جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
5
(4)

نوشیدن آب سیب زمینی یک روش سالم برای جذب مواد مغذی سیب زمینی مانند پتاسیم، کلسیم، آهن، فسفر، مس و برخی دیگر است. آب این ماده خوراکی به تقویت سیستم ایمنی کمک کرده، آرتروز را درمان و کبد را پاکسازی می‌کند. علاوه بر این، سبب درمان یبوست و زخم معده می‌شود. اگر می‌خواهید در مورد فواید و خواص آب سیب زمینی بیشتر بدانید با ما در این مطلب از سری مطالب سلامتی خبرنامه همراه باشید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

فواید و خواص آب سیب زمینی

سیب زمینی حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین C است – ماده مغذی که با سرماخوردگی و عفونت مبارزه می کند و با تقویت سیستم ایمنی بدن مرتبط است. نوشیدن منظم یک لیوان آب سیب زمینی از ابتلای شما به بیماری‌ها جلوگیری کرده، به تقویت سیستم ایمنی‌تان کمک می‌کند.

فواید و خواص آب سیب زمینی: درمان آرتروز

آب سیب زمینی دارای اثرات ضد التهابی فوق العاده‌ای است که به تسکین بیشتر انواع دردهای مرتبط با تورم و التهاب کمک می‌کند. نوشیدن این آب منجر به درمان آرتریت و سایر دردهای مرتبط با آن مانند درد مفاصل و کمر می‌شود. همچنین در روش های درمانی سنتی برای تسکین درد مفاصل، از سیب زمینی رنده شده و آب گرفته روی مفاصل استفاده می‌شود. آن‌ها همچنین برش‌های سیب زمینی را روی مفصلی که درد می‌کنند، می‌بندند تا درد آن از بین برود.

درمان و جلوگیری از زخم معده

آب سیب زمینی اثرات محافظتی بر دستگاه گوارش دارد و به درمان زخم کمک می‌کند. نوشیدن روزانه یک لیوان آب سیب زمینی به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از ایجاد زخم معده ضروری است. همچنین به عنوان یک نوشیدنی پروبیوتیک ضد باکتری عمل می‌کند.

سم زدایی کبد و کیسه صفرا

یکی از ارزان ترین و آسان ترین روش‌ها برای پاکسازی کبد و کیسه صفرا مصرف آب سیب زمینی است. ژاپنی ها از آب این سبزیجات برای درمان هپاتیت استفاده می‌کنند. می‌توانید هر روز به محض بیدار شدن از خواب یا 30 دقیقه قبل از صبحانه آب سیب زمینی بنوشید چرا که یکی از بهترین نوشیدنی‌های سم‌ زدای طبیعی به حساب می‌آید.

کاهش دهنده کلسترول

سیب زمینی حاوی مواد مغذی ضروری مانند فیبر و ویتامین های A، B-complex و C است. این مواد مغذی به کاهش سطح کلسترول در بدن کمک می‌کنند. نوشیدن یک لیوان آب سیب زمینی با پالپ آن برای سلامت کلی بدن و سطح کلسترول مفید تلقی می‌شود.

درمان میگرن با آب سیب زمینی

فواید و خواص آب سیب زمینی

آب سیب زمینی دارویی برای درمان میگرن به حساب می‌آید. در طب سنتی قرن ها است که از سیب زمینی خام و آب آن استفاده می‌شود. برای تسکین درد، استرس و حتی میگرن می‌توانید یک تکه سیب زمینی یا آب آن را روی پیشانی و شقیقه‌ها بمالید.

درمان یبوست

سیب زمینی حاوی مقدار قابل توجهی فیبر است، یک ماده مغذی مفید که می‌تواند یبوست شما را درمان کرده و به پاکسازی دستگاه گوارش‌تان کمک کند. خوردن یک لیوان آب سیب زمینی همراه با پالپ آن نه تنها دستگاه گوارش را تمیز می‌کند بلکه عملکرد آن را نیز تقویت کرده، شما را از شر یبوست خلاص می‌کند.

تسریع بهبود زخم

سیب زمینی سرشار از ویتامین C است، یک ماده مغذی که به مبارزه با عفونت‌ها و بهبود زخم‌ها کمک می‌کند. هنگامی که قسمتی از بدنتان زخم می‌شود، آب سیب زمینی بنوشید، نوشیدن آب سیب زمینی تاثیر زیادی بر ترمیم بافت‌های آسیب دیده دارد.

بهبود گردش خون

آب سیب زمینی یک نوشیدنی انرژی زا به حساب می‌آید زیرا حاوی مقدار زیادی نیاسین، جزء ویتامین B کمپلکس است. این ویتامین نه تنها به افزایش سطح انرژی شما کمک می‌کند، بلکه باعث تسریع روند اکسیژن رسانی و انتقال مواد مغذی ضروری به اندام‌های مختلف بدن نیز می‌شود. این ماده مغذی جریان خون و عملکرد طبیعی بدن را نیز تقویت می‌کند.

خواص آب سیب زمینی؛ کاهش خطر ابتلا به سرطان

درمان سرطان
فواید و خواص آب سیب زمینی

مطالعه‌ای در سال 2016 روی انواع مختلف سیب زمینی برای آزمایش خاصیت ضد سرطانی آن‌ها انجام شد. این مطالعه نشان داد که تقسیم سریع سلول‌های سرطانی با مصرف سیب زمینی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. سیب زمینی حاوی ترکیبات شیمیایی به نام گلیکوآلکالوئیدها است که خاصیت ضد سرطانی دارد. بنابراین، نوشیدن منظم آب سیب زمینی خطر ابتلا به سرطان را به حداقل می‌رساند.

کمک به درمان سیاتیک

سیاتیک با درد طاقت فرسا که از ناحیه کمر منشاء می‌گیرد و به پاها می‌‌رسد، مشخص می‌‌شود. درمان‌های خانگی تاثیر فوق العاده خوبی بر درمان سیاتیک دارند. یکی از این درمان های خانگی آب سیب‌ زمینی است. آب سیب زمینی تحریک اعصاب را کاهش می‌دهد و درد پاها را کمتر می‌کند. برای تسکین درد، حداقل دو بار در روز نصف فنجان آب سیب زمینی خام بنوشید.

تسکین نقرس

نقرس نوعی آرتریت است که در اثر التهاب و تورم در مفاصل به دلیل رسوب اسید اوریک اضافی ایجاد می‌شود. آب سیب زمینی خاصیت ضد التهابی دارد و اسید اوریک اضافی مفاصل را خنثی و کاهش می‌دهد. این خاصیت آب سیب زمینی آن را به یکی از بهترین درمان‌های طبیعی برای نقرس و درد مرتبط با آرتریت تبدیل می‌کند.

جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی

آب سیب زمینی حاوی خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که از قلب در برابر انسداد عروق و ایست قلبی محافظت می‌کند و به تقویت سلامت قلب شما کمک می‌کند.

کاهش دهنده وزن

تصور مردم از سیب زمینی اشتباه است. آن‌ها فکر می‌کنند سیب زمینی منجر به افزایش وزن می‌شود، در حالی که نتیجه تحقیقات نشان می‌دهد که سیب زمینی در واقع به کاهش وزن کمک می‌کند. این خاصیت به ویژه در مورد آب سیب زمینی صادق است. آب سیب زمینی حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که می‌تواند متابولیسم را افزایش داده و منجر به کاهش وزن شود، زیرا نوشیدن آب سیب زمینی بعد از غذا از ترشح هورمون‌های گرسنگی (گرلین و لپتین) جلوگیری می‌کند و مانع پرخوری در افراد می‌شود.

آبرسانی به پوست

آب سیب زمینی حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است که برای آبرسانی به پوست شما مفید تلقی می‌شود. برای آبرسانی عمیق‌تر پوست، آب سیب زمینی را با ماست مخلوط کرده و روی صورتتان بمالید. بعد از 15 دقیقه صورتتان را بشویید. این کار به روشن و مرطوب شدن پوست کمک می‌کند.

داشتن پوست شفاف و بدون لک با آب سیب زمینی

مراقبت از پوست در تابستان
فواید و خواص آب سیب زمینی

آب سیب زمینی باعث شفاف شدن پوست صورت شما می‌شود. شستن صورت با آب سیب زمینی خنک به پاک کردن لکه‌های صورت کمک می‌کند. اما اگر به دنبال مشاهده تاثیر شگفت انگیز آن روی پوست هستید، باید چند هفته به طور مداوم از این آب استفاده کنید تا لکه های تیره روی پوستتان درمان شود. آب سیب زمینی را به روتین روزانه پوستتان اضافه کنید. همچنین سیب زمینی منبع خوبی از ویتامین C است که سیاهی دور چشم را کاهش خواهد داد.

نکته: می‌‌توانید یک قاشق چای‌ خوری آرد برنج، آب لیمو و عسل را با یک قاشق چای‌ خوری آب سیب ‌زمینی مخلوط کرده و روی پوست صورتتان بمالید. بگذارید این ماسک 15 دقیقه روی پوست بماند و سپس صورت‌تان را با آب گرم بشویید.

اثرات ضد پیری

یکی از خواص آب سیب زمینی، جلوگیری از پیری و کاهش چین و چروک روی صورت است. دلیل آن نیز ویتامین C، پتاسیم و برخی از مواد مغذی موجود در سیب زمینی است که می‌توانند به سلامت پوست کمک کنند. آب سیب زمینی را با کشک مخلوط کنید و به طور منظم روی صورت بمالید تا چین و چروک‌های صورت کاهش پیدا کند. همچنین می‌توانید هر روز آب سیب زمینی را با پنبه روی صورت بمالید تا چین و چروک‌ها کمتر شده و درخشندگی پوست بیشتر شود.

فواید آب سیب زمینی: درمان اگزما

اگزما یک بیماری پوستی است که عمدتاً با خشکی شدید پوست همراه با علائم دیگری مانند قرمزی، خارش و پوسته پوسته شدن آن مشخص می‌شود. یکی از بهترین داروهای گیاهی و خانگی برای درمان اگزما، آب سیب زمینی است. می‌توانید هر روز یک لیوان آب سیب زمینی بنوشید یا آن را به صورت موضعی روی نواحی آسیب دیده پوست بمالید.

تقویت مو با آب سیب زمینی

آب سیب زمینی به تقویت موهایتان کمک می‌کند. این آب سلامت کلی مو را بهبود بخشیده و باعث درمان شوره سر، خشکی و خارش پوست سر می‌شود. برای تقویت موهایتان با آب سیب زمینی، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آب ۲ عدد سیب زمینی خام را بگیرید و ۱ قاشق غذاخوری عسل و زرده یک تخم مرغ را به آن اضافه کنید. سپس این مخلوط را روی پوست سر و ریشه مو بمالید و بعد از یک ساعت موها را شامپو زده و شستشو دهید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان