جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.3
(24)

فراموش کردن عشق قدیمی آن هم وقتی قرار بوده با او تمام زندگی‌تان را بگذرانید، خیلی سخت است. در حالی که عشق احساسی جادویی و شفابخش است. اما وقتی به آخر یک رابطه می‌رسید و خبری از احساس روزهای اول در چشم فرد مورد علاقه تان نمی‌بینید، بهتر است از او جدا شوید. حتما از خودتان خواهید پرسید که چطور او را فراموش کنید؟ بهتر است بگوییم فراموش کردن عشق گذشته‌تان عاقلانه‌ترین کاری است که باید انجام بدهید. زیرا با این کار به خودتان و ارزشی که دارید احترام گذاشته اید.

دوست داشتن و عشق ورزیدن به فردی دیگر احساسی خوب در زندگی هر کسی است اما اگر به آنچه می‌خواهید نمی‌رسید، کنار آمدن با آن و پذیرفتن شرایط جدید، شما را قدرتمندتر می‌کند. با این که قرار است در مسیر فراموش کردن عشق قدیمی‌تان غصه و غم زیادی را تحمل کنید، اما به این که می‌توانید شخصیت و ارزش خودتان را حفظ کنید می‌ارزد. ما در این مطلب با شما در مورد راهکارهای موثر برای فراموش کردن عشق قدیمی صحبت می‌کنیم.

یاد بگیرید چگونه عشق قدیمی‌تان را فراموش کنید

فراموش کردن عشق قدیمی

فراموش کردن کسی که روزی مهم‌ترین فرد زندگی تان بود، خیلی سخت است اما شما موفق خواهید شد. فراموش کردن احساساتی که به عشق زندگی‌تان داشتید، زمان می‌برد اما به مرور همه چیز را فراموش خواهید کرد و زندگی بهتری خواهید ساخت.

احساسات‌تان را بپذیرید

پس از شکست در یک رابطه عاطفی احساسات تان را سرکوب یا انکار نکنید. در عوض، به خود اجازه دهید که غم از دست دادن، عصبانیت و درد را احساس کنید. گریه کنید، زیرا با پذیرفتن احساسات‌تان، بهتر می‌توانید او را فراموش کنید.

به لحاظ جسمی و عاطفی از او فاصله بگیرید

تحمل شکست عاطفی خیلی دردناک و آزاردهنده است. حتی اگر عشق زندگی‌تان کنارتان حضور نداشته باشد نیز نبود او را احساس می‌کنید. در چنین شرایطی حتی ممکن است بخواهید به او پیام بفرستید یا با او تماس بگیرید. اما فراموش نکنید، این کارها نه تنها التیامی برای درد دل شما نیست، بلکه بیشتر باعث ناراحتی تان می‌شود. بنابراین برعکس آنچه دلتان می‌خواهد، از او چه به لحاظ فیزیکی و چه عاطفی دوری کنید. اگر واقعا مصمم هستید تا او را فراموش کنید، تا حد امکان احساساتان را فراموش کنید. او را از پلتفرم های رسانه های اجتماعی حذف کنید. هرچیزی مربوط به او را از خود دور کنید. این فاصله به شما فرصتی برای رشد و بهبود وضعیت روحی‌تان می‌دهد.

هرچیز مربوط به او را از بین ببرید

اگر تصمیم گرفته اید که به همه چیز پایان بدهید و عشق قدیمی تان را فراموش کنید، بنابراین هر چیزی که شما را به یاد او می‌اندازد را از بین ببرید. همه چیزهایی را که متعلق به او است از هدیه یا وسایل شخصی‌اش را دور بریزید و سعی کنید حتی به مکان هایی که با او خاطرات مشترک دارید نیز پا نگذارید. با این روش او را به راحتی فراموش خواهید کرد.

تصمیم عجولانه نگیرید

فراموش کردن عشق قدیمی

در حالی که برخی می‌خواهند خیلی زود از احساس ناراحت کننده‌شان نجات پیدا کنند و به یک رابطه مریض پایان دهند اما عده‌ای به زمان بیشتری نیاز دارند تا به این نتیجه برسند. آن ها با این که می‌دانند باید دست از رابطه به بن بست رسیده‌شان بردارند اما همچنان صبر می‌کنند و منتظر می‌مانند. بنابراین سعی نکنید در لیست انتظار بنشینید تا شاید دوباره بتوانید رابطه عاطفی تان را از سر بگیرید، بلکه بهتر است به چنین رابطه‌ای پایان داده و سعی کنید بفهمید که شما ارزشمندتر از آن هستید که قلب و احساستان را بازیچه دیگران قرار دهید.

خودمراقبتی را فراموش کنید

سلامت جسمی و روحی‌تان را در اولویت قرار دهید. مشغول انجام فعالیت هایی شوید که باعث خوشحالی و شادی شما می‌شوند. ورزش کنید، رژیم غذایی سالمی انتخاب کنید، به اندازه کافی بخوابید و به دنبال علایق‌تان بروید.

وقتی تن‌تان سالم باشد و از لحاظ روحی آرامش بیشتری داشته باشید، قدرت و انعطاف پذیری بیشتری برای ترمیم روحیه و احساسات‌تان خواهید داشت.

با عزیزانتان در تماس باشید

افکار و احساسات‌تان را. با فردی مورد اعتماد که می‌تواند سبب آرامش و راهنمایی‌تان شود، در میان بگذارید. حتی می‌توانید از روانپزشک کمک بگیرید، زیرا یک روانپزشک می‌تواند روش‌های ارزشمندی برای کمک به بهبودی وضعیت روحی و روانی تان ارائه دهند.

با تعیین اهداف جدید، به رشد و پیشرفت‌تان کمک کنید

فراموش کردن عشق قدیمی

فراموش نکنید که شکست عاطفی آخر راه نیست بلکه شما همچنان باید به زندگی کردن ادامه بدهید. فراموش کردن عشق قدیمی یک مرحله از زندگی تان است، بلکه شما باید به راه‌تان ادامه بدهید. اهداف و آرزوهای جدیدی تعیین کنید و تمام انرژی تان صرف رشد و پیشرفتتان کنید. خواه به دنبال تغییر مسیر شغلی‌تان هستید، یا یادگیری یک مهارت جدید، این بهترین فرصتی است که در اختیار دارید، پس از آن استفاده کنید.

دلایل شکست‌تان را پیدا کنید

حالا که با خودتان کنار آمده‌اید و احساسات‌تان را پذیرفته‌اید، بهتر است فکر کنید چرا در رابطه قبلی تان شکست خورده‌اید. یافتن دلیل شکست شما در رابطه عاطفی قبلی می‌تواند به شما زندگی آینده‌تان کمک کند. وقتی زندگی تان را با فردی که دوستش داشتید مرور می‌کنید، اشتباهات‌تان را یادداشت کنید، حد و مرزهای تان را تعیین کنید و این بار عاقلانه تر و محتاط تر وارد یک رابطه شوید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 24

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان