ضریب هوشی بالا یعنی تقسیم کیک به 8 قسمت مساوی تنها با 3 برش!

توسطسهراب شهریار

فروردین ۲, ۱۴۰۳ به روز رسانی : فروردین ۸, ۱۴۰۳
ضریب هوشی بالا

اگر از ضریب هوشی بالا برخوردار باشید، می‌توانید تنها با کمی فکر این کیک را به 8 قسمت مساوی تقسیم کنید. با این حال چالش این تست هوش این است که با 3 برش این کار را انجام دهید. چه فکر می‌کنید؟ آیا واقعا یک نابغه هستید؟

ضریب هوشی بالا برای تقسیم کیک

ضریب هوشی بالا

این پازل به عنوان یک بازی فکری برای تست سطح هوش شما ساخته شده است. در این پازل باید کیک را تنها با 3 برش به 8 قسمت تقسیم کنید. همانطور که در حال مطالعه هستید “7 نفر در جشن تولد شما حضور دارند. و مطابق تصویر این هم کیک تولد شما است. اگر بخواهید این کیک گرد را بین 8 نفر (از جمله خودتان) تقسیم کنید، آن هم تنها با سه برش، چگونه این کار را انجام خواهید داد؟”

قبل از هر کاری ابتدا خوب به تصویر نگاه کنید و بعد با استفاده از هوش و قدرت ذهنی‌تان دست به کار شوید.

برای باهوش ها: پازل تشخیص مرده: به نظر شما چه کسی مرده است؟

باید تا کنون فهمیده باشید که بازی‌های فکری به روش تفکر غیرمتعارف نیاز دارند. برای حل چنین بازی‌هایی باید خلاقانه فکر کنید، به حافظه خود فشار بیاورید و به پاسخ برسید و هیچ راه دیگری برای حل آن وجود ندارد. هرچند حل بازی فکری دشوار است اما نه آن قدر که از رسیدن به جواب ناامید شوید. پس به کارتان ادامه بدهید، خط‌های فرضی را در ذهن‌تان روی کیک بکشید، تا به پاسخ درست دست پیدا کنید.

برای شما: آزمون خانوم طلاق گرفته: کدوم خانم از همسرش جدا شده؟

هوش چیست؟

هوش قابل مشاهده یا حس کردنی نیست، بلکه یک مفهوم ذهنی و انتزاعی و صفت فرضی است که باید در مورد آن تحقیق و مطالعه بیشتری صورت بگیرد. برای تعریف هوش سه نکته مدنظر گرفته می‌شود که عبارت اند از:

  • استعداد و توانایی کافی برای یادگیری و درک امور
  • همراهی، هماهنگی و سازگاری با محیط
  • قضاوت و استدلال صحیح و پیدا کردن راهی منطقی با توجه به تجربیات گذشته

.

مطلب مرتبط: اگر فکر می کنید باهوشید، آدم فضایی رو در این تصویر شناسایی کنید!

عجله کنید!

.

قدرت بینایی و مهارت جزئی نگری

قدرت بینایی پیچیده‌تر از چیزی است که فکرش را بکنید. مسیر انتقال سیگنال‌های حس بینایی به قشر بینایی مغز، فرایندی فوق العاده پیچیده است. به همین دلیل اطلاعات بصری از چشم تا رسیدن به مغز مسیر طولانی را طی می‌کند تا مغز و ذهن شما بتواند روی درک و تشخیص آن تمرکز کند. بسته به عکس و مشاهدات چشم، لایه‌های تصویر ممکن است متفاوت نمایش داده شوند. به همین دلیل شما آنچه را در توهمات فیزیولوژیکی می‌بینید، خیلی متفاوت‌تر از خود واقعی‌اش است. این تصاویر حاوی چندین نمونه از یک الگو یا تصویر هستند. آنچه هم سرگرم کننده است هم گیج کننده.

.

.

تست بینایی یافتن مرغ: اگر فکر می کنی تیزبینی، مرغ را در عرض 10 ثانیه پیدا کنید!

زمان شما به پایان رسید!

پاسخ بازی ضریب هوشی بالا

آیا موفق شدید تا تنها با 3 برش کیک را در طول 21 ثانیه به 8 قسمت تقسیم کنید؟

از چارچوب فکری همیشگی‌تان دور شوید و متفاوت فکر کنید. کیک تنها زمانی به 8 قسمت مساوی تقسیم می شود که 3 برش را به شکل متفاوت روی کیک انجام دهید. دو برش اول را می توان به صورت عمودی یا از بالا به پایین روی کیک انجام دهید. اما برای تقسیم کیک به 8 قسمت، برش سوم باید به صورت افقی در بین کیک انجام شود. برای راحتی کار و مشاهده پاسخ، روش تقسیم کیک به 8 تکه را با ایجاد تنها 3 برش در تصویر زیر به اشتراک گذاشته ایم:

ضریب هوشی بالا

پس جواب این بازی در محک زدن ضریب هوشی بالا این است: ۲ برش عمودی و ۱ برش افقی کیک را به ۸ تکه تقسیم می کند.

تست بینایی کیف پول: بینایی فوق العاده یعنی پیدا کردن کیف پول در اتاق بی نظم و نامرتب!

آیا از ضریب هوشی بالا برخوردارید؟ خودتان را محک بزنید!

تست‌های IQ اغلب برای تعیین ضریب هوشی بالا در افراد، انجام می‌شود. این آزمون میزان توانایی های شناختی یعنی توانایی حل مسائل و استدلال منطقی را یک فرد را اندازه گیری می کند. این تست ها و بازی های فکری نه تنها راهی عالی برای سنجس هوش، مهارت بینایی و قدرت ذهنی شما است، بلکه روشی سرگرم کننده و هیجان انگیز است که می توانید برای شور و هیجان بخشیدن به جمع دوستانه خود استفاده کنید.

بازی فکری

به هر فعالیت ذهنی هدفدار که باعث درگیر کردن ذهن و مغز شما شود و به صورت گروهی یا تک نفری انجام شود، بازی فکری می‌گویند. بازی‌های فکری بدون در نظر گرفتن سن، جنس، نژاد یا وضعیت جسمانی می‌توانند تاثیرات مثبتی بر ذهن، روحیه، شخصیت، رفتار و زندگی هر انسانی بگذارد. این تغییرات باعث تمرکز و تقویت قدرت ذهنی شما می‌شوند.

آزمون شناسایی دزد واقعی: در 7 ثانیه دزد واقعی را تشخیص دهید!

خوانندگان عزیز و دوست‌داشتنی خبرنامه امیدوارم از بازی محک زدن ضریب هوشی بالا لذت برده باشید. همواره از طریق بخش تفریح و سرگرمی خبرنامه می‌توانید به جدیدترین تست‌ها، پازل‌ها، سوالات و معماها دسترسی داشته باشید. در صورت تمایل حتی می‌توانید این تست‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، به خصوص کسانی که علاقمند هستند خود را بهتر بشناسند! همچنین شما می توانید از طریق شبکه های اجتماعی ما در اینستاگرام و فیسبوک نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کنید.

مطالب مرتبط: 

آزمون عید نوروز: آیا می توانید به خرگوش کمک کنید تا تخم مرغ رنگی هایش را پیدا کند؟

اگر فکر می کنی تیزبینی، 3 تفاوت این دو تصویر را در عرض 8 ثانیه پیدا کن!

اگه کف دستت حرف M داری، این مطلب برای توست!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.5 / 5. تعداد آرا: 71

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

۱۸ دیدگاه برای “ضریب هوشی بالا یعنی تقسیم کیک به 8 قسمت مساوی تنها با 3 برش!”
  1. بهتر نبود مقوا میذاشتین؟چون باید هر مرحله به ۲ قسمت مساوی تقسیم کنید و تیکه ها رو روی هم بزارین و دوباره نصفش کنین و دوباره …….به ۸ قسمت مساوی تقسیم میشه مگه نه؟

  2. برش افقی وعمودی زدن میشه یه راهش ولی تنها راه نیست یه جور دیگم میشه حلش کرد من از یه راه دیگه تو ذهنم تجسم کردم و دقیقا ۸ به قسمت تقسیم شد بازم.

  3. خواهشا اون مساوی رو پاک کنید چون خداییش ضایع شدین😏
    ما هم با همون روش های خودمون راحت تریم😏😏😏
    بعد نمیگین یکی داره می بُّره بعد کیک یکم کج بشه؟🤔

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *