جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
9 بازدید

طرز تهیه لواشک زردآلوی خانگی

طرز تهیه لواشک زردآلو
خواندن 3 دقیقه
2.8
(4)

لواشک زردآلو یکی از تنقلات پرطرفدار بین کودکان و نوجوانان است. فرقی نمی‌کند بهار باشد و فصل گوجه سبز (آلوچه) یا تابستان باشد و فصل هلو و زردآلو، اگر شما هم عاشق انواع لواشک ترش و شیرین یا ملس هستید، حتما در هر فصلی از سال با میوه های همان فصل لواشک درست می‌کنید.

با این که قبلا درست کردن لواشک کمی سخت بود و شما نیاز به آفتاب داشتید، اما حالا با وجود فر می‌توانید خیلی راحت‌تر از آنچه فکر می‌کنید لواشک درست کنید. امروز ما نیز با توجه به فصل تابستان و زردآلوهای خوشمزه در این فصل می‌خواهیم طرز تهیه لواشک زردآلو را آموزش بدهیم تا در خانه تهیه و از مزه آن لذت ببرید. پس با ما همراه باشد!

طرز تهیه لواشک زردآلو

طرز تهیه لواشک زردآلو

مواد لازم:

زردآلو 600 گرم

آب یک لیوان

نمک 1 قاشق چای خوری

سرکه 1 قاشق چای خوری

شکر 1 قاشق چای خوری

نحوه تهیه لواشک زردآلو ترش خانگی:

  • برای تهیه لواشک زردآلو، ابتدا زردآلوها را شسته و از وسط نصف کنید و هسته آن‌ها را خارج کنید.
  • حالا یک قابلمه مناسب بردارید و زردآلوهای نصف شده و آب را به آن اضافه کنید. سپس سرکه، نمک و شکر را نیز به مخلوط آب و زردآلوها اضافه کرده و روی حرارت متوسط قرار دهید تا به جوش بیایند.
  • در این مرحله صبر کنید تا زردآلوها کامل پخته، نرم و غلیظ شوند.
  • سپس وقتی مطمئن شدید که زردآلوها کامل پخته شده، قابلمه را از روی حرارت بردارید و بگذارید مواد کمی خنک شود. با استفاده از یک میکسر یا غذاساز، همه مواد را مخلوط کنید تا زردآلوها پوره شوند. اگر می‌خواهید لواشک‌ها ترش و نمکی باشند از مقدار بیشتری سرکه و نمک استفاده کنید. اما اگر طعم ملس لواشک را دوست دارید، روی مخلوط تان بیشتر شکر بریزید.
  • حالا لواشک شما آمده است، هرچند می‌توانید مقداری از آن را در شیشه و در یخچال نگهداری کنید و همین طور میل کنید، ولی می‌توانید آن را داخل فر قرار دهید.
  • همچنین اگر دوست داشته باشید می‌توانید با پهن کردن مایع لواشک روی سینی‌ها آن‌ها را زیر نور خورشید خشک کنید. فراموش نکنید که زیر سینی‌ها پلاستیک پهن کنید و بعد مایع را روی آن‌ها بریزید و صبر کنید تا خشک شوند.
  • اگر می‌خواهید زودتر لواشک ها آماده شوند، سعی کنید یک لایه نازک از مایع روی سینی ها بریزید تا در کمترین زمان ممکن خشک شده و آماده شوند.
  • اگر از فر برای تهیه لواشک زردآلو استفاده می‌کنید، دمای فر را روی کمترین درجه تنظیم کنید، سپس 30 دقیقه صبر کنید تا لواشک ها خشک شوند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.8 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان