جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
7 بازدید

چطور با استفاده از ۵ کلمه ساده خلاقیت را افزایش دهیم؟

خلاقیت
خواندن 5 دقیقه
4.1
(10)

نقش خلاقیت در بسیار از مشاغل چنان پررنگ و اثرگذار است که می‌تواند برگ برنده شما در کاری که به آن اشتغال دارید، باشد. با توانایی تفکر خلاقانه و خارج از چهارچوب، در انجام کارها متفاوت عمل خواهید کرد و راه حل‌های متفاوتی هم برای مشکلات خواهید یافت. اما سوالاتی در این میان مطرح است: آیا می‌توان خلاقیت را آموخت یا صرفا یک ویژگی ذاتی است که باید در شما وجود داشته باشد؟ فرق آدم‌های خلاق با سایرین چیست؟ چطور می‌توانیم میزان خلاقیت خود را بسنجیم؟ با هم در این نوشتار پاسخ این سوالات را خواهیم یافت. با ما همراه باشید!

افزایش خلاقیت با استفاده از ۵ کلمه!

خلاقیت

خیلی ساده است. پنج کلمه وجود دارد که آدم‌های خلاق بیش از دیگران از آنها استفاده می‌کنند. اگر از این کلمات (یا مشتقات آنها) به تکرار در گفتگوهای‌تان استفاده می‌کنید، باید فردی خلاق باشید. برای سنجیدن میزان خلاقیت خود می‌توانید هنگام شروع یکی از گفتگوهای‌تان از ضبط صوت استفاده کنید. یا حتی مکالمات تلفنی خود را ضبط کنید.

پنج دقیقه (یا یک دقیقه، از هر گفتگویی که ضبط کرده‌اید) یا 500 کلمه را در نظر بگیرید. سپس بشمارید که چند بار از آن پنج کلمه استفاده کرده‌اید. نکته جالب این است که می‌توانید خود را مجبور به استفاده از این کلمات کنید و از این طریق خلاقیت خود را افزایش دهید. بله خلاقیت را می‌توان افزایش داد. در واقع استفاده از این کلمات طرز فکر شما و أساسا مسیر تفکرتان را تغییر می‌دهد.

با هم این ۵ کلمه را می‌بینم!

چرا؟

افراد غیر خلاق اغلب تصور می‌کنند همه چیز را می‌دانند. حتی سازمان‌هایی که برای خلاقیت ارزشی قائل نیستند از سندرم «اینجا جای اختراع نیست» رنج می‌برند. کنجکاوی خلاقیت را افزایش می‌دهد. باید به این درک برسید که شما همه چیز را نمی دانید. هر چه بیشتر بپرسید “چرا؟” هر چه بیشتر چیزهای جدید یاد بگیرید و چیزهای جدید بیشتری بدانید، احتمال اینکه ترکیب آن بینش‌های جدید، ایده‌های جدید دیگری به شما بدهد بیشتر است. افراد خلاق بیش از بقیه می‌پرسند “چرا؟”

آره!

خلاقیت

افرادی که خلاق نیستند دنبال دلایلی برای انجام ندادن کارها هستند. سازمان‌های غیر خلاق فرآیندها یا مراحلی را ایجاد می‌کنند که افراد را بیشتر نه بگویند تا بله. هر چه بیشتر بله بگویید، بیشتر تشویق می‌شوید که چالش‌ها را حل کنید و چیزهای جدید کشف کنید. بله بگویید و سپس بکوشید بهترین راه را برای انجام آنچه از شما خواسته شده است، پیدا کنید. افراد خلاق بیشتر از نه، بله می‌گویند. خیلی بیشتر!

و…؟

یکی از قوانین اساسی برای پیشرفت، استفاده از “بله، و …” است. پیدا کردن ایده‌های جدید بلافاصله پس از کشف اشکالات در ایده قبلی بسیار دشوار است. در مقابل یا کلمه خطرناکی است. این کلمه نشان می‌دهد که تعداد محدودی از گزینه‌ها وجود دارد.  X یا Y! کلمه و نشان می‌دهد همیشه گزینه دیگری وجود دارد. به هر حال، سعی کنید از کلمه “و …؟” استفاده کنید. مثلا می‌توانید از این کلمه به عنوان یک سوال باز وقتی کسی چیزی می‌گوید، استفاده کنید و  با “و …؟” پاسخ دهید. شما او را مجبور خواهید کرد که بیشتر فکر کنند. افراد خلاق بیشتر از کلمه «و» استفاده می‌کنند تا «یا».

می توانم!

بسیاری از افراد در زندگی‌تان مدام می‌گویند که فلان کار را نمی توانید انجام دهید و چرا نمی توانید انجام دهید! همیشه دلایل زیادی وجود دارد که نباید برخی کارها را انجام داد. افراد خلاق به این فکر می‌کنند که شما (یا خودشان) چه کاری می‌توانید انجام دهید. آنها بیشتر از می‌توانم و می‌توانید استفاده می‌کنند، هم در مورد خودشان و هم در مورد افراد پیرامون‌شان. به این فکر کنید که چرا می‌توانید فلان کار را انجام دهید نه اینکه چرا نمی توانید!

امتحان می‌کنم…

خلاقیت

امتحان کردن یکی از قوی‌ترین روش‌ها برای خلق ایده‌های جدید است. همه ایده‌ها از ترکیب ایده‌های قدیمی که از قبل در ذهن شما وجود دارند، سرچشمه نمی‌گیرند. گاهی اوقات نتایج امتحان کردن یک ایده جدید می‌تواند شگفت آور باشد و چیزی به شما بیاموزد که هرگز نمی‌دانستید. آدم‌های خلاق همیشه دوست دارند چیز جدیدی را امتحان کنند. آنها دیگران را تشویق می‌کنند تا در مواجهه با شک و تردید دست به امتحان کردن بزنند و نتیجه را ببینند!

چطور خلاق‌تر شویم؟

زمانی که یکی از گفتگوهای‌تان را ضبط کردید، به پنج دقیقه آن (یا 750 کلمه) با دقت گوش دهید و تعداد دفعات استفاده از این پنج کلمه را بشمارید. برای هر بار که از کلمه مخالف استفاده کردید، یک امتیاز کم کنید. امتیاز نهایی‌تان چند بود؟

این راهکار را به طور منظم انجام دهید. مغز ما طوری سیم‌کشی شده که دوست داریم نتایج هر چیزی را که اندازه‌گیری کرده‌ایم بهبود ببخشیم. به همین دلیل است که وزن کردن هر روز صبح کمک‌تان می‌کند که وزن خود را سریع‌تر کاهش دهید.

بنابراین هر چه بیشتر آن کلمات را بشمارید، مغز سعی می‌کند بیشتر از آنها استفاده کند. وقتی مغز سعی می‌کند آن کلمات را به زور در جملات قرار دهد، کمک م نگرش‌تان هم تغییر خواهد کرد. نکته جذاب اینجاست که وقتی از این کلمات بیشتر استفاده می‌کنید، سایرین را نیز تشویق می‌کنید که خلاق‌تر باشند. وقتی از آنها می‌پرسید چرا؟ در واقع از آنها می‌خواهید که کنجکاوی به خرج دهند. وقتی به آنها می‌گویید چه کاری می‌توانند انجام دهند، به خواسته‌هایشان بله می‌گویید، با استفاده از «و» به آنها نشان می‌دهید که همیشه گزینه‌های بیشتری وجود دارد و و تشویق‌شان می‌کنید که امتحان کنند، در واقع به آنها کمک می‌کنید که خلاقیت به خرج دهند.

و در پایان…

«امتحانش کن»!‌ «تو می‌توانی»! «و» به دیگران هم بگو! حالا می‌دانی«چرا!»

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.1 / 5. تعداد آرا: 10

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان