نحوه شناسایی و مقابله با افسردگی

توسطتحریریه خبرنامه

خرداد ۲, ۱۴۰۲ به روز رسانی : خرداد ۲, ۱۴۰۲
نحوه شناسایی و مقابله با افسردگی

نشانه های افسردگی

این موضوع طبیعی است هنگامی که یکی از افراد نزدیک خود را از دست می دهیم یا اینکه در قبولی امتحان رد میشویم و رابطه ی عاطفی خود را به پایان می رسانیم ، احساس ناراحتی می کنیم. با این وجود، هنگامی که احساس غم و اندوه ما طولانی شود و بتواند زندگی روزمره ما را تحت تاثیر خود قرار دهد، همه ی اینها نشانه افسردگی است.

سایر علائم افسردگی عبارتند از:

  • از دست دادن علاقه به فعالیت هایی که قبلاً از آنها لذت می بردید
  • کاهش یا افزایش وزن؛ یا کاهش یا افزایش اشتها
  • مشکل در به خواب رفتن یا ماندن در خواب؛ یا بیش از حد خوابیدن
  • احساس آشفتگی یا بی قراری
  • احساس خستگی و کمبود انرژی
  • احساس بی ارزشی یا احساس گناه بیش از حد
  • مشکل در تمرکز یا مشکل در فکر کردن
  • افکار مکرر مرگ یا خودکشی

در صورتی که حس می کنید افسرده شده اید و تعدادی از علائم بالا را دارید به تراپیست خوب تهران مراجعه کنید.

کمک گرفتن

اگر به طور مداوم احساس ناراحتی می کنید و برخی یا همه علائم بالا را تجربه می کنید، بهتر است به دنبال کمک پزشکی حرفه ای باشید، به خصوص اگر افکار مرگ یا خودکشی در شما وجود دارد. بدون صحبت کردن با یک متخصص روانشناسی خود را کنترل نکنید. اگر نیاز به کمک برای افسردگی خود دارید، خجالت نکشید. بهترین تراپیست تهران را پیدا کنید و با او در زمینه ی افسردگی مشورت کنید تا بهترین راه حل ها را به شما ارائه دهد. در صورتی که روانشناس تشخیص بدهد شما را به بهترین روانپزشکان تهران ارجاع می دهد تا درمان خود را به صورت ترکیبی و زیر نظر بهترین روانپزشکان تهران شروع کنید.

متخصصانی در این زمینه وجود دارند که می توانند در بهترین زمان ممکن به شما مشاوره دهند و حمایت لازم را برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی شما فراهم کنند. به یاد داشته باشید که ارزشش را دارید. همه ما گاهی به کمک نیاز داریم و هیچ مشکلی در درخواست کمک وجود ندارد.

کارهایی که می توانید برای مدیریت سلامت روان خود انجام دهید

پس از مشاوره با پزشک، در زیر نکاتی برای خود مدیریتی آورده شده است که می توانید در خانه امتحان کنید.

یک برنامه روتین برای خود تنظیم کنید و سطح اولیه فعالیت را در طول روز بگنجانید. این مهم است تا به زندگی شما هدفی روزانه بدهید. به عنوان مثال، دویدن صبحگاهی یا پیاده روی سریع، به شما کمک می کند تا روز خود را با یک نکته مثبت شروع کنید.

یک شعار روزانه برای خود بسازید. این الهام بخش روز شما خواهد بود. برخی از مثال‌ها عبارتند از: “زندگی خیلی کوتاه است که نگران همه چیز نباشی”، “رها کن و زندگی کن” و “این یک روز زیبای دیگری است”. شما حتی می توانید یک دفتر خاطرات از نقل قول های الهام بخش داشته باشید. وقتی به یکی از آنها برخورد کردید، آن را در دفتر خاطرات خود یادداشت کنید و زمانی که احساس ناراحتی کردید، آن را بخوانید.

فعالیتی را انتخاب کنید که معمولاً از آن لذت می برید حتی اگر نمی خواهید آن را انجام دهید. این برای جلوگیری از از دست دادن حس خود و در نتیجه کاهش سطح فعالیت شما به حداقل است. خوب است که مشغول و مشغول باشید.

یک فعالیت جدید را امتحان کنید که می توانید آن را با گروهی از دوستانتان انجام دهید یا اگر ترجیح می دهید، خودتان انجام دهید. علایق جدیدی را پرورش دهید که شما را ادامه خواهند داد. شما می توانید صخره نوردی داخلی را امتحان کنید، یک زبان جدید انتخاب کنید، یا حتی موزه های سنگاپور را کشف کنید زیرا آن ها دائما رویداده ای جدیدی دارند.

حمایت اجتماعی واقعی: به خانواده و دوستانتان اجازه دهید به شما کمک کنند زیرا آن ها شما را در سفر همراهی می کنند تا سلامت روانی بهتری داشته باشید.

احساسات خود را انکار نکنید. هر چه بیشتر سعی کنید افسردگی را سرکوب یا کنترل کنید، ممکن است افسرده تر شوید. اجتناب راه نیست بلکه تایید و پذیرش اولین گام ها به سوی بهبودی است.

استراحت کافی داشته باشید و وعده های غذایی منظم داشته باشید. بدون استراحت کافی و رژیم غذایی مناسب؛ انرژی و توان ذهنی لازم برای مبارزه با این جنگ را نخواهید داشت.

از گزینه مثبت اندیشی استفاده کنید. به این باور برسید که زندگی شما خیلی با ارزش است و شما بدون توجه داشتن به هرچیزی که در ذهن خود دارید، ارزشمند هستید. این را نیز بدانید که شما فردی دوست داشتنی هستید و زندگیتان معنا و مفهوم خاصی دارد حتی اگر خودتان این احساس را نداشته باشید.دوباره به اهداف زندگی خود فکر کنید و دوباره آن هدف و معنا را در زندگی خود کشف کنید که به شما انگیزه می دهد تا زندگی موفق تری داشته باشید.

راه های مقابله با افسردگی

  1. سعی کنید همیشه آهنگ گوش کنید
  2. وقت خود را بیشتر در طبیعت بگذرانید
  3. با خانواده و افرادی که دوستشان دارید وقت بگذارنید
  4. چیزهای جدید را امتحان کنید
  5. تمرینات قدرشناسی برای جلوگیری از افسردگی مفید هستند

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *