موفقیت آمیز داشته صحبت کنید. همچنین می‌توانید شیوه‌های مسئولیت‌پذیری در شغل قبلی و نحوه انجام مداوم آن‌ها را توضیح دهید.

مثلا: “در شغلی قبلی‌ام به دلیل انجام به موقع پروژه و تحویل آن به کارفرما ترفیع گرفتم. همچنین من در انجام کارهایی مانند طراحی گرافیک نیز توانستم مشتریان زیادی داشته باشم که هنوز هم گاهی برای انجام کارهایشان با من تماس می‌گیرند.”

قدرت و مهارت مدیریتی و رهبری‌تان را نشان دهید

حتی اگر برای یک موقعیت مدیریتی مصاحبه نمی‌کنید، ویژگی رهبری در هر نقشی ارزشمند و مهم است. در مصاحبه سعی کنید از زمانی حرف بزنید که مسئولیت رهبری و مدیریتی تیم و گروهی به شما محول شده بود، در مورد تجربه‌تان در آن دوره زمانی بگویید و توضیح دهید که این فرصت چقدر توانسته برای توسعه مهارت های رهبری شما موثر واقع شود. به این فکر کنید که رهبر بودن برای شما چه معنایی دارد و سپس فکرتان را بیان کنید.

مثلا: “من رهبر یک پروژه تیمی بودم. سه عضو دیگر تیم به طور هفته وار از پیشرفت پروژه به من گزارش می‌دادند و من از شیوه کاری آن‌ها یادگرفتم که چطور می‌توان به جای مسئولیت های فردی به شکل گروهی و با هماهنگی فوق العاده پروژه را مدیریت کنم. در واقع از کار کردن با آن‌ها بی نهایت خوشحالم.”

استفاده از کلمه مثال

این کلمه به شما کمک می‌کند یک عبارت کلی را به یک عبارت خاص تغییر دهید. به جای گفتن “من مسئول ساخت تیم‌ کاری بودم”، می‌توانید چیزی مانند این جمله بیان کنید: “آیا می‌توانم به مثالی از این که چگونه تیم‌سازی واحد و هماهنگ توانست به عملکرد شرکت ما کمک کند، اشاره کنم؟” سپس می‌توانید به طور خلاصه فعالیت و برخی از نتایجی که به دست آمده از فعالیت‌تان را توضیح دهید. داستان‌ها و مثال‌ها می‌توانند به مصاحبه‌گر کمک کنند تا شما را بهتر بشناسد و وقتی روی چند جزئیات مرتبط تمرکز می‌کنید، ویژگی‌ها یا توانایی‌های شما برجسته به چشم می‌آیند.

مثلا: “اگر اجازه داشته باشم، می‌خواهم نمونه‌ای از نحوه عملکردم را در بازاریابی شرکت که منجر به موفقیت بزرگی شد با شما به اشتراک بگذارم. در واقع ما در این روند از ویژگی‌های منحصر به فرد هر یک از اعضای شرکت که نقاط قوت آن‌ها محسوب می‌شود، کار گرفتیم و در نهایت با هماهنگی و همکاری بی‌نظیر تیم، توانستیم به این موفقیت دست پیدا کنیم.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.2 / 5. تعداد آرا: 11

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *