طرز تهیه چای زنجبیل برای لاغری؛ زنجبیل چطور باعث کاهش وزن می‌شود؟

توسطپناه امینی

فروردین ۲۵, ۱۴۰۲ به روز رسانی : فروردین ۲۵, ۱۴۰۲ , ,
طرز تهیه چای زنجبیل برای لاغری درمان خانگی ورم معده

چای زنجبیل می‌تواند به لاغری و کاهش وزن کمک کند، زیرا ادرارآور بوده و خاصیت گرما زدایی دارد. همچنین می‌تواند متابولیسم را افزایش داده و بدن را برای سوزاندن انرژی بیشتر تحریک کند. بنابراین اگر شما هم به دنبال لاغری و رسیدن به وزن ایده‌آل تان هستید، چای زنجبیل بنوشید. از طرفی زنجبیل در تسکین علائم مشکلات گوارشی مانند حالت تهوع و استفراغ تاثیر فوق العاده‌ای دارد. ما در این مطلب به طرز تهیه چای زنجبیل برای لاغری پرداخته ایم.

برای کاهش وزن، چای زنجبیل را می‌توان به تنهایی یا با لیمو، دارچین، زردچوبه یا جوز هندی ترکیب و بنوشید.

چگونه با چای زنجبیل لاغر شویم؟

طرز تهیه چای زنجبیل برای لاغری

اگر به دنبال لاغری هستید، سه بار در روز چای زنجبیل بنوشید. از خوردن خوراکی های شیرین مانند (کلوچه و کیک) غذاهای فرآوری شده (مانند نوشابه و آبمیوه)، غذاهای چرب (مثل پیتزا)، غذاهای آماده، گوشت فرآوری شده و فست فود خودداری کنید.

علاوه بر رژیم غذایی، ورزش مانند پیاده روی، دوچرخه سواری، دویدن یا شنا حداقل سه روز در هفته به مدت 30 تا 60 دقیقه مهم است. اکنون بیایید و طرز تهیه چای زنجبیل برای لاغری و کاهش وزن را ببینیم.

چای زنجبیل ساده

طرز تهیه چای زنجبیل برای لاغری

چای زنجبیل باید به نسبت زیر تهیه شود:

1 تکه زنجبیل تازه به اندازه (2 سانتی متر)

200 میلی لیتر آب

طرز  تهیه:

زنجبیل را می‌توانید رنده کرده و داخل آب بریزید و حدود 8 تا 10 دقیقه بجوشانید. قابلمه را از روی حرارت بردارید و درب آن را ببندید و صبر کنید تا خنک شود. سپس از صافی رد کرده بنوشید.

سعی کنید از این چای روزی سه بار بنوشید. اگر می‌خواهید از نوشیدن دمنوش زنجبیل نتیجه مطلوبی به دست بیاورید، سعی کنید از یک رژیم غذایی کم چرب و بدون قند پیروی کنید. همچنین ورزش را فراموش نکنید.

مطلب مرتبط :
طرز تهیه دمنوش به
طرز تهیه دمنوش به

چای زنجبیل با دارچین

طرز تهیه چای زنجبیل برای لاغری

نوشیدن چای زنجبیل با دارچین می‌توانید خاصیت لاغر کنندگی زنجبیل را تقویت کنید، زیرا دارچین چربی سوزی را تحریک کرده و به کاهش اشتها کمک می‌کند. دلیل آن نیز فیبرهای موجود در دارچین است که باعث افزایش احساس سیری می‌شود. علاوه بر این، دارچین باعث تنظیم سطح قند خون، کاهش کلسترول، تری گلیسیرید و فشار خون نیز می‌شود.

طرز تهیه:

از نسبت زنجبیل و آب که در طرز تهیه چای زنجبیل گفتیم استفاده کنید و تنها یک قاشق غذاخوری دارچین به آن اضافه کنید. کتری یا قابلمه را روی حرارت متوسط رو به بالا روشن کنید و 10 دقیقه زمان بدهید تا چای شما دم بکشد.

زنجبیل با زردچوبه

چای زردچوبه برای کاهش وزن

زردچوبه به عنوان یکی از قوی‌ترین ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی شناخته می‌شود. این ماده تاثیر فوق العاده‌ای بر بهبود سیستم ایمنی، تولید هورمون و گردش خون دارد.

روش تهیه:

1 تکه زنجبیل را به 500 میلی لیتر آب اضافه کنید و بگذارید بجوشد. پس از جوش آمدن، حرارت را خاموش کنید و 2 قاشق چایخوری زردچوبه به آن اضافه کنید. سپس در قابلمه را گذاشته 10 دقیقه زمان بدهید تا چای شما دم بکشد. سپس دمنوش را صاف کرده و بنوشید.

زنجبیل با آب آناناس

زنجبیل در ترکیب آب آناناس یک انتخاب عالی برای روزهای گرم تابستان است. همچنین باعث آسان تر هضم کردن غذا نیز می‌شود، زیرا آناناس حاوی بروملئین است، آنزیمی که به تجزیه پروتئین کمک می‌کند.

طرز تهیه این چای زنجبیل برای لاغری:

یک آناناس ورقه شده را با یک تا دو تکه زنجبیل در مخلوط کن ریخته و میکس کنید. این نوشیدنی را می‌توانید بدون اضافه کردن شکر و به صورت سرد سرو کنید. همچنین می‌توانید برای بهبود طعم به آن نعناع اضافه کنید.

لیموناد زنجبیل

طرز تهیه چای زنجبیل برای لاغری

برای روزهای گرم‌تر، نمی‌توانید نوشیدنی بهتر از لیموناد زنجبیل پیدا کنید. این لیموناد نه تنها بدنتان را خنک می‌کند بلکه باعث کاهش وزن نیز می‌شود.

مواد لازم:

1 لیتر آب

4 عدد لیمو

5 گرم زنجبیل، رنده شده یا آسیاب شده

روش تهیه:

آب چهار لیمو را به همراه آب و زنجبیل در یک شیشه بریزید. اجازه دهید مخلوط به مدت حداقل 30 دقیقه در یخچال بماند. حالا لیموناد شما آماده است و می‌توانید برای نوشیدن سرو کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.1 / 5. تعداد آرا: 9

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *