تخلیه چربی دهانی، روشی نوین برای زیباسازی صورت!

توسطنگار ستوده

خرداد ۲, ۱۴۰۲ به روز رسانی : خرداد ۲, ۱۴۰۲ , ,
تخلیه چربی دهانی

اگر جدیدترین متد جوانسازی صورت باخبر هستید، حتما در مورد تخلیه چربی دهانی یا بیکتومی چیزهایی شنیده‌اید. تخلیه چربی دهانی روشی برای جوانسازی صورت است که در آن توده‌های چربی روی گونه تخلیه می‌شوند. این جراحی زیبایی به برجسته تر شدن گونه‌ها و مشخص تر شدن خط فک کمک می‌کند.

توده‌های چربی باکال بین استخوان‌های فک و گونه‌های شما قرار دارند و به ایجاد فرم صورت شما کمک می‌کنند. روش‌های زیادی برای تخلیه چربی دهانی وجود دارد. در این نوشتار می‌توانید در مورد تخلیه چربی دهانی و هزینه انجام آن در ایران بیشتر بدانید.

تخلیه چربی دهانی چیست؟

همه به طور طبیعی چربی باکال دارند. اندازه دقیق توده‌های چربی دهانی می‌تواند متفاوت باشد و این توده‌ها بیشتر روی صورت‌های گرد و بزرگ قابل دید است. بیشتر افراد با صورت گرد ترجیح می‌دهند جراحی تخلیه چربی دهانی را انجام دهند تا صورتی کشیده داشته باشند.

به گفته انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، افراد با تخلیه چربی دهانی می‌خواهند گونه‌های برجسته تری داشته باشند و ساختار استخوانی به صورت‌شان بدهند. این نوع جراحی پلاستیک به برجسته کردن خطوط استخوان فک و استخوان‌های گونه کمک می‌کند. بیمارانی که به دنبال این نوع جراحی هستند، صورت کانتور شده‌ای خواهند داشت.

تخلیه چربی دهانی چگونه انجام می‌شود؟

تخلیه چربی دهانی یا برداشتن چربی باکال معمولاً به شکل سرپایی با استفاده از یک بی حس کننده موضعی برای بی حس کردن پوست صورت و نواحی اطراف انجام می‌شود. در این روش بیماران نیازی به بیهوشی عمومی ندارند، مگر این که به طور همزمان اقدامات پیچیده دیگری نیز انجام دهند.

برای انجام این کار، جراح پلاستیک یک برش کوچک در داخل دهان در دو طرف صورت ایجاد می‌کند تا به توده‌های چربی باکال دسترسی پیدا کند. سپس به این توده‌ها فشار می‌آورد تا بیشتر این بافت چربی در معرض دید قرار گیرد و تخلیه تمام چربی دهانی یا بخشی از آن‌ها آسان‌تر شود. پس از تخلیه چربی‌ها، جراح روی برش انجام شده بخیه می‌زند. برای برداشتن بخیه‌ها نیز شما باید به پزشک مراجعه کنید.

چربی دهانی

چه کسانی می‌توانند تخلیه چربی دهانی را انجام دهند؟

همانطور که انجمن جراحان پلاستیک آمریکا اشاره می‌کند، اگر به تخلیه چربی دهانی فکر می‌کنید، ابتدا باید به این نکات توجه کنید: شما نباید هیچ نوع بیماری خاص و جدی داشته باشید، همچنین باید وزن ثابتی داشته باشید. از طرفی نباید سیگاری باشید.

همچنین این جراحی صورت را لاغری می‌کند، بنابراین برای صورت‌های گردتر بهتر است. دلیل آن نیز تخلیه چربی‌های بیشتر است. در حالی که تخلیه چربی روی صورت گردتر به برجسته تر شدن گونه و مشخص تر شدن خط فک کمک می‌کند، روی صورت‌های لاغر، گونه‌ها را به طور غیرطبیعی توخالی نشان می‌دهد.

این عمل زیبایی برای افراد جوان مناسب است، زیرا افراد میانسال و مسن به طور طبیعی چربی این قسمت از صورت را از دست می‌دهند و با جراحی تخلیه چربی دهانی نتیجه مطلوبی نخواهند گرفت.

روتین مراقبت از پوست چرب؛ ۴ مرحله ساده را دنبال کنید و پوستی زیبا بسازید!

بهتر است افراد بین دهه بیست یا سی سالگی‌شان این حراجی را انجام دهند تا صورت لاغرتری داشته باشند. با این حال، با افزایش سن، در دهه چهل، پنجاه و بالاتر، صورت به طور طبیعی چربی‌اش را از دست می‌دهد و نیازی به عمل نخواهید داشت. آن‌هایی نیز که در این سن چنین جراحی انجام داده‌اند، به جای این که ظاهر زیباتری به صورت‌شان بدهند، بیشتر پوست و استخوان دیده می‌شوند تا جذاب و خیره کننده و احتمالا در سنین بالاتر دوباره برای پر کردن گونه‌هایشان اقدام می‌کنند.

عوارض جانبی تخلیه چربی باکال چیست؟

برخی از عوارض جانبی رایج پس از جراحی تخلیه چربی باکال می‌تواند شامل تورم و کبودی روی صورت و بی‌حسی در محل برش باشد. هرچند افراد معمولاً پس از حدود سه هفته به طور کامل بهبود می‌یابند، اما امکان این که مدت زمان بهبودی چندین ماه طول بکشد نیز وجود دارد.

مانند هر نوع جراحی دیگر، جراحی حذف چربی باکال نیز با خطراتی همراه است. برخی از این خطرات عبارت‌اند از:

  • عفونت در محل برش
  • آسیب دیدن اعصاب صورت یا آسیب دیدن مجرای بزاقی
  • بی حسی یا تغییر حس
  • عدم تقارن

اگر خونریزی بیش از حد، تب یا سایر علائم عفونت، هر گونه تغییر در حس چشایی، یا هر نشانه عدم تقارن در صورت‌تان را تجربه کردید که ممکن است به معنی عدم بهبودی شما باشد، فورا به پزشک مراجعه کنید.

در حالی که تخلیه چربی دهانی به طور کلی ایمن در نظر گرفته می‌شود، عوارض جدی نادر آن می‌تواند شامل تنگی نفس، درد قفسه سینه یا ضربان قلب غیر طبیعی باشد. اگر متوجه هر یک از این علائم شدید، بلافاصله با پزشک تماس بگیرید.

عمل چربی دهانی

هزینه تخلیه چربی دهانی یا باکال

با توجه به جایی که زندگی می‌کنید احتمال این که بیمه، جراحی تخلیه چربی دهانی را پوشش ندهد وجود دارد. با این اوصاف، این جراحی در ایران بین 4 تا 10 میلیون هزینه دارد.

جایگزین‌های حذف چربی دهانی

اگر می‌خواهید بدون بریدن و جراحی از شر چربی‌های باکال خلاص شوید و گونه‌های برجسته‌تری داشته باشید، گزینه‌های غیرجراحی نیز وجود دارند که می‌توانند به ایجاد خط فک و لاغرتر شدن صورت چاق کمک کنند.

  • اکثر افراد ترجیح می‌دهند بوتاکس را امتحان کنند. تزریق بوتاکس گونه در امتداد خط فک و گونه در دو طرف صورت، به زیباتر شدن صورت کمک می‌کند.
  • برخی دیگر فیلرهای صورت هیالورونیک اسید را انتخاب می‌کنند، زیرا این روش نیز خط فک‌ را مشخص کرده و به برجستگی بیشتر گونه‌ها کمک می‌کند.

در هر صوت چه بخواهید چنین تزریقاتی انجام دهید یا جراحی کنید، بهتر است به متخصص پوست یا جراح پلاستیک معتبر مراجعه کنید، زیرا خطرات کمی در پی خواهد داشت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *