درمان خانگی موهای زیر پوستی؛ رفع موهای زائد برای همیشه با 8 روش موثر

توسطفاطمه عزیزی

فروردین ۲۸, ۱۴۰۲ به روز رسانی : فروردین ۲۸, ۱۴۰۲ , , ,
درمان خانگی موهای زیر پوستی

درمان خانگی موهای زیر پوستی: حذف موهای زائد بخشی ضروری از روتین زیبایی خانم‌ها است. خانم‌ها از اپیلاسیون گرفته تا اصلاح و استفاده از اپیلاتورها و کرم‌های موبر برای زیبا دیدن شدن پاها و بازوهایشان در آن لباس های خیره کننده مجلسی استفاده می‌کنند. با این حال، علاوه بر درد اصلاح و برداشتن موهای زائد هنگام اپیلاسیون، موهای زیر پوستی نیز یکی از مشکلاتی که خانم‌ها با آن درگیر هستند.

موهای زیر پوستی نه تنها می‌توانند پوست شما را زبر نشان دهند، بلکه می‌توانند باعث بروز لک روی پوست دست و پاهایتان نیز شوند.

موهای زیر پوستی نتیجه تراشیدن یا برداشتن موهای زائد به خصوص روی پاها، بازوها و زیر بغل است. موهای تازه رشد کرده که از فولیکول مو جوانه می‌زند پس از کنده شدن موی قدیمی، زیر پوست پیچیده و همان زیر می‌ماند. همین حال سلول‌های مرده روی پوست نیز باعث می‌شود روی این موها پوشانده شود. این امر نیز باعث می‌شود برداشتن موهای زائد در جلسه بعدی اپیلاسیون شما سخت و دشوار باشد.

بنابراین، اگر می‌خواهید پوستی شفاف، صاف و نرم داشته باشید، بهتر است بعد از هر اپیلاسیون برای رفع موهای زیر پوستی از درمان ‌های خانگی استفاده کنید.

درمان خانگی موهای زیر پوستی؛ کیسه یخ

یخ برای صورت

بعد از اپیلاسیون، تکه‌های یخ را درون یک پارچه تمیز بپیچید و هر بار چند ثانیه آن را روی ناحیه اپیلاسیون شده قرار دهید. این کار به بسته شدن منافذ و جلوگیری از رشد زیر پوستی مو کمک می‌کند.

کمپرس گرم

یک حوله نرم را درون آب داغ آغشته کنید، سپس آب اضافه حوله را گرفته و روی ناحیه اپیلاسیون شده بمالید. این کار را چند بار تکرار کنید زیرا انجام این کار می‌تواند موها را نرم کرده و به سطح پوست نزدیک‌تر کند.

اسکراب آرد برنج

آرد برنج را با کشک مخلوط کرده و کمی زردچوبه به این مخلوط اضافه کنید. سپس برای لایه برداری پوستتان، مخلوط را روی قسمت های اپیلاسیون شدن بدنتان بمالید تا سلول‌های مرده پوست‌تان از بین برود. با این کار از موهای زیر پوستی جلوگیری خواهید کرد.

درمان خانگی موهای زیر پوستی؛ اسکراب بادام

اسکراب بادام

مخلوط کردن بادام آسیاب شده با کشک نیز می‌تواند به شما در از بین بردن سلول‌های مرده پوستی که روی موها را ها را پوشانده‌اند، کمک کند. با استفاده از اسکراب بادام پوستی صاف و بدون مو خواهید داشت.

نمک و روغن بادام

یک قاشق چای خوری نمک را به یک قاشق غذاخوری روغن بادام اضافه کنید و بعد از اپیلاسیون آن را روی پوستتان بمالید.

اسکراب شکر

اسکراب شکر

2 قاشق غذاخوری روغن آفتابگردان و 3 قاشق غذاخوری شکر گرانول را با هم مخلوط کنید. سپس این ترکیب را روی بدنتان بمالید، 15 دقیقه صبر کنید و بعد بدنتان را با آب گرم بشویید.

درمان خانگی موهای زیر پوستی؛ اسکراب پوست مرکبات

مقداری پوست خشک پرتقال و لیمو را با هم آسیاب کنید. حالا پودر به دست آمده را با بادام آسیاب شده، بلغور جو دوسر، روغن زیتون و گلاب مخلوط کنید. این اسکراب را به آرامی با حرکات دایره‌ای روی پوست‌تان بمالید و در آخر با آب بدنتان را بشویید.

ترکیب جو دوسر، سفیده تخم مرغ + عسل و کشک

جو دوسر روی پوست معجزه می‌کند. سفیده تخم مرغ، عسل و کشک را به جو دوسر آسیاب شده اضافه کنید و مخلوط کنید. سپس ترکیب به دست آمده را روی قسمت اپیلاسیون شده بمالید و نیم ساعت صبر کنید. این مخلوط می‌تواند به پاکسازی و نرم شدن پوست و از بین بردن موهای زیر پوستی کمک کند. اگر پوست خشکی دارید، عسل، شیر و کمی روغن بادام نیز مخلوط جو دوسر اضافه کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.3 / 5. تعداد آرا: 7

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *