جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3
(2)

نوزادان با آن پتوهای گرم و نرم و گونه‌های چاق و پوست شفاف‌شان بهترین و زیباترین تصویری هستند که بتوان تماشا کرد. با این حال گاهی چشمتان به قرمزی های کوچک روی پوست گونه و پشت گردن نوزادتان می‌افتد که فکر می‌کنید آکنه است در حالی که ممکن است گزمای پوستی در نوزادان باشد. زیرا اگزمای نوزاد به راحتی قابل تشخیص نیست و اغلب با آکنه اشتباه گرفته می‌شود. اگر کودکتان بی قراری می‌کرد و این برجستگی‌های کوچک کودک را ترغیب به خارش پوستش می‌کرد، حتما به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است دچار اگزما شده باشد.

آکنه نوزاد در مقابل اگزما

اگزمای پوستی در نوزادان

تشخیص تفاوت بین آکنه نوزاد و اگزما می‌تواند چالش برانگیز باشد، زیرا اغلب در همان قسمت‌هایی از بدن نوزاد بروز می‌کند که اگزما نیز ایجاد می‌شود. اما دو فرق وجود دارد که می‌توانید آکنه را از اگزمای پوستی در نوزادان تشخیص دهید.

  • ظاهر

آکنه نوزاد اغلب به صورت برجستگی‌های کوچک روی صورت کودک ظاهر می‌شود. اگزما نیز می‌تواند مانند آکنه ظاهر شود اما لکه‌های روی پوست خشک و پوسته پوسته شدن آن تفاوتی است که با آکنه دارد. شما باید مراقب کودک‌تان باشید و ببینید که آیا نوزاد در حال خاراندن پوست بدن و صورت‌اش است یا خیر؟! خارش یکی از علائم مهم اگزما است. در حالی که آکنه در نوزادان، خارش ندارد.

  • بروز آکنه و اگزما روی بدن کودکان

اگزما و آکنه در نوزادان بیشتر روی چانه، پیشانی یا پوست سر ظاهر می‌شود. با این حال، آکنه در نوزادان، تنها روی پوست پشت، گردن و سینه ظاهر می‌شود. اگزما حتی می‌تواند روی زانوها و آرنج‌ها نیز بروز کند. در حالی که آکنه اینطور نیست.

چه زمانی این بیماری های پوستی در نوزادان ایجاد می‌شود؟

اگزمای پوستی در نوزادان

آکنه در بدو تولد یا بلافاصله پس از آن در حدود 2 تا 4 هفتگی نوزاد ظاهر می‌شود. اگزمای پوستی در نوزادان نیز معمولاً بین 3 تا 6 ماهگی آن‌ها ظاهر می‌شود.

علل آکنه و اگزمای پوستی در نوزادان

علل آکنه در نوزاد هنوز مشخص نیست. اما یکی از عوامل کلیدی مرتبط با آکنه نوزاد، تاثیر هورمون‌ها بر بدن است. اعتقاد بر این است که هورمون‌های مادر که هنوز در بدن نوزاد وجود دارد، باعث تغییراتی در پوست آن‌ها شده و مسبب ابتلای آن‌ها به آکنه می‌شوند. منافذ پوست کودک تحت تأثیر هورمون‌های مادر (آندروژن ها) مسدود شده و به شکل آکنه بروز می‌کنند.

از سوی دیگر، اگزما ناشی از تأثیر محیطی است که ما در آن زندگی می‌کنیم. چگونگی تاثیر محیط بر سلول‌های بدن انسان باعث بروز اگزما می‌شود. از طرفی اگزما می‌تواند جنبه ژنتیکی نیز داشته باشد، که ممکن است نوزاد از والدین‌اش به ارث ببرد.

آکنه و آگزما چه مدت زمان برای درمان نیاز دارند؟

آکنه نوزاد معمولاً طی یک دوره زمانی، عمدتاً در 3 تا 6 ماهگی نوزاد از بین می‌رود. اما اگزما معمولا از 3 تا 6 ماهگی کودکان بروز کرده و مدت بیشتری نیاز دارد تا بهبود یابد زیرا جزء بیماری‌های مزمن پوستی به حساب می‌آید. خبر خوب این است که اکثر کودکان تا سن 5 سالگی دچار اگزمای نوزاد می‌شوند و سپس بهبود می‌یابند.

اگزمای پوستی در نوزادان

درمان آکنه و اگزما نوزاد

برای بهبود هر چه سریع تر کودکان، تشخیص پزشک خیلی مهم است. اگر کودک شما آکنه دارد، حتما از انجام موارد زیر خودداری کنید:

  • استفاده از آب گرم؛ در عوض، از آب ولرم برای حمام کردن و نظافت نوزاد استفاده کنید.
  • استفاده از محصولات مراقبت از پوست چرب
  • مالش دادن نواحی ملتهب پوست نوزاد
  • در بیشتر موارد نیز آکنه نوزاد باید خود به خود از بین برود
  • سعی کنید هنگام شستشوی روزانه کودک از آب و صابون ملایم استفاده کنید و در عین حال از کرم ها و روغن‌های درمانی پرهیز کنید

هیچ درمانی برای اگزما وجود ندارد، اما از درمان های خانگی برای آبرسانی پوست خشک، قرمز و خارش دار استفاده کنید. مشکل اصلی اگزما این است که پوست آنطور که باید آب را در خود نگه نمی‌دارد. بنابراین، باید به مرطوب نگهداشتن پوست نوزادتان توجه کنید. از روش‌های زیر برای آبرسانی به پوست کودکتان استفاده کنید:

  • هر روز فرزندتان را حمام دهید. نحوه حمام دادن کودک آسان است و اصلا به صابون نیاز نیست. اما اگر از آن استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که صابون ملایم و ضد حساسیت و بدون عطر باشد.
  • پوست کودکتان را خشک کنید و مالش ندهید. سپس از یک کرم دارویی تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید
  • بعد از حمام از کرم مرطوب کننده استفاده کنید
  • از شوینده های بدون عطر و نرم کننده های پارچه استفاده کنید تا مواد محرک احتمالی کمتری با پوست کودک تماس پیدا کند. همچنین تا جایی که می توانید از لباس های نخی استفاده کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان