جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 8 دقیقه
2.1
(7)

برای پاسخ به این سوال، باید بگوییم که بهترین زمان مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌ها تا حد زیادی به ویتامین‌هایی که مصرف می‌کنید بستگی دارد. برخی از آن ها را باید صبح همراه با غذا مصرف کنید تا جذب آنها به حداکثر برسد. برخی دیگر را نیز باید شب قبل از رفتن به رختخواب مصرف کنید. در این نوشتار به طور دقیق در مورد بهترین زمان مصرف مکمل‌ها صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین

بهترین زمان مصرف ویتامین‌

مولتی ویتامین‌ها باید صبح‌ همراه با صبحانه مصرف شوند. با این حال، اگر باعث درد معده شد، می‌توانید آن را قبل از خواب مصرف کنید. به یاد داشته باشید، مهمترین نکته این است که آنها را به بخشی از برنامه روزانه خود تبدیل کنید.

افرادی که بیشترین سود را از مصرف مولتی ویتامین می‌برند عبارتند از:

  • بزرگسالان، زیرا جذب ویتامین B12، کلسیم و ویتامین D با افزایش سن کاهش می‌یابد.
  • گیاهخواران، زیرا ممکن است مقدار کافی ویتامین B12، آهن، کلسیم، روی، ویتامین D و امگا 3 را از رژیم غذایی خود دریافت نکنند.

بهترین زمان مصرف ویتامین‌های دوران بارداری چه زمانی است؟

همواره توصیه می‌شود که زنان باردار یا کسانی که دارو مصرف می‌کنند، قبل از مصرف مکمل‌های ویتامین یا مواد معدنی با یک متخصص مشورت کنند. ویتامین‌های دوران بارداری مانند مولتی‌ویتامین‌ها بهتر است صبح‌ها و به عنوان بخشی از برنامه روزانه مصرف شوند.

بهترین زمان برای مصرف ویتامین  D

ویتامین D محلول در چربی است، به این معنی که در آب حل نمی‌شود، بنابراین برای اطمینان از جذب شدن این ویتامین، باید آن را با غذاهای پرچرب مصرف کنید. مهم است که ویتامین D را در برنامه روزانه خود، در کنار صبحانه یا شاید میان وعده قبل از خواب بگنجانید (تا زمانی که در خواب شما اختلال ایجاد نکند.)

ویتامین D بهتر است صبح، با ناهار یا عصر که غذاهای پرچرب مانند یک لیوان شیر پرچرب، آووکادو، روغن زیتون یا تخم کتان می‌خورید، مصرف شود.

بهترین زمان برای مصرف ویتامین  C

بهترین زمان مصرف ویتامین‌

ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است، یعنی بهتر است با آب مصرف شود. شما می‌توانید در هر زمانی از روز ویتامین C مصرف کنید به شرطی که معده‌تان را تحریک نکند.

بهترین زمان برای مصرف ویتامین  B

بهترین زمان برای مصرف ویتامین‌های گروه B بعد از بیدار شدن از خواب است. برخی داده‌ها وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف ویتامین B در بعد از ظهر می‌تواند بر کیفیت خواب تأثیر بگذارد. برای جلوگیری از تأثیر ب کمپلکس بر خواب، باید ویتامین‌های B را صبح، ترجیحاً همراه با غذا مصرف کنید تا جذب آنها به حداکثر برسد. مصرف همزمان چندین ویتامین B خطری ندارد.

هر ویتامین B برای چه چیزی مفید است؟

  • ویتامین B-1 که به تیامین معروف است. نقش مهمی در تجزیه کربوهیدرات‌ها و پروتئین دارد. منابع خوب شامل بادام زمینی، لوبیای سیاه و محصولات غلات است.
  • ویتامین B-3 نیز نیاسین نامیده می‌شود. در بادام زمینی، ماهی، برنج قهوه‌ای و غلات کامل یافت می‌شود.
  • ویتامین B-6 در مقدار زیادی از مسیرهای متابولیک نقش دارد به عنوان مثال برای تجزیه بهینه غذا (به ویژه کربوهیدرات‌ها) از مواد مغذی بزرگ به واحدهای کوچکی که بدن می‌تواند استفاده کند ضروری است. منابع خوب این ویتامین عبارتند از موز، ماهی تن، نخود و پسته.
  • ویتامین B-9 فولات نامیده می‌شود و برای تولید گلبول‌های قرمز خون ضرورت دارد. این ویتامین یکی از اجزای سازنده DNA و RNA است. منابع خوب فولات عبارتند از آووکادو، سبزیجات برگدار، کلم بروکلی و نخود سبز.
  • ویتامین B-12 فقط در محصولات حیوانی یافت می‌شود و برای عملکرد طبیعی سیستم عصبی اهمیت زیادی دارد، به ایجاد و تنظیم RNA کمک می‌کند و همچنین در تشکیل گلبول‌های قرمز خون نقش دارد. بهترین زمان برای مصرف ویتامین B-12 صبح است مانند تمام ویتامین‌های گروه B.

بهترین زمان برای مصرف اسیدهای چرب امگا 3 (روغن ماهی)

امگا 3 را می‌توان در هر زمانی از روز مصرف کرد. برای بهبود جذب امگا 3، باید آن را همراه با وعده‌های غذایی حاوی چربی‌هایی مانند آووکادو، تخم کتان یا شیر پرچرب مصرف کنید.

بهترین زمان برای مصرف مکمل‌های امگا 3 DHA

بهترین زمان مصرف ویتامین‌

این ویتامین که به عنوان روغن ماهی نیز شناخته می‌شود، یک ماده مغذی حیاتی برای بدن است زیرا به بهبود سلامت قلب، محافظت از عملکرد مغز و رشد طبیعی کمک می‌کند.

امگا 3 عوارض جانبی مانند رفلاکس اسید دارد. برای مبارزه با این عارضه، می‌توانید دوز روزانه را به دو نوبت کوچکتر تقسیم کنید و یکی را صبح و یکی را بعد از ظهر مصرف کنید.

باید در نظر داشته باشید که برای جذب حداکثری امگا 3 باید آن را همراه با وعده غذایی که چربی‌های خوب دارد مصرف کنید. این امر می‌تواند به شما در کاهش عوارض جانبی و همچنین افزایش اثربخشی مکمل کمک کند.

بهترین زمان مصرف فولیک اسید

اسید فولیک نسخه مصنوعی ویتامین B9 است و به بدن کمک می‌کند تا گلبول‌های قرمز سالم ایجاد کند. قبل از بارداری و در طی آن، اسید فولیک برای حمایت از رشد مغز، جمجمه و نخاع کودک مهم است.

شما می‌توانید اسید فولیک را در هر زمانی از روز مصرف کنید. اسید فولیک یک مکمل محلول در آب است به این معنی که بهتر است آن را با آب مصرف کنید.

بهترین زمان برای مصرف منیزیم

اکثر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی مصرف منیزیم را به دلیل اثرات ملینی که دارد همراه با غذا توصیه می‌کنند. در نتیجه، می‌توانید دوز را به دو قسمت (صبحانه و شام) تقسیم کنید.

منیزیم یک ماده مغذی ضروری است که بر بسیاری از عملکردهای بدن تأثیر می‌گذارد. این ماده نقش کلیدی در بیش از 300 واکنش آنزیمی بدن دارد. منیزیم یک ماده معدنی مهم است که حتی اگر آن را در “زمان درست” مصرف نکنید، فقط به این دلیل که به طور مداوم آن را مصرف می‌کنید بیش از اندازه کافی است.

منیزیم هم مانند بسیاری از مکمل‌ها، باید به بخشی از برنامه روزانه شما تبدیل شود تا اطمینان حاصل شود که همیشه سطح متعادل و کافی از آن در بدن وجود دارد.

بهترین زمان برای مصرف ویتامین   E

مکمل‌های ویتامین E زمانی که با غذا در شب مصرف شوند بهترین عملکرد را دارند. ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است که برای جذب به چربی طبیعی در وعده‌های غذایی ما نیاز دارد.

بهترین زمان مصرف روی

بهترین زمان مصرف ویتامین‌

روی به دلیل ویژگی‌های تقویت کننده سیستم ایمنی شناخته شده است. بهتر است این ماده را یک یا دو ساعت قبل از غذا، همراه با یک لیوان آب مصرف کنید. شما می‌توانید روی را در هر زمانی از روز مصرف کنید.

بهترین زمان برای مصرف ویتامین‌های محلول در آب در مقابل محلول در چربی

پیشتر به چندین ویتامین محلول در چربی و محلول در آب به صورت جداگانه اشاره کرده ایم. به عنوان مثال، ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است به این معنی که بهتر است با غذاهای پرچرب مصرف شود.

در نتیجه، بهترین زمان از روز برای مصرف ویتامین‌های محلول در چربی باید بر اساس الگوی غذایی شما باشد و اینکه چه زمانی این نوع ویتامین راحت‌تر جذب می‌شود. این می‌تواند به معنای مصرف آنها بعد از صبحانه یا آخرین وعده غذایی در روز باشد.

از سوی دیگر، ویتامین‌های محلول در آب بهتر است با معده خالی مصرف شوند. این توصیه می‌تواند به معنای مصرف آنها به محض بیدار شدن از خواب یا بیش از دو ساعت بعد از غذا باشد.

نمونه ای از ویتامین‌های محلول در آب ویتامین C است که به طور طبیعی در چندین محصول محبوب از جمله آب پرتقال وجود دارد.

آیا می‌توانم ویتامین‌هایم را شب‌ها مصرف کنم؟

شما می‌توانید هر ویتامینی را که خواب‌تان را مختل نکند یا بر جذب ویتامین تاثیری نداشته باشد، در شب مصرف کنید. به عنوان مثال می‌توانید ویتامین‌های زیر را در شب مصرف کنید:

  • ویتامین دی
  • ویتامین سی
  • ویتامین E
  • منیزیم

نمودار زمان مصرف ویتامین‌ها

جدول ساده ما همه مطالب بالا را ترکیب کرده است تا بهترین زمان روز برای مصرف هر نوع مکمل ویتامین را نشان دهد.

بهترین زمان مصرف نوع ویتامین
صبح مولتی ویتامین
صبح ویتامین‌های دوران بارداری
صبح ویتامین B
صبح یا شب با شیر پرچرب، آووکادو یا کتان ویتامین D
تمام روز با آب ویتامین C
تمام روز با آب اسید فولیک
هر زمان که مناسب شما باشد آهن فعال
زمان مناسبی وجود ندارد – زنان مصرف را ثابت نگه دارید منیزیم
صبح و بعد از ظهر اسید چرب امگا 3 (روغن ماهی)
شب با یک وعده غذایی ویتامین E
در هر زمانی از روز یک یا دو ساعت قبل از غذا روی

نتیجه‌گیری: بهترین زمان مصرف ویتامین‌ها چه زمانی است؟

مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی تا زمانی که آنها را به صورت روزانه مصرف نکنید، کارساز نیستند. برخی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و مکمل‌ها دارای پنجره‌های طلایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا اثربخشی آنها را افزایش دهید، مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که ثابت قدم باشید.

همچنین باید با پزشک خود صحبت کنید و ببینید آیا برخی از مکمل‌ها با داروهای شما تداخل دارند یا خیر. بسته به ویتامین‌هایی که مصرف می‌کنید، باید آنها را صبح یا بعد از ظهر دریافت کنید.

بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که عادت مصرف آنها را ایجاد کنید و آنها را بخشی از برنامه صبحگاهی یا قبل از خواب خود تبدیل کنید. به این ترتیب، مطمئن خواهید بود که با مکمل‌ها سازگار هستید

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.1 / 5. تعداد آرا: 7

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان