طرز تهیه زولبیا با یک روش بسیار ساده

توسطفاطمه عزیزی

فروردین ۴, ۱۴۰۲ به روز رسانی : فروردین ۴, ۱۴۰۲ , , ,
طرز تهیه زولبیا

امکان ندارد رمضان از راه برسد و برای افطار زولبیا و بامیه سر سفره تان نداشته باشید. وقتی صدای اذان را بشنوید، حتما می‌خواهید یک زولبیا ترد و خوشمزه میل کنید که در دهان تان آب می‌شود. زولبیا و بامیه از شیرینی‌های سنتی و محبوب ایرانی‌هاست که در طول ماه رمضان از شیرینی فروشی‌ها می‌توانید خریداری کنید. با این حال امکان پخت این شیرینی در خانه هم وجود دارد! اگر می‌خواهید طرز تهیه زولبیا را بیاموزید، با ما در این نوشتار همراه باشید.

طرز تهیه زولبیا

طرز تهیه زولبیا

مواد لازم برای تهیه زولبیا

100 گرم نشاسته

2 قاشق چای‌خوری آرد

نصف لیوان ماست

1 قاشق سوپ‌خوری زعفران

1 قاشق چای‌خوری روغن جامد یا کره

2/1 قاشق چای‌خوری جوش شیرین

1 قاشق سوپ‌خوری گلاب

طرز تهیه زولبیا

برای تهیه شربت زولبیا به این مواد نیاز دارید

2 لیوان شکر

1 لیوان آب

نصف لیوان گلاب

2 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده

1 قاشق چای‌خوری آبلیمو

نحوه آماده سازی شربت زولبیا

طرز تهیه زولبیا

قبل از پختن زولبیا باید شربت آن را تهیه کنید. برای این کار اول آب را درون یک قابلمه ریخته به آن شکر را اضافه کنید. سپس زیر قابلمه را روشن کنید و حرارت آن را روی شعله کم قرار دهید. در همین حین با قاشق مخلوط شکر و آب را هم بزنید تا شکر کامل آب شود. سپس دم کرده زعفران و گلاب را به آن اضافه کنید و صبر کنید تا شربت به قوام مناسب برسد. بعد قابلمه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا کامل خنک شود.

طرز تهیه زولبیا

  • برای پختن زولبیا ابتدا نشاسته را داخل ماست ریخته و مخلوط کنید. چند دقیقه صبر کنید تا نشاسته در ماست خیس خورده و کامل حل شود. بعد به ماست و نشاسته، آرد را اضافه کنید و با همزن خوب ترکیب کنید تا مایع زولبیا کامل مخلوط شده و یکدست شود.
  • حالا به مخلوط، روغن جامد اضافه کرده و در حین هم زدن آن، گلاب و زعفران را نیز اضافه کنید.
  • حالا جوش شیرین را اضافه کنید و دوباره مخلوط را هم بزنید. مایع را در قیف مخصوص زولبیا بریزید. اما قبل از آن روغن را روی شعله بلند قرار دهید و داغ شود، بعد مایع زولبیا را توسط قیف در روغن کاملا داغ به صورت دایره‌های بزرگ و کوچک به شکل زولبیای بازاری فرم دهید و بلافاصله پس از کمی‌سرخ شدن آن‌ها را برگردانید تا هر دو طرف کاملا طلایی شوند.
  • پس از این که زولبیاها کامل پخته و طلایی شدند، آن‌ها را درون شربت بگذارید و پس از 15 دقیقه روی یک صافی بچینید تا شربت اضافی آن‌ها گرفته شود.
  • به یاد داشته باشید که بهترین روغن برای سرخ کردن زولبیا و بامیه، روغن مایع است. زیرا روغن جامد باعث سفت شدن آن‌ها می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.7 / 5. تعداد آرا: 20

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *