جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
17 بازدید

ادویه های تقویت کننده سیستم ایمنی بدن؛ فصل مبارزه با بیماری‌ها از راه رسیده!

ادویه های تقویت کننده سیستم ایمنی بدن
خواندن 3 دقیقه
4.2
(6)

سیستم ایمنی بدن ما از شبکه‌ای پیچیده از سلول‌ها، بافت‌ها، اندام‌ها و مواد تشکیل شده است که با عفونت‌ها، عوامل بیماری‌زا و سایر بیماری‌ها مبارزه می‌کند.

متأسفانه تغییر آب و هوا، آلودگی و افزایش ویروس و بسیاری دیگر، همگی بر سیستم ایمنی بدن تاثیر می‌گذارند و آن را تحت فشار قرار می‌دهند. بیماری‌های مکرر، بالا رفتن سطح استرس، زخم‌هایی که خیلی کند و آرام بهبود می‌یابند، نشانه‌های سرماخوردگی مکرر، همه و همه نشانه‌های ضعف سیستم ایمنی هستند.

هرچند داروها نقش مهمی در روند بهبودی ما دارند، اما درمان‌های خانگی بهترین و طبیعی‌ترین راه برای پیشگیری از بیماری‌ها، کاهش درد و حتی در برخی مواقع درمان بیماری‌ها هستند. در این نوشتار فهرستی از ادویه های تقویت کننده سیستم ایمنی را می‌بینید. با قرار دادن این ادویه ها در برنامه غذایی‌تان می‌توانید سیستم ایمنی بدن‌تان را تا حد زیادی تقویت کنید.

زیره

فواید زیره سبز
ادویه های تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

زیره نوعی ادویه است که از گیاهی به نام Cuminum cyminum به دست می‌آید. دانه‌های زیره منبعی عالی از آنتی اکسیدان‌ها به شمار می‌روند و تاثیر زیادی در از بین بردن رادیکال‌های آزاد کوچک که به سلول‌های سالم حمله می‌کنند، دارند.

علاوه بر این، زیره به عنوان نوعی ادویه تقویت کننده سیستم ایمنی، سرشار از آهن، کلسیم و منیزیم است و به حفظ سلامت کلی بدن نیز کمک می‌کند. این ادویه به دلیل اینکه حاوی خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی بالایی است، فواید سلامتی زیادی دارد. زیره همچنین طعم خوبی به غذاها و نوشیدنی‌ها می‌دهد.

زردچوبه

عوارض جانبی مصرف زردچوبه
ادویه های تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

زردچوبه یکی از رایج ترین ادویه‌هایی است که در آشپزخانه‌های غالب خانه‌های آسیایی به ویژه هند پیدا می‌کنید. این ادویه علاوه بر افزودن طعم و رنگ به غذا، به تقویت سیستم ایمنی و کاهش التهاب در بدن نیز شهرت دارد.

کورکومین جزء اصلی زردچوبه است که گفته می‌شود خواص ضد ویروسی دارد و به مبارزه با عفونت‌ها و بیماری‌ها کمک می‌کند. این ادویه همچنین سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، خواص ضد قارچی، ضد میکروبی و ضد باکتریایی است و توانایی جلوگیری از عفونت را دارد.

ادویه تقویت کننده سیستم ایمنی: زنیان رومی یا اجوان

درمان اسیدیته معده
ادویه های تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

دانه زنیان رومی اجوان یکی دیگر از ادویه‌های رایج است که برای طعم دهی به غذا کمک می‌کند و در عین حال خواص دارویی هم دارد. گفته می‌شود که این ماده دارای خواص ضد التهابی است و به کاهش التهاب در بدن و تقویت ایمنی کمک می‌کند. مصرف زنیان رومی آسان است و تاثیر خوبی برای کاهش مشکلات گوارشی و مشکلات معده دارد.

میخک

فواید میخک
ادویه های تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

میخک منبع عالی آنتی اکسیدان است که به حمایت از سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. این ادویه همچنین سرشار از ویتامین E، ویتامین C، فولات، ریبوفلاوین، ویتامین A، تیامین، ویتامین  D، اسیدهای چرب امگا 3 و خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است که همگی برای حفظ سلامت و ایمنی بدن بسیار مهم و تاثیرگذار هستند.

فلفل سیاه، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

فواید فلفل سیاه
ادویه های تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

فلفل سیاه می‌تواند به سیستم ایمنی بدن کمک شایانی کند. به گفته وبسایت معتبر WebMD، ترکیبات فعال این ادویه پرطرفدار نقش مهمی در تقویت گلبول‌های سفید خون دارند. بدن گلبول‌های سفید را برای مبارزه با باکتری‌ها و ویروس‌ها استفاده می‌کند و به این ترتیب از عفونت جلوگیری می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.2 / 5. تعداد آرا: 6

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان