از صدف کوهی تا رتیل سرخ‌شده؛ 10 غذای عجیب که طرفداران زیادی در جهان دارد!

توسطفاطمه عزیزی

فروردین ۱۲, ۱۴۰۲ به روز رسانی : فروردین ۱۲, ۱۴۰۲ ,
عجیب ترین غذاهای جهان

عجیب ترین غذایی که تا به حال خورده‌اید چه بوده است؟ حتما تا کنون در مورد غذاهای عجیب و غریب زیاد شنیده اید. غذاهایی که تصور خوردن‌شان برای‌تان سخت بوده اما برای خیلی‌ها خوردن آن ها معمول‌ترین اتفاق ممکن است. در این نوشتار به 10 مورد از عجیب ترین غذاهای جهان پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید!

البالوت

عجیب ترین غذاهای جهان

البالوت جنین اردک است که حدود دو تا سه هفته سن دارد. این غذا در پوسته تخم مرغ جوشانده و خورده می‌شود. این غذا طعم ترش دارد و شاید خوردن آن خیلی هم راحت به نظر نرسد. هرچند ممکن است هیچ وقت نخواهید آن را امتحان کنید، اما در کشورهایی مانند لائوس، کامبوج و فیلیپین برخی از فروشندگان غذاهای خیابانی آن را خام سرو می‌کنند و خیلی هم غذای پرطرفداری محسوب می‌شود.

صدف کوه‌های راکی

عجیب ترین غذاهای جهان

صدف خوراکی؟ آن هم در کوه ها؟ حتی وجود صدف در کوه به خودی خود عجیب است، حالا فکر کنید قرار باشد آن را بخورید. اما یک چیز عجیب در این غذا این است که صدف‌های کوه راکی در واقع صدف نیستند. آن‌ها بیضه های سرخ شده گاو نر هستند که گاوچران‌ها علاقه وافری به خوردنش دارند. این غذا اغلب در رویدادهای رودئو در ایالات متحده سرو می‌شود.

خارگیل

عجیب ترین غذاهای جهان

این میوه در سراسر آسیای جنوب شرقی رایج است – میوه ای که برخی از مردم، به خصوص مردم محلی، آن را خوشمزه می‌دانند، اما برخی دیگر فکر می‌کنند که بوی فاضلاب می‌دهد. بوی آن در واقع آن‌قدر تند است که بردن آن در برخی مکان‌ها مثل وسایل نقلیه عمومی یا هتل‌ها ممنوع است.

هرچند بر اساس تحقیقات انجام شده خوردن آن فواید شگفت انگیزی برای سلامتی دارد، اما کارشناسان توصیه می‌کنند که خوردن زیاد خارگیل باعث نفخ و ناراحتی شدید معده می‌شود.

عجیب ترین غذاهای جهان: حیوانات کشته شده در جاده‌ها

عجیب ترین غذاهای جهان

یک کارمند سابق دولتی بریتانیا به نام آرتور بویت عادت داشت تا هر بار که حیوان مرده ای را در جاده می‌دید، ماشینش را نگه دارد و حیوان را با خودش به خانه ببرد و سپس برای شام آن را بپزد. او در طول 50 سال به طور مرتب غذایی خورده که از حیوانات کشته شده روی جاده تهیه می‌شد، اما هرگز بیمار نشده است.

حتی او گاهی گوشتی خورده که فاسده شده و رنگش به سبزی می‌زده با این حال همچنان سالم است و هرگز از این عادت دست نکشیده است. او کتابی در مورد تجربیات خوردن چنین غذاهایی نوشته که در آن داستان و دستورالعمل غذا گنجانده شده است. حتی یک بار آرتور بویت یک سگ لابرادور را پخته و گفته که طعمی شبیه گوشت بره داشته است.

جشن گوشتخواران

عجیب ترین غذاهای جهان

رستوران Carnivore که احتمالاً معروف‌ترین رستوران کنیا و یکی از شناخته‌شده‌ترین رستوران‌های آفریقاست، غذایی سرو می‌کند که با نام «جشن گوشتخواران» شناخته می‌شود. وقتی وارد این رستوران شوید، از کنار انواع گوشت های کبابی می‌گذرید که سیخ زده روی آتش در حال پختن هستند.

وقتی پیشخدمت منویی که شامل گوشت شترمرغ، زرافه و حتی کروکودیل است به دستتان بدهد، تازه می‌فهمید قرار است چه غذایی بخورید. مطمئنا هرگز چنین غذایی را فراموش نخواهید کرد.

مغز گوسفند

عجیب ترین غذاهای جهان

در سال های نه چندان دور، خوردن مغز گوسفند در انگلستان نسبتاً رایج بود، زیرا هم ارزان بود و هم ارزش غذایی بالایی داشت. حالا نیز پس از ناپدید شدن وحشت ناشی از بیماری جنون گاوی دوباره می‌توانید این غذا را در منوی رستوران های بعضی کشورها ببینید.

خوردن مغز گوسفند، گاو، اسب، بز و مرغ در کشورهایی مانند ترکیه، چین، هند و بنگلادش رایج است. در این کشورها مغز گوسفند غذایی لذیذ به حساب می‌آید.

عجیب ترین غذاهای جهان: فوگو

عجیب ترین غذاهای جهان

فوگو که به زبان ژاپنی به معنای ماهی پف کرده است، به دلیل شهرت مرگبارش کاملا شناخته شده است. بخش‌هایی از این ماهی، به‌ویژه جگر آن، سمی هستند، بنابراین در هنگام پختن آن دقت زیادی لازم است. با خوردن فوگو سالانه ده‌ها نفر در بیمارستان بستری می‌شوند و تعدادی نیز در اثر اشتباه جان شان را از دست می‌دهند.

رتیل سرخ شده

عجیب ترین غذاهای جهان

اکثر مردم وقتی برای اولین بار رتیل سرخ شده را روی میز غذایشان می‌بینند، برای حفظ جانشان فرار می‌کنند. زیرا نیش این جانور هشت پای پشمالو می‌تواند خطر مرگ را به همراه داشته باشد. اما در کامبوج، جایی که رتیل اغلب با سس فلفل قرمز و لیمو ترش سرخ می‌شوند، این طور نیست.

منظره ترسناک‌تر، زمانی است که وقتی بشقاب رو به روی شما قرار می‌گیرد، می‌بینید که رتیل‌ها در حالی که روی هشت پا ایستاده اند، انگار می‌خواهند به سمت شما حمله کنند.

سنناکجی

عجیب ترین غذاهای جهان

این غذای لذیذ کره ای یکی دیگر از غذاهای آسیایی است که خوردن آن خطر زیادی دارد. البته خطر آن به دلیل سمی بودنش نیست، بلکه ممکن است در اثر خوردن آن خفه شوید. سنناکجی اختاپوس زنده است.

بله درست خواندید، این غذا در واقع اختاپوس زنده است. سرآشپزهای رستوران‌ها، آن را خرد می‌کنند و در حالی که شاخک های اختاپوس هنوز حرکت می‌کنند، برای‌تان سرو می‌شود.

تونگ زی دان

عجیب ترین غذاهای جهان

یکی از عجیب ترین غذاهای جهان که مطمئناً هرگز فراموشش نخواهید کرد، تونگ زی دان است، یک غذای لذیذ چینی که معمولاً فقط در استان دونگ یانگ، در شرق این کشور یافت می‌شود. تونگ زی دان تخم مرغ آب پز است. اما خوب چه چیزی آن را تبدیل به عجیب ترین غذای جهان کرده است؟

عجیب آبی است که تخم مرغ‌ها در آن جوشانده می‌شوند. تونگ زی دان در آب نه بلکه در ادرار پسران باکره پیش از بلوغ پخته می‌شوند. فروشندگان غذاهای خیابانی به پسرها پول می‌دهند تا در یک سطل ادرار کنند، سپس تخم‌مرغ‌ها را تمام روز در مایع می‌جوشانند و سرو می‌کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.8 / 5. تعداد آرا: 6

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *