جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
5
(1)

وقتی زوج‌ها به نقطه‌ای می‌رسند که دیگر نمی‌توانند مسائل بین‌شان را به ‌تنهایی حل کنند، به ‌عنوان آخرین راه‌ حل به زوج ‌درمانی روی می‌آورند تا رابطه یا ازدواج‌شان را نجات دهند. زوج درمانی در واقع می‌تواند برای کسانی که در آستانه جدا شدن هستند، خیلی مفید باشد، اما چند نکته مهم وجود دارد که ممکن است زوج‌ها را شوکه کند. مهم است قبل از شروع زوج درمانی حتما این نکات را مطالعه کنید و بعد تصمیم به انجام آن بگیرید.

باید به زوج درمانی تعهد داشته باشید

زوج درمانی

در این درمان نمی‌توانید به یک باره به راه حل دست پیدا کنید. زمان، تلاش و تمایل شما به حل مسائل باعث می‌شود این درمان به بهترین شکل ممکن شما را به نتیجه دلخواه تان برساند. بنابراین مهم است که به این فرآیند متعهد باشید و از همه مهم تر تمایل به انجام کارهای لازم برای بهبود رابطه‌تان را داشته باشید.

اگر هنوز در انجام زوج درمانی و تلاش برای حل مسائل زناشویی تان مردد هستید، شروع آن هیچ فایده ای ندارد. پس حتما ابتدا از خودتان مطمئن شوید و بعد به سراغ زوج درمانی بروید.

درمانگران در طول زوج درمانی بی طرف هستند

شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که یک درمانگر طرف شما را بگیرد. این روش درمانی به این معنی نیست که باید فرد مقابل شما مورد سرزنش قرار بگیرد. باید به یاد داشته باشید که یک درمانگر در حل مسائل بین شما و همسرتان بی طرف است و قرار است به هر دو شما به یک اندازه در حل مشکلات تان کمک کند. او با صحبت به دنبال راه حل‌هایی می گردد که می‌تواند زندگی شما را از چالشی که با آن رو به رو شده‌اید نجات دهد.

فرایند زوج درمانی ممکن است ناراحت کننده باشد

رو آوردن به زوج درمانی به معنای مطرح کردن احساسات ناراحت کننده درونی و گفتگوهای سخت و غم انگیزی است که باید برای حل مشکلات زندگی زناشویی‌تان بازگو کنید. مهم‌ترین نکته در این نوع درمان، صحبت صادقانه در مورد احساسات‌تان است، حتی اگر این صحبت‌ها شما را غمگین و ناراحت کند. دقت کنید، این اولین قدم برای حل مسائل در زندگی مشترک تان است.

زوج درمانی تکلیف شب هم دارد

زوج درمانی

در طول این درمان ممکن است درمانگر شما تکالیفی بدهد که باید تا در طول جلسات درمانی انجامش دهید. این تکالیف می‌تواند شامل مواردی مانند تمرین مهارت‌های ارتباطی یا گذراندن زمان بیشتر با شریک زندگی‌تان باشد.

حتما باید تکالیف‌تان دنبال کنید تا پیشرفت چشم گیری در رابطه تان رخ دهد. این تکالیف به شما و شریک زندگیتان کمک می‌کند تا صمیمیت میانتان را تقویت کنید تا پیوند عمیق تری بین‌تان شکل بگیرد.

هیچ اشکالی ندارد اگر بخواهید زوج درمانی را پایان دهید

فرایند زوج درمانی ممکن است برای همه کارساز نباشد و اگر تاثیری بر زندگی مشترک شما نداشته، هیچ اشکالی ندارد اگر از ادامه آن صرف نظر کنید. حتی قبل از هر اقدامی می‌توانید با شریک زندگی و درمانگرتان صحبت کنید و احساس تان را باز کنید و دلیل آن را بپرسید. به یاد داشته باشید، تمام هدف زوج درمانی این است که صادقانه و واضح در مورد احساسات‌تان صحبت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان