جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
2.3
(6)

رفع سیاهی گردن: بسیاری از محرک‌ها، گرد و غبار و آلودگی‌های فضای باز بین چین‌های گردن شما تجمع کرده و باعث سفت شدن پوست و سیاهی گردن می‌شوند. در چنین مواقعی صابون زدن یا شستشوی ساده کارساز نخواهد بود زیرا آبرسانی پوست به همان اندازه مهم است. برای رفع تیرگی گردن، سعی کنید از مواد طبیعی برای لایه برداری پوست استفاده کنید. در این مطلب 11 درمان خانگی موثر معرفی می‌کنیم که به رفع سیاهی گردن کمک می‌کنند.

چه چیزی باعث تیرگی گردن می شود؟

  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای مدت طولانی
  • آلاینده های محیطی
  • مواد شیمیایی در لوازم آرایشی یا محصولات مراقبت از پوست
  • چاقی و/یا دیابت
  • اختلالات خودایمنی مانند لیکن پلان پیگمانتوسوسی
  • عفونت‌های قارچی (Tinea versicolori)

درمان های خانگی برای رفع تیرگی گردن

اگر می‌خواهید همه پوستتان را لایه برداری کنید، که همزمان هم صورت و گردن‌تان تمیز شود، شکر قهوه‌ای، لیمو و یک قاشق عسل را با هم مخلوط کنید و به آرامی روی پوستتان ماساژ دهید.

رفع سیاهی گردن با ژل آلوئه ورا

مواد لازم:

یک برگ آلوئه

دستورالعمل:

ژل آلوئه ورا را از برگ آن جدا کنید و آن را روی قسمت های تیره گردن تان به مدت 10 دقیقه قرار دهید. در آخر می‌توانید پوست گردنتان را با آب بشویید. اگر می‌خواهید نتیجه بهتری بگیرید، هر روز از این روش استفاده کنید.

آلوئزین، فلاونوئید موجود در آلوئه ورا، به روشن شدن پوست کمک می کند. آلوئه ورا همچنین پوست را هیدراته نگه داشته و آن را تغذیه می‌کند، زیرا حاوی اسیدهای چرب ضروری، ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

سرکه سیب برای رفع سیاهی گردن

سرکه سیب برای تیرگی گردن

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری سرکه سیب

4 قاشق غذاخوری آب

پد پنبه

دستورالعمل:

سرکه سیب را با آب رقیق کنید و با استفاده از یک پد آن را روی گردن‌تان بمالید. بعد از 10 دقیقه، پوستتان را با آب بشوید و هر چند وقت یک بار از این روش استفاده کنید.

سرکه سیب باعث تعادل PH پوست می‌شود و به درخشندگی طبیعی آن کمک می‌کند. همچنین سلول‌های مرده‌ای که روی پوست جمع و باعث تیره و کدر دیده شدن پوست می‌شود را از بین می‌برد. عمل لایه برداری به دلیل اسید مالیک موجود در سرکه سیب صورت می‌گیرد.

مواظب باشید: فراموش نکنید که پس از استفاده از این درمان خانگی حتما از مرطوب کننده استفاده کنید، زیرا سرکه سیب باعث کم آبی پوست می‌شود.

روغن بادام

مواد لازم:

چند قطره روغن بادام یا روغن نارگیل

1-2 قطره روغن درخت چای (اختیاری)

دستورالعمل:

ابتدا گردنتان را با آب و صابون تمیز بشویید و خشک کنید. حالا روغن بادام یا نارگیل را با روغن درخت چای مخلوط کنید و روی پوست گردنتان ماساژ دهید. پوستتان را با حرکات دایره‌ای و به مدت 10 تا 15 دقیقه ماساژ دهید. در آخر می‌توانید دوش بگیرید یا با یک پنبه پوستتان را پاک کنید.

روغن بادام سرشار از ویتامین E است که پوست را صاف و جوان نگه می‌دارد. همچنین یک عامل سفید کننده ملایم با خواص اسکلروزانتی است که به بهبود رنگ چهره و رنگ پوست کمک می‌کند. روغن درخت چای گردش خون را بهبود می بخشد و هر گونه اسکار یا لک را روی پوست را محو خواهد کرد.

رفع سیاهی گردن با جوش شیرین

مواد لازم:

2-3 قاشق غذاخوری جوش شیرین

آب

دستورالعمل:

برای اینکه مخلوط خمیری جوش شیرین را تهیه کنید، به اندازه کافی روی جوش شیرین آب بریزید. سپس مخلوط را برای رفع تیرگی گردن تان روی پوست بمالید و صبر کنید تا کامل خشک شود. پس از خشک شدن، آن را با انگشت مرطوب کنید و با آب تمیز بشویید. پوست را خشک کنید و مرطوب کننده بزنید.

اگر می‌خواهید نتیجه بهتری از استفاده از این درمان خانگی بگیرید، از این روش، هر روز به مدت یک هفته یا بیشتر استفاده کنید.

جوش شیرین به راحتی لایه کدر و مرده پوست روی گردن شما را پاک می‌کند و برای تقویت گردش خون نیز مناسب است.

روغن زیتون و آب لیمو برای رفع سیاهی گردن

روغن زیتون و آب لیمو

مواد لازم:

آب لیمو

روغن زیتون

دستورالعمل:

مقدار مساوی از آب لیمو و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید. این سرم را قبل از خواب روی گردن تان بمالید.

اگر هر روز و به مدت یک ماه یا بیشتر از این سرم استفاده کنید، شاهد روشن شدن پوستتان خواهید بود.

لیمو خاصیت سفید کنندگی طبیعی دارد. رنگ چهره را روشن و منافذ را کوچک می‌کند. روغن زیتون پوست را آبرسانی کرده و نرم نگه می‌دارد.

آب سیب زمینی

مواد لازم:

1 عدد سیب زمینی کوچک

دستورالعمل:

سیب زمینی را رنده کنید و خوب فشار دهید تا آب آن گرفته شود. آب آن را روی گردن‌تان بمالید و بگذارید 10-15 دقیقه روی پوستتان بماند. در آخر با آب ولرم دوش بگیرید. اگر هر روز و روزی دو بار از آب سیب زمینی استفاده کنید، خیلی زود تیرگی گردنتان از بین خواهد رفت.

خاصیت سفید کنندگی آب سیب زمینی باعث روشنی پوست گردن شما می‌شود.

اسکراب بلغور جو دوسر

مواد لازم:

¼ فنجان جو دوسر

1 قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی

گلاب یا روغن زیتون

دستورالعمل:

جو را آسیاب کنید تا پودر شود. آب گوجه فرنگی و گلاب را اضافه کنید تا خمیر غلیظی به دست بیاورید. این مخلوط را به طور یکنواخت روی گردن تان بمالید و بگذارید حدود 20 دقیقه بماند. پس از آن، نوک انگشتان خود را خیس کنید و به آرامی پوست گردنتان را بشویید. از آب سرد استفاده کنید و در آخر پوستتان را خشک کنید.

از این مخلوط 2 تا 3 بار استفاده کنید.

مراقبت باشید: هنگام آسیاب جو، زیاد آن را پودر نکنید تا بتوانید به عنوان یک اسکراب برای لایه برداری از پوست استفاده کنید.

رفع سیاهی گردن با روغن ویتامین E

مواد لازم:

3-4 کپسول ویتامین E

دستورالعمل:

کپسول ها را با دقت سوراخ کنید و روغن موجود در داخل آن را داخل یک کاسه بریزید. سپس آن را روی گردنتان بمالید و چند دقیقه ماساژ دهید. سعی کنید شبانه از این روغن استفاده کنید و فردای آن پوستتان را بشویید.

ویتامین E آنزیم تیروزیناز را مهار می‌کند. همچنین پوست را هیدراته نگه و باعث مرطوب کنندگی پوست می‌شود.

ماست

مواد لازم:

1-2 قاشق غذاخوری ماست

1 قاشق چایخوری آب لیمو

دستورالعمل:

ماست و آب لیمو را با هم مخلوط کرده و روی گردنتان بمالید. صبر کنید 20 دقیقه روی پوستتان بماند و بعد با آب بشویید. هر روز از این مخلوط استفاده کنید.

ماست حاوی آنزیم‌های طبیعی است که همراه با اسیدهای موجود در آب لیمو، پوست تیره گردن را روشن می‌کند. همچنین حاوی چربی‌های سالم است که پوست را تغذیه کرده و آن را صاف می‌کند.

زردچوبه

گردن سیاه

مواد لازم:

1-2 قاشق غذاخوری ماست ساده

4/1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه

دستورالعمل:

پودر زردچوبه را به ماست خوب مخلوط کنید و این خمیر را روی قسمت تیره گردن تان بمالید و 15 دقیقه صبر کنید. در آخر پوستتان را با آب ولرم بشویید.

زردچوبه رنگ پوست را روشن می‌کند. همچنین سلول‌های آسیب دیده پوست را ترمیم می‌کند.

شی باتر برای رفع تیرگی گردن

مواد لازم:

کره شی یا کره کاکائو

دستورالعمل:

مقداری کره شی ارگانیک یا کره کاکائو را روی گردن تان بمالید. اما حواستان باشد قبل از مالیدن آن روی گردنتان، ابتدا پوست تان را تمیز بشویید. 3 تا 4 دقیقه پوست گردن را ماساژ دهید اما آبکشی نکنید. بهترین زمان برای استفاده از این درمان خانگی شب قبل از خواب است.

هم کره شی و هم کره کاکائو باعث آبرسانی پوست می‌شوند. آن‌ها حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب سالم هستند که پوست را نرم و لطیف نگه می‌دارد. این کره‌ها همچنین رنگ پوست را یکنواخت کرده و لکه های تیره را محو می‌کند. زیرا حاوی ویتامین E و ویتامین A هستند که به رفع رنگدانه‌ها کمک می‌کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.3 / 5. تعداد آرا: 6

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان