جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
1
(2)

همانطور که می‌دانید ترشی کنار غذای اصلی سرو می‌شود و پای ثابت بیشتر سفره‌های ایرانی است. در میان انواع و اقسام ترشی‌هایی که در ایران تهیه می‌شوند، ترشی انبه یکی از پرطرفدارهاست. این ترشی محبوبیت خاصی در شهرهای جنوبی ایران دارد. طرز تهیه ترشی انبه مخصوص خانگی به دو روش در این نوشتار ارائه شده است. در صورتی که تمایل دارید خودتان این ترشی را درست کنید، این مطلب برای شماست.

طرز تهیه ترشی انبه کال

طرز تهیه ترشی انبه

مواد لازم:

فلفل هندی عنابی 6 عدد

سیاه دانه 1 قاشق سوپ خوری

تخم گشنیز 1 قاشق سوپ خوری

پودر زنجبیل 1 قاشق سوپ خوری

پودر فلفل قرمز تند 1 قاشق سوپ خوری

زردچوبه 1 قاشق سوپ خوری

نمک 1 قاشق سوپ خوری

سرکه خرما 2 لیوان

سرکه سیب 1 لیوان

برگ زردآلو 200 گرم

سیر یک بوته

فلفل سبز یا قرمز تند 7 عدد

نحوه تهیه ترشی انبه کال

  • برای ترشی انبه کال، ابتدا فلفل هندی عنابی، تخم گشنیز و دانه سیاه را داخل یک قابلمه ریخته و تفت دهید، کمی بعد به آن پودر زنجبیل، فلفل قرمز تند، زردچوبه و نمک اضافه کنید. سپس سرکه خرما و سرکه سیب را به ادویه‌ها اضافه کنید و بگذارید همه مواد به جوش بیایند.
  • حالا انبه‌های کال را برداشته و به شکل خلالی خرد کنید و دانه‌های وسط آن را بردارید. اگر دوست ندارید از پوست انبه داخل ترشی استفاده کنید، پس می‌توانید بعد از خرد کردن انبه‌ها آن‎ها را پوست بگیرید.
  • بعد از این مرحله برگ‌های زردآلو را نیز به شکل خلالی خرد کنید تا طعم ملسی به ترشی شما بدهد.
  • حالا بوته سیر را نیز خلالی کنید و فلفل ها را نیز خرد کنید.
  • بعد از این که تمام مواد را خرد کردید، همه آن‌ها را یک جا به سرکه در حال جوش اضافه کنید. در این مرحله می‌توانید تنها به اندازه چند قل کوچک مواد را بجوشانید یا 15 دقیقه آن را بجوشانید.

بعد از این مدت ترشی شما آماده است و می‌توانید پس از خنک شدنش با غذا سرو کنید. نوش جان!

طرز تهیه ترشی انبه بندر عباس

طرز تهیه ترشی انبه

مواد لازم

انبه زرد یا شیرین 2 عدد

سیر شش حبه

سرکه یک لیوان

روغن زیتون 3/2 لیوان

تخم گشنیز 1 قاشق غذاخوری

فلفل سیاه 1 قاشق غذاخوری

فلفل قرمز 1 قاشق غذاخوری

سیاه دانه 1 قاشق غذاخوری

نحوه ترشی انبه به روش جنوبی ها

  • انبه‌ها را به روش دلخواه‌تان خرد کرده و کنار بگذارید. سپس همه ادویه‌ها را در یک تابه داغ برای چند دقیقه تفت دهید و در آخر در مخلوط کن ریخته و مخلوط کنید تا کامل پودر شوند. کنید. سیرها را پوست گرفته و له کنید. اگر سیرها را بکوبید باعث ایجاد عطر و طعم فوق العاده‌ای در ترشی می‌شود.
  • بعد از این مرحله، انبه‌های خرد شده را با روغن زیتون، سیرهای له شده و سرکه مخلوط کنید و روی آن‌ها ادویه آسیاب شده را بریزید.
  • در مرحله آخر مواد مخلوط شده را داخل شیشه های از قبل شسته و خشک شده بریزید و درب آن‌ها را محکم ببندید. برای جا افتادن این ترشی به 1 تا 2 هفته زمان نیاز دارید. بعد از این مدت ترشی انبه شما آماده است.

نوش جان!

طرز تهیه ترشی انبه سبز با روغن زیتون

طرز تهیه ترشی انبه سبز با روغن زیتون

مواد لازم:

انبه 1 کیلو

سیر له شدن 1 قاشق غذاخوری

فلفل عنابی نیم کوب شده 1 قاشق غذاخوری

هویج 2 عدد

زیتون نصف لیوان

تخم گشنیز 1 قاشق غذاخوری نیم کوب

سرکه 1 لیوان

سیاه دانه 1 قاشق غذاخوری

زردچوبه 1 قاشق غذاخوری

نمک 3 قاشق غذاخوری

ادویه ترشی 1 قاشق غذاخوری

دستورالعمل:

انبه های سبز را شسته و با یک چاقوی تیز پوست بگیرید و خلالی خرد کنید. سپس انبه های خرد شده را درون آبکش قرار داده، به آن نمک و زردچوبه بزنید و خوب با دست هم بزنید. حالا 12 ساعت صبر کنید تا آب اضافی آن کامل خارج شود.

سپس در یک قابلمه روغن بریزید و ادویه ترشی، تخم گشنیز را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا عطر ادویه ها بلند شود. همچنین می‌توانید یک قاشق رب هم به آن اضافه کرده و تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. سپس سیر و انبه را هم درون قابلمه بریزید و همه مواد را تفت دهید. در این مرحله سیاه دانه، فلفل عنابی و هویج خلالی شده را هم درون قابلمه بریزید و هم بزنید تا کامل با دیگر مواد مخلوط شود.

در آخر هم سرکه به آن اضافه کنید. اگر می‌خواهید ترشی تان خوشرنگ باشد، کمی هم زعفران به ان اضافه کنید. فراموش نکنید که سرکه فقط باید گرم شود اما نباید به جوش بیاید. حالا می‌توانید حرارت را خاموش کنید و صبر کنید تا ترشی شما خنک شود و درون شیشه ریخته و در یخچال قرار دهید. نوش جان!

طرز تهیه ترشی انبه بلوچی

طرز تهیه ترشی انبه بلوچی

مواد لازم:

انبه 1 کیلو

تخم شنبلیله 20 گرم

تخم رازیانه 15 گرم

تخم خردل 15 گرم

زردچوبه 15 گرم

نمک 4 قاشق چایخوری

فلفل قرمز 2 قاشق چایخوری

آبغوره 1 قاشق چایخوری

روغن زیتون یا کنجد 1 لیوان

سرکه سفید نصف لیوان

سیاه دانه به مقدار لازم

دستورالعمل:

برای تهیه ترشی انبه بلوچی ابتدا انبه ها را شسته و پوست بگیرید. سپس به شکل مکعبی خرد کنید و روی یک پارچه قرار دهید و 3 الی 4 ساعت صبر کنید تا آب اضافی آن گرفته شود و دیگر رطوبت نداشته باشد. سپس یک تابه بردارید و روی حرارت قرار دهید، تمام ادویه ها را درون تابه بریزید، بعد انبه و روغن را هم به ادویه ها اضافه کنید و تفت دهید وقتی مواد کامل گرم شد حرارت را خاموش کنید تا خنک شود.

در این مرحله آبغوره و سرکه را هم به مخلوط اضافه کنید. همه مواد را هم بزنید تا سرکه و آبغوره با انبه ها مخلوط شوند. سپس ترشی انبه را درون شیشه ها بریزید. کمی روغن و سرکه به آن اضافه کنید و درب شیشه را محکم ببندید. برای این که ترشی به خوبی جا بیفتد بهتر است 2 تا 3 روز آن را درون یخچال نگهدارید. پس از این مدت ترشی شما آماده خوردن است. نوش جان!

طرز تهیه ترشی انبه چابهار

طرز تهیه ترشی انبه چابهار

مواد لازم:

انبه 4 عدد

سرکه 2 لیوان

سیر یک بوته

شکر یک قاشق مرباخوری

فلفل قرمز 1 قاشق سوپ خوری

گلپر 1 قاشق مرباخوری

تخم گشنیز 1 قاشق مرباخوری

نمک و زردچوبه به مقدار لازم

دستورالعمل:

برای تهیه ترشی انبه چابهاری ابتدا انبه ها را پوست بگیرید و به صورت خلالی خرد کنید.

سپس به آن انبه های خرد شده نمک و زردچوبه بزنید و خوب ترکیب کنید تا انبه ها با نمک و زردچوبه ترکیب شوند. انبه ها را درون آبکش بریزید و 24 ساعت زمان بدهید تا آب آن خارج شده و خشک شوند.

سپس شکر و سرکه را درون یک قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. حالا در یک شیشه ترشی یک ردیف انبه بریزید و روی آن سیر رنده شده، تخم گشنیز، گلپر و فلفل قرمز بریزید. سپس روی آن دوباره انبه بریزید و تا زمانی که موادتان تمام نشده به کارتان ادامه دهید. شیشه های ترشی چابهارتان را در جایی خنک قرار دهید و 3 روز صبر کنید تا به خوبی جا بیفتد. پس از این مدت می‌توانید کنار غذاهایتان سرو کنید. نوش جان!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان