10 دروغ شایع در مورد مواد غذایی که احتمالا شما هم باور کرده‌اید!

شایع ترین دروغ های غذایی

در زندگی مدرن و شلوغ امروز، همه ما به مواد غذایی آماده معتاد شده‌ایم؛ به ویژه که شرکت‌ها هم ادعا دارند که بهترین غذاها و نوشیدنی‌ها را تولید و عرضه می‌کنند. اما برندها، جایی در این زنجیره باطل تقاضا، عرضه و رقابت، دروغ می‌گویند و ما نیز اغلب طعمه آن‌ها می‌شویم.

موارد زیادی وجود دارند که برندها تبلیغ می‌کنند و ما نیز در کمال خوش باوری آنها را می‌پذیریم. اما امروز قصد داریم 10 مورد از شایع ترین دروغ ها را درباره مواد غذایی و حقیقت پشت آن‌ها فاش کنیم، تا دیگر گول برندها و شرکت‌های غذایی را نخورید. اگر آماده‌اید تا برای سلامتی‌تان قدم مثبتی بردارید، با ما در این مقاله همراه باشید.

شایع ترین دروغ های غذایی: سالاد رستوران‌ها سالم هستند

شایع ترین دروغ های غذایی

واقعیت این است که هیچ چیز نمی‌تواند در رقابت با سالاد میوه یا سبزیجات تازه خانگی پیروز شود. انواع سالادهایی که در رستوران سفارش می‎دهیم و با خیال این که غذای سالمی انتخاب کرده‌ایم و از خوردن آن لذت می‌بریم، مملو از سس‌ها و پنیرهایی هستند که نه تنها سالم نیستند، بلکه برای بدن ضرر هم دارند.

همچنین از کجا می‌دانید که این میوه‌ها و سبزیجات به درستی شسته شده‌اند؟! می‌بینید! زیاد هم نمی‌توان به سالم بودن سالادهای رستورانی اعتماد کرد.

انرژی بارها یک میان وعده‌ سالم هستند

بله، منکر این نمی‌شویم که بارهای انرژی زا برای سلامتی مفید هستند، اما تنها زمانی که با مواد مغذی مناسب تهیه شوند. این روزها، میله‌های انرژی‌زا به اندازه آب نبات مضر هستند، زیرا هر دو دارای مقدار مساوی قند بوده و در ترکیب خود کمترین میزان غلات کامل را دارند.

آب میوه‌های بسته بندی مانند میوه‌های تازه هستند

شایع ترین دروغ های غذایی

این که فکر کنید با خوردن آب میوه‌های بسته‌بندی انگار میوه تازه میل کرده اید، بزرگترین دروغی است که شرکت‌ها برای فروش محصولات به مشتریان‌شان می‌گویند. میوه‌های بسته‌بندی شده فقط حاوی مواد نگهدارنده و شیرین کننده های مصنوعی هستند که اصلا سالم نیستند. اکثر آب‌ میوه‌های صنعتی و بسته‌بندی شده به اندازه نوشابه‌های گازدار مضر هستند.

ماست یخ زده بهتر از بستنی است

این که می‌گویند ماست یخ زده از بستنی بهتر و سالم‌تر است، یکی از شایع ترین دروغ های غذایی است که زیاد می‌شنوید. همانطور که می‌دانید، بستنی حاوی قند معمولی است، در حالی که در ترکیب ماست یخ زده، از شکر و طعم‌ دهنده‌های مصنوعی استفاده می‌شود.

اگر واقعا می‌خواهید از طعم ماست و فواید بی‌نظیر آن برای سلامتی‌تان بهره‌مند شوید، سراغ ماست‌های بدون چربی و میوه‌های تازه مورد علاقه‌تان بروید. ترکیب ماست با میوه‌های تازه بهترین غذایی است که می‌توانید برای حفظ سلامتی بدن‌تان میل کنید.

چیپس موز سالم تر از چیپس سیب زمینی است

شایع ترین دروغ های غذایی

در واقعیت اصلا هم این طور نیست. چیپس موز نه تنها سالم‌تر نیست، بلکه به اندازه چیپس سیب‌زمینی برای سلامت شما مضر است. دلیل آن نیز محتوای بالای چربی، روغن ناسالم، نمک و شکر زیادی که در تهیه آن به کار رفته است.

شایع ترین دروغ های غذایی: سوپ‌های بسته بندی شده مغذی هستند

سوپ‌های آماده و بسته بندی شده حتی به اندازه نصف سوپ‌های خانگی که با سبزیجات و گوشت تازه آماده می‌کنید هم ارزش غذایی ندارند. آن‌ها مملو از نشاسته، شکر، رنگ مصنوعی و سدیم هستند که همگی سلامت شما را به خطر می‌اندازند.

نوشابه رژیمی بهتر از نوشابه معمولی است

شایع ترین دروغ های غذایی

نوشابه‌های رژیمی مملو از شیرین‌ کننده‌ های مصنوعی شیرین تر از شکر واقعی هستند که می‌توانند به چربی ذخیره شده در بدن تبدیل شوند. همچنین مصرف منظم نوشابه‌های رژیمی احتمال حمله قلبی و سکته را افزایش می‌دهد.

گوشت بسته بندی شده بهداشتی تر از گوشت تازه است

بله، ما قبول داریم که گوشت تازه موجود در بازار بهداشتی نیست، اما گوشت‌های بسته بندی شده به مراتب مضرتر از گوشت تازه است. زیرا این گوشت‌های بسته بندی شده، سرشار از سدیم و مواد نگهدارنده هستند که به پانکراس آسیب می‌رسانند.

اگر نگران بهداشت گوشت هستید، سعی کنید از فروشگاه‌هایی گوشت بخرید که به بهداشت و نگهداری گوشت توجه دارند و گواهی سلامتی دولتی دارند.

نوشیدنی‌های ورزشی سالم و غیر مضر هستند

شایع ترین دروغ های غذایی

بر اساس گزارش‌ها، اکثر نوشیدنی‌های ورزشی به اندازه دو سوم قند نوشابه، شربت ذرت با فروکتوز بالا (HFCS)، طعم دهنده‌ها و رنگ‌های مصنوعی دارند و همه این‌ها یعنی با نوشیدن آن‌ها سلامتتان را به خطر می‌اندازید.

بنابراین به خاطر داشته باشید که نوشیدنی‌های ورزشی نه تنها سالم نیستند بلکه برای بدن شما مضر نیز تقلی می‌شوند.

شیر کم چرب شما را لاغرتر می‌کند

در واقع شیر کم چرب هیچ کمکی به کاهش وزن شما نمی‌کند. شیر کم چرب با پودر پروتئین بالا و ویتامین‌های مصنوعی ترکیب می‌شوند و خاصیت طبیعی‌شان را از دست می‌دهند، به همین دلیل هیچ تاثیری بر لاغری شما ندارند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 19

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *